Lidt ulærker
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 13:40

Her i nat kl ca 2 der brækkede Rocke sig.
Det er der nu ikke noget galt i, og det blev hurtigt fjernet med lidt
køkkenrulle og så gik jeg i seng.
Men her idag der så jeg hvorfor han havde brækket sig, Add der var mindst 7
stk store larver i opkastet.
Og det er ikke orm, For så er det nogle store orm.
Nej det er nogle larver ude fra haven, 4 - 5 cm lange og Ø5mm.

Hmm der burde da ikke værer flerer larver tilbage i buskene-blomsterne, er
det ikke for koldt ?

Nu er det lidt svært at genkende farverne, for de har jo været en tur i
mavesyren.

Jeg må tage nogle billeder af dem når der kommer strøm på kamaraet.

Men de er sorte i kroppen og med lyst hoved. 2 sæt ben/gangvorter, på
bagkroppen og 3 sæt foran,
Det sorte kan også værer pga, mavesyren så måske de er grønne - lyse over
det hele ?.

Er der nogle der vil give et bud på hvad det er han har holdt festmåltid med
?

Og han spiser også regnorme, ja stortset alt hvad der kan bevæge sig.

Men Add, da jeg tilfældigt så det i skraldespanden da den skulde tømmes.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 15:40

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nu har jeg vasket larverne lidt. Og lagt billeder midlertidigt i mit album
på hjemmesiden.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_index.php?selected_folder=1558

Jeg vil jo gerne vide om de er giftige for Rocke.
Han ser nu sund og frisk ud.

Bagrunden på billederne er en kvadreret blok, for at se størrelsen.
Og farverne skal man nok ikke regne med da de har været en tur i mavesyrer
et stykke tid.

Jeg prøver også lige at spørge i dk natur.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 15:58

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Man skal huske ikke at være logget ind på hjemmesiden når man kopierer link

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=646&folder=1558&limit_start=0&limit_user=15

Burde virke.

Mvh Allan

Fra : oz3bto

Dato : 04-11-08 01:09

> [...]
>
> "Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Man skal huske ikke at være logget ind på hjemmesiden når man kopierer

Ligner det vi af og til fodre rotter med nemlig kæmpe melorme.. Bestemt
ikke giftige og ganske rig på proteiner... I visse lande ses det endog som
en delikatesse

http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/fugle/foder/levende/104036000051.jpg

Zophobas som de hedder

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 12:19

In news:geo3qn$14f1$1@newsbin.cybercity.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:

> Ligner det vi af og til fodre rotter med nemlig kæmpe melorme..
> Bestemt ikke giftige og ganske rig på proteiner... I visse lande ses
> [...]

Hvis den er grønlig kan det være en kålorm. Vi havde en nærmest uhyggelig
invasion af dem for nogle år siden. De sad i hobetal på vores japanske
kirsebærtræ, og hele hoveddøren var nærmest dækket med dem - egentlig et ret
skræmmende syn. Det er dog lovligt sent på året til at det kan være kålorm.

http://plante-doktor.dk/kaalsommerfugl.htm

Der er billede af den midt på siden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 16:45

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kirsebærtræ, og hele hoveddøren var nærmest dækket med dem - egentlig et
> ret skræmmende syn. Det er dog lovligt sent på året til at det kan være

Hej Tove jeg tror nu ikke det er kålorme, ja jeg har ingen kål i haven
Men nej der mangler vist et par ben.

Jeg kommer vist til at sidde ude i haven og vente på at der kommer en forbi
i live.
Hmm de kan vist ikke lide støvregn, eller de er flyttet eller spist alle
sammen.
Og Rocke har det fint, Det er jo det vigtigste.

Nu kommer næste problem med ham snart, ja sidste år samlede han svampe i
haven og smed dem i vandskålen.
Det kan værer det er grunden til han er som han er

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-08 17:49

In news:4911bf67$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan G <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> typed:

> Nu kommer næste problem med ham snart, ja sidste år samlede han
> svampe i haven og smed dem i vandskålen.
> Det kan værer det er grunden til han er som han er

Hvis det er de euforiserende svampe er der nok ingen tvivl

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 17:55

> [...]
> Allan G <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> typed:

> Hvis det er de euforiserende svampe er der nok ingen tvivl

Hehe man ved aldrig med ham der Rocke
Men han er nu en god og sød kat.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 16:46

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke giftige og ganske rig på proteiner... I visse lande ses det endog som

Dem tror jeg nu ikke det er, da de er fanget i haven.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 03-11-08 16:58

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_index.php?selec
> ted_folder=1558

Aner ikke hvad de er for nogle, men det er dog fa'ens til spisevaner
den kat holder sig

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 17:18

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Ja de ser ikke så lækre ud, men de må vel smage godt siden han havde spist
så mange.
Og der var flerer en dem på billederne, men dem jeg fotograferede var mindst
opløst.
Og så er det heller ikke så fedt at grave i skraldespanden

Nå sålænge det han spiser ikke er giftigt for ham, så må han gører som han
vil.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 17:03

Hehe jeg sende også billederne til Rockes opdrætter

Og svaret var at hvis de havde købt en kat der havde den slags spisevaner,
så ville de klage til opdrætter

Mvh Allan

Fra : Tinka Vera

Dato : 05-11-08 20:57

> [...]
>
> Og han spiser også regnorme, ja stortset alt hvad der kan bevæge sig.
>
> Men Add, da jeg tilfældigt så det i skraldespanden da den skulde tømmes.

Ja, larver af en art, er det da. Adr, æder han dem godt nok?

Her er heller ikke kål i haven, og den er indhegnet, så jeg var temmelig
forundret da min Bjarne fangede en del kålsommerfuglelarver sidste år i
december! (de må vel være faret vild og have glemt at gå i hi, forpuppe
sig eller hvad sådanne larver nu gør).
Bjarne åd dem nu ikke, kom bare ind med dem og lagde dem for mine fødder
- og kiggede op på mig. Dygtig mis. Jeg sagde pænt tak for de fine gaver

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 21:08

"Tinka Vera" <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bjarne åd dem nu ikke, kom bare ind med dem og lagde dem for mine fødder
> - og kiggede op på mig. Dygtig mis. Jeg sagde pænt tak for de fine gaver

Jeg må en tur i haven igen i morgen,
For der var ingen larver idag. De kan nok ikke lide regn.
Og jo kan det bevæge sig kan det spises. Tror han. :)

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 07-11-08 15:17

> Allan G skrev:
Og jo kan det bevæge sig kan det spises. Tror han. :)
> Mvh Allan

Ååååhhh ham Rocke er da skøn - en rigtig MCO - kaster sig ud i det hele,
og ikke altid med så megen omtanke *GG* Men med masser af charme

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 15:44

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ååååhhh ham Rocke er da skøn - en rigtig MCO - kaster sig ud i det hele,
> og ikke altid med så megen omtanke *GG* Men med masser af charme

> [...]

Jo han er rigtig MCO både i krop og i sind, Så der skal laves dumme ting
Kosmos er jo storebror for ham, og det klarer han fint.

Det er sjovt at hver gang jeg har mistet en ældre kat, så har den der er
tilbage taget rollen som storebror, for den ny.
Men det er vist en hankastrat ting.

Og tro nu ikke at Kosmos ikke har lavet dumme ting, da det var Boris der
passede på ham.

Hehe
Mvh Allan