Kat ud + update
Fra : Nana

Dato : 31-10-08 14:23

Hej gruppe... (Bla bla først, reelt spørgsmål længere nede...)

Nu har jeg lusket rundt i denne gruppe i flere år, selvom jeg ikke har haft
kat, men nu er vi officielt katteejere igen. Som nogen måske kan huske
har vi tre chihuahuas og forsøgte os for nogle år siden med en kattekilling
oveni, hvilket SLET ikke fungerede. Vores ene hund var enormt bange for
killingen (Grin bare...) og killingen rev meget efter hende. Vi måtte indse
at det ikke gik og fandt i stedet et supergodt hjem til den, hvor der var
andre katte. Jeg havde egentlig givet op og accepteret at kat ikke var
muligt, hvilket var en stor sorg. Jeg er reelt mere kattemenneske end
hundemenneske, men fik hund fordi min ekskæreste ikke kunne tåle katte. Men
altså...
For en måneds tid siden indså min kære svigermor endelig at hendes liv er
for travlt til at have kat. Den var simpelthen alene i alt for mange timer
hver dag, og efter at hun havde haft ham ude i sele, var han overhovedet
ikke tilfreds med at være alene/indekat hele tiden. Så vi sprang på og
forsøgte igen. Charlie, som vidunderet hedder er en superdejlig og meget
kontaktsøgende kat. Han var ene killing i kuldet og kom hjemmefra lidt for
tidligt efter min mening, og man kan godt se at han er mere præget af
mennesker end af katte. Til gengæld er han glad, tryg og fuld af gåpåmod.
Med hundene fungerer det bare fint. Vi holdt dem helt adskilt de første tre
dage, med en krog i døren, så de kunne se og lugte hinanden, men ikke æde
hinanden. Havde egentlig regnet med at holde dem fra hinanden længere, men
Charlie VILLE ind i stuen, selv når hundene sad lige på den anden side af
døren. Ynkelig kontakt-miav og poten i døren, så ind kom han, mens vi holdt
fast i hundene. Han hvæste een gang, og så kørte det bare. Hundene lugter
til ham og følger lidt efter ham, men ignorerer ham ellers høfligt. Charlie
æder deres mad og er kat. Så nemt var det bare. Han har stadig base i
soveværelset, hvor hundene normalt ikke må komme, og han er tryg og glad,
med høj haleføring. Nu har vi haft ham i 3 uger og det er er ved at være tid
til at han skal ud og lege i haven/være udekat.

Men hvordan foregår det rent praktisk? Han har som sagt kun været ude i sele
før, og jeg må indrømme at jeg er lidt bange for at han ikke kan finde hjem.
Jeg forestiller mig at putte ham i sele og lade ham udforske for og
baghaven, så han ved hvordan der ser ud, så han kan finde det igen? Vi bor
heldigvis i et område med meget få biler og da vi bor i et rækkehusområde
kan han faktisk løbe enormt langt uden at møde reel vej. Vi har rigtigt
mange katte herude, så området burde være ok.
Hvad med halsbånd? Jeg vil gerne have at jeg kan sætte telefonnummer på ham,
men jeg vil heller ikke have at han bliver kvalt i det, hvis han hænger
fast. Er et halsbånd med et par cm elastik ok, eller er et stykke
bukseelastik bedre?
Hvornår lukker vi ham endeligt ud, uden opsyn? Jeg læste at det var en god
ide, hvis det var en dag med mindre godt vejr, så det ikke var attraktivt at
løbe langt væk.
Andre gode råd? I øvrigt er han både øremærket og kastreret.

Her er han i øvrigt:
http://i188.photobucket.com/albums/z317/Phobia_arg/ting/27-12-0728.jpg?t=1225459329

http://i188.photobucket.com/albums/z317/Phobia_arg/ting/17-10-08101.jpg?t=1225459059

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-08 15:16

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe... (Bla bla først, reelt spørgsmål længere nede...)

Hej Nana
Tilykke med ham

Det der med hvilket halsbånd, det kommer vist helt an på hvilken kat.

Min kat Kosmos, han kan have hvilket som helst halsbånd på. Og det bliver
på.
Rocke han smider dem med en stump elastik på 10 min. Så han skal have et med
fuld elastik.
Og så løst at det er lige til at trække af ham.
Men så bliver det på.

Jeg vil til enver tid foretrække et med fuld elastik.

Min nu afdøde Boris, han fik et med elastikstump mellem nakken og ind i
munden.
Der panikkede han lidt, for jeg så det ikke med det samme. Han kom aldrig
til at bære halsbånd igen.

Men prøv et indenfor en uges tid før han bliver lukket ud.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-08 15:23

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nåe og igen glemte jeg lige at skrive.

Rocke var nu så god en kat, at når halsbåndet var smidt ude i haven, ja så
blev det slæbt ind og lagt i vandskålen.

Dygtig Rocke.

Mvh Allan

Fra : Ragna

Dato : 31-10-08 20:04

Hej Nana!
Har du overvejet muligheden af at indhegne haven, så han kan nyde udelivet
uden at være udsat for dets farer?
Når han hidtil har været indekat, burde han være nem at få til at blive i
haven, selv med en helt enkel form for indhegning, som f. eks hønsetråd
bundet godt ind i en tæt-klippet hæk og gravet lidt ned i jorden.
Du kan se en masse eksempler på flere forskellige udformninger, hvis du
googler lidt på det.
Angående halsbånd, så ville jeg aldrig turde bruge den slags af skræk for
risikoen for, at katten skulle komme til at hænge fast i en gren eller
lignende.
Hvor ser han dejlig ud, og hvor er det godt, at hundene og han ser ud til at
blive gode venner.
Vi har selv en dejlig collie, der elsker at lege med vores tre katte, og som
bliver kælet med af dem efter tur.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Nana

Dato : 31-10-08 23:10

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nana!
> Har du overvejet muligheden af at indhegne haven, så han kan nyde udelivet
> uden at være udsat for dets farer?

Jeg ville gerne, men vores boligselskab er supernazi med alt de ikke har
givet tilladelse til. Og de giver aldrig tilladelse til noget.

Fra : Tinka Vera

Dato : 01-11-08 00:15

> Nana skrev:

> Jeg ville gerne, men vores boligselskab er supernazi med alt de ikke har
> givet tilladelse til. Og de giver aldrig tilladelse til noget.

Nej, det gør boligselskaber nemlig generelt ikke Reglen er langt de
fleste steder er: max ÈN INDEkat
Jeg har overtaget to tidligere indekatte (i øvrigt her fra
nyhedsgruppen og de eeeeelsker at have fået indhegnet rækkehushave.
Jeg lavede hegn uden at spørge boligforeningen, og endnu er der ikke
kommet klager - og (endnu) heller ikke klager over en kat for meget.

Nå, men det jeg ville sige: Tjek husdyrreglerne om der er forbud mod
løsgående katte. Selvom der er mange katte i området, så er det ikke
sikkert, det er tilladt at de løber frit. Ofte fungerer en uskreven
regel om, at det er ok at bryde de skrevne regler, godt i årevis ....
men desværre kan én eneste emsig person ødelægge det hele Og når
først katte har vænnet sig til at løbe frit, så er det ikke så ligetil
at hegne dem inde.
På den anden side, hvis der er udekatteejere nok, kan man stå sammen
hvis nogen får ondt bagi

Mht. halsbånd. Jeg synes det er for risikabelt. Mange katte kommer slemt
til skade - og det der er værre - med den slags om halsen. De såkaldte
sikkerhedshalsbånd er ofte falsk tryghed. Skal det endelig være, så
ville jeg foretrække bukseelastik.
Sørg for at øretatoveringen er korrekt registreret i Dansk Katteregister
og Det Danske Katteregister med dit navn, adresse og telefonnummer.

Mht at lukke ham ud. Hvis han er vant til sele, så tror jeg det er en
god måde at starte på. Når han første gang skal ud uden sele, så lad
døren stå åben, så han hurtigt kan smutte ind igen, hvis han skulle
bliver forskrækket over noget. Når der er mange katte i området kan han
nok som tilflytter risikere nogle skrammer.

Og tillykke med jeres nye kat

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nana

Dato : 01-11-08 10:13

"Tinka Vera" <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg lavede hegn uden at spørge boligforeningen, og endnu er der ikke
> kommet klager - og (endnu) heller ikke klager over en kat for meget.

Hvordan har du lavet et hegn? Jeg var inde og kigge på nogle på nettet, men
de kostede en bondegård og var MEGET synlige. Hvor højt er dit? Herude må
hækken max være 1,80 og et evt. hegn kan ikke stikke op over den højde. Er
det mon nok?

> [...]
> men desværre kan én eneste emsig person ødelægge det hele Og når
> først katte har vænnet sig til at løbe frit, så er det ikke så ligetil

Jeg har allerede tjekket. Ingen regler, bortset fra enkeltkattereglen.

> På den anden side, hvis der er udekatteejere nok, kan man stå sammen
> hvis nogen får ondt bagi

Jeg ser hver dag mindst 7-8 forskellige katte, så jeg gætter på en overflod
af demonstranter.

> [...]
> til skade - og det der er værre - med den slags om halsen. De såkaldte
> sikkerhedshalsbånd er ofte falsk tryghed. Skal det endelig være, så

Jeg tror jeg ryger på bukseelastikken. Så køber jeg nogle meter af det og
skriver på. Hvis det så falder af, så får han bare en ny stribe på.

> Sørg for at øretatoveringen er korrekt registreret i Dansk Katteregister
> og Det Danske Katteregister med dit navn, adresse og telefonnummer.

Det er han allerede.

> [...]
> bliver forskrækket over noget. Når der er mange katte i området kan han
> nok som tilflytter risikere nogle skrammer.

Han har haft et par smutture før vi fik ham, da en dør gik op, så han har
været ude og rode lidt på egen hånd, men jeg tager ham ud i sele, også
udenfor haven, så han kan genkende området.

> Og tillykke med jeres nye kat

Tak tak... Han er så dejlig. Har sovet op af min ryg hele natten.
Mmmhh...

Fra : Ragna

Dato : 01-11-08 13:58

Nana skrev:
> [...]
>hækken max være 1,80 og et evt. hegn kan ikke stikke op over den højde. Er

Da vi i sin tid hegnede vores 2000 m2 have ind til kattene, brugte vi ganske
almindelig hønsetråd i 1½ m's bredde, klippede hækken meget langt ind,
sørgede for at hegnet kom godt ned i jorden, og fastgjorde tråden ind i
hækken med ståltråd.
Når hækken gror ud, kan man ikke se hønsetråden længere, og det kan katten
heller ikke, så derfor prøver han sandsynligvis ikke på at klatre opad og
over tråden, som ud fra hans synspunkt fortsætter i det uendelige.
Det er en billig løsning, som også er overkommelig rent arbejdsmæssigt.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : vvv

Dato : 01-11-08 00:51

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ville gerne, men vores boligselskab er supernazi med alt de ikke har
> givet tilladelse til. Og de giver aldrig tilladelse til noget.

Ja, sådan er boligselskaber og borgerlige regeringer

Luk katten ud en dag i er hjemme, da vores indekat skulle lære at være
udekat var vi nød til at gå med ud for at få ham til at fatte at ud kan man
altså også komme.
Han fare ikke vild, det gør katte ikke, han skal nok komme hjem igen.

vv

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-11-08 09:03

On Sat, 1 Nov 2008 00:51:06 +0100, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>altså også komme.
>Han fare ikke vild, det gør katte ikke, han skal nok komme hjem igen.

Ja medmindre han en dag ligger under en bil, hvilket statistikken
siger sker med meget stor sansynlighed.

Steen

Fra : vvv

Dato : 01-11-08 09:18

"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i meddelelsen

> Ja medmindre han en dag ligger under en bil, hvilket statistikken
> siger sker med meget stor sansynlighed.

Pjat.. Du læser statistikker som fanden læser biblen.

vv

Fra : Nana

Dato : 01-11-08 10:16

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> man altså også komme.
> Han fare ikke vild, det gør katte ikke, han skal nok komme hjem igen.

Det er lige sådan noget jeg gerne vil høre... Jeg er bare vant til mine
hunde, som er direkte snotdumme, når det gælder om at finde hjem. Hvis vi
kommer fra den forkerte side af rækken, så er de nærmest mystificere, indtil
vi rammer hoveddøren.
Charlie skal nok finde ud af at komme ud...Han var på springtur to gange, da
han blev passet dengang min svigermor havde ham. Han VIL ud. Hn sidder
og forsøger at se ud gennem vores frostede havedør, så han ved godt hvor det
foregår.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 08:58

Nana wrote:
> [...]
>
> Jeg ville gerne, men vores boligselskab er supernazi med alt de ikke
> har givet tilladelse til. Og de giver aldrig tilladelse til noget.

Jeg bor selv i en boligforening, og har lavet indhegning i min have uden at
spørge nogen.
Her er det nemlig sådan at haven - kun os der bor u stuelejlighederne har
have - er vores egen, ligesom lejlgiheden, og inde i den kan vi gøre næsten
hvad vi vil.
Min løbegård til Bster er lavet sådan at den ikke er skruet fast nogen
steder, men bare står helt ind til bygningen.
Du kan se billeder i mit album på hjemmesiden, jeg hedder Louise Krarup.

Hvordan er din have egentlig?
Er der hæk hele vejen rundt, eller er der også plankeværk?
Hvis der er hæk hele vejen rundt ville jeg bare klippe den godt ind, og så
sætte et hegn, som så kommer til at være inde i hækken. Det opdager
boligselskabet næppe.

Pøj pøj med projektet
Louise

Fra : Nana

Dato : 01-11-08 10:20

"Louise" <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Her er det nemlig sådan at haven - kun os der bor u stuelejlighederne har
> have - er vores egen, ligesom lejlgiheden, og inde i den kan vi gøre

Vores boligselskab er fuldstændigt åndssvage i den retning... ALT er fastsat
ved standard og man skal søge om alt. Lejebolig er ikke altid skideskægt...

> Min løbegård til Bster er lavet sådan at den ikke er skruet fast nogen
> steder, men bare står helt ind til bygningen.
> Du kan se billeder i mit album på hjemmesiden, jeg hedder Louise Krarup.

Jeg læser igennem min mailklient. Hvordan ser jeg hjemmesiden? Har aldrig
kunnet finde derind...

> Hvordan er din have egentlig?
> Er der hæk hele vejen rundt, eller er der også plankeværk?

Hus i den ene ende i hele havens bredde, ellers hæk, som jeg til siderne
deler med naboerne.
> Hvis der er hæk hele vejen rundt ville jeg bare klippe den godt ind, og så
> sætte et hegn, som så kommer til at være inde i hækken. Det opdager
> boligselskabet næppe.

Problemer er at vores hæk max må være 180cm høj. De tjekker det simpelten.
Det vil sige at et hegn max kan være 180 og det er vist ikke nok til at
holde ham inde? Oppe ved huset er der et lille hegn, som måler 165. Kan man
evt sætte et stykke hegn på vinkelret, da han ellers vil klatre over det?

> Pøj pøj med projektet
> Louise

Takker.

Fra : Ragna

Dato : 01-11-08 14:01

Den er her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/index.php

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 16:01

Nana wrote:
> [...]
> vist ikke nok til at holde ham inde? Oppe ved huset er der et lille
> hegn, som måler 165. Kan man evt sætte et stykke hegn på vinkelret,

Hej igen

Når hegnet er inde i hækken kan katten ikke klatre i det, og det behøver
slet ikke være i hækkens fulde højde, men måske kun en meter.
Er det et privat boligselskab+ Jeg bor i en almennyttig boligforening.

> Takker.

Louise

Fra : Frøken Jensen

Dato : 06-11-08 13:10

On 31/10/08 23:10, in article
490b8232$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Nana" <nana@phobiasild.dk>
wrote:

> "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ville gerne, men vores boligselskab er supernazi med alt de ikke har
> givet tilladelse til. Og de giver aldrig tilladelse til noget.

Det lyder da hyggeligt! Hvad er det for et boligselskab er det (så man kan
holde sig væk..) :)

Fra : Steen Hansen

Dato : 31-10-08 22:23

On Fri, 31 Oct 2008 14:22:47 +0100, "Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote:

> [...]
>løbe langt væk.
>Andre gode råd? I øvrigt er han både øremærket og kastreret.

Det triste er jo at det første en del katteejere tænker på er hvor
hurtigt de kan genere deres omgivelser med deres nyanskaffede kat.

Du må ikke lade dine husdyr færdes andre steder end på det du kan
kalde dit område, det er iøvrigt ikke alle mennsker der bryder sig om
at andres husdyr færdes på deres grund, og iflg. dansk lovgivning har
de også krav på at være fri for andre folks husdyr.

Så hvorfor både overtræde loven, genere andre mennesker samt udsætte
sit "elskede" husdyr for en så grufuld "henrettelse" at blive kørt
over af en bil.

Steen

Fra : Nana

Dato : 31-10-08 23:13

"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i en meddelelse

> Det triste er jo at det første en del katteejere tænker på er hvor
> hurtigt de kan genere deres omgivelser med deres nyanskaffede kat.

Der er tonsvis af katte herude. Den dag han generer nogen kan vi snakke om
det.

> [...]
> at andres husdyr færdes på deres grund, og iflg. dansk lovgivning har
> de også krav på at være fri for andre folks husdyr.

Ja, det kan du have ret i. Men det var ikke det jeg spurgte om.

> Så hvorfor både overtræde loven, genere andre mennesker samt udsætte
> sit "elskede" husdyr for en så grufuld "henrettelse" at blive kørt
> over af en bil.

Fordi katten er en af de dyr der trives fedest med at have adgang til
ude-areal. Hvis jeg havde haft mulighed for at hegne grunden ind, så havde
jeg gjort det, men mit boligselskab tillader ingenting.
Min mor har i øvrigt haft udekat i snart 8 år uden at katten er blevet kørt
ned. Så tjah... Fint at du har din mening, men det er ofte rarest hvis du
holder den for dig selv.

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-11-08 09:01

On Fri, 31 Oct 2008 23:12:54 +0100, "Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote:

>"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i en meddelelse

>Der er tonsvis af katte herude. Den dag han generer nogen kan vi snakke om
>det.

At andre ikke kan finde ud af at holde kat, giver ikke dig ret til at
overtræde loven.

Hvordan ved du at han ikke genere nogen, har du været rundt at spørge
alle de steder hvor det kunne tænkes at han kommer ?

> [...]
>ned. Så tjah... Fint at du har din mening, men det er ofte rarest hvis du

Hvilket er fuldstændig irrelevant, holder du kat og du mener den skal
have et stort udeareal, ja så køber/lejer du bare et område hvor disse
betingelser kan blive opfyldt.

Bare fordi du vil have kat giver det ikke dig ret til at disponere
over andre menneskers ejendom.

Din indstilling er også en medvirkende årsag, til at flere
ejendomsselskaber nu forbyder husdyrhold - hvilket i bund og grund
også rammer de dyreejer der godt kan finde ud af at holde husdyr på
forsvarlig vis - men det er du jo selfølgelig ligeglad med, for det er
kun dine interesser der tæller

Ligesom du syntes jeg skal holde min mening for mig selv, burde du
holde din kat for dig selv !!!!!!!!!

Steen

Fra : vvv

Dato : 01-11-08 00:55

> [...]
>

> Det triste er jo at det første en del katteejere tænker på er hvor
> hurtigt de kan genere deres omgivelser med deres nyanskaffede kat.

Arrg.. Mon nu også det kun er derfor?

> [...]
>
> Så hvorfor både overtræde loven, genere andre mennesker samt udsætte
> sit "elskede" husdyr for en så grufuld "henrettelse" at blive kørt
Fordi katte er frie dyr, altid har været det, og fortsat skal være det.

Og tilbage til starten.. Jeg kunne sgu finde på at have kat kun for din
skyld hvis du var min nabo, din gamle regelfascist.

vv

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-11-08 07:52

vv skrev
>Fordi katte er frie dyr, altid har været det, og fortsat skal være det.<

Hmm er katte mere frie end andre dyr ??, hvis ja, hvad bygger du så det på,
kan du henvise til fagskrifter, eller er det "bare" fordi at sådan har det
altid været ??

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-11-08 08:51

On Sat, 1 Nov 2008 00:54:55 +0100, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>
>Og tilbage til starten.. Jeg kunne sgu finde på at have kat kun for din
>skyld hvis du var min nabo, din gamle regelfascist.

Så vil du nok opleve at jeg vil gøre brug af min rettigheder iflg.
mark og vejfred.

Desværre for katten som ikke kan gøre for at dens ejer ikke er istand
til at udvise ansvarlighed.

Steen

Fra : vvv

Dato : 01-11-08 09:37

> Så vil du nok opleve at jeg vil gøre brug af min rettigheder iflg.
> mark og vejfred.
>
> Desværre for katten som ikke kan gøre for at dens ejer ikke er istand
> til at udvise ansvarlighed.
Bla. bla. bla.

vv

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-11-08 12:11

On Sat, 1 Nov 2008 09:36:54 +0100, "vvv" <?@?> wrote:

>"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i meddelelsen

>Bla. bla. bla.
>
>vv

Et svar, der når uanede højder i intelligens

Steen

Fra : vvv

Dato : 01-11-08 22:12

> Et svar, der når uanede højder i intelligens

Ja.
Alternativet ville jo være at jeg trak mig ned på dit niveau, og kom med
bizarre trusler om hvad jeg mon ville gøre ved dig, hvis du førte dine
trusler ud i livet.

vv

Fra : Steen Hansen

Dato : 02-11-08 01:02

On Sat, 1 Nov 2008 22:11:55 +0100, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>Alternativet ville jo være at jeg trak mig ned på dit niveau, og kom med
>bizarre trusler om hvad jeg mon ville gøre ved dig, hvis du førte dine

Jeg kommer ikke med trusler, jeg fortæller dig hvilke
sanktionsmuligheder jeg har til rådighed hvis du ikke følger dansk
lovgivning. Når man i et retsamfund nægter at følge lovgivningen så er
der noget der hedder sanktionsmuligheder som man benytter over for
lovbryder.

Jeg vil dog godt medgive dig at det i dette tilfælde er den forkerte
sanktionerne går ud over, men sådan må det være indtil lovgivning
giver mulighed for at straffe den uansvarlige katteejer direkte.

Hvis du så i den forbindelse skulle lægger hånd på mig eller mine, vil
du skulle imødese en længere snak med ordensmagten, og formentlig også
et længere ophoild på en statsinstition, men det er vel så også i dine
øjne en trussel, mens det i mine øjne er en sanktion for igen ikke at
efterleve reglerne i et retssamfund.

Steen

Fra : vvv

Dato : 04-11-08 21:07

> [...]
> du skulle imødese en længere snak med ordensmagten, og formentlig også
> et længere ophoild på en statsinstition, men det er vel så også i dine

Nu er planen jo ikke hveken at slå dig ihjel eller klappe dig et par på
låget. Der ville nok bare gå lidt Sys Bjerre i den, uden at du ville komme
til skade, og uden at du nogensinde ville kunne bevise noget som helst, så
jeg slipper nok for fængslet denne gang. I øvrigt er sandsynligheden for at
vi bliver naboer heldigvis uendelig lille.

>mens det i mine øjne er en sanktion for igen ikke at
> efterleve reglerne i et retssamfund.

Nu er relgen du henviser til jo dybt forældet. Den er skabt til en anden
tid, og slet ikke tiltænkt villakvarterer. Og der er masser af andre
forældede love, der stadig findes, men som ikke bliver håndhævet eller
efterlevet, tænk bare på blasfemiparagraffen, den bliver (heldigvis)
overtrådt dagligt, uden at nogen bliver straffet af den grund.

Så det ævl med at man død og pine skal efterleve *alle* love til punkt og
prikke kan du glemme alt om.

vv

Fra : Steen Hansen

Dato : 04-11-08 22:41

On Tue, 4 Nov 2008 21:07:15 +0100, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>overtrådt dagligt, uden at nogen bliver straffet af den grund.
>
>Så det ævl med at man død og pine skal efterleve *alle* love til punkt og

Vi kan godt blive enige om at loven er forældet, men indtil der er
lavet en mere tidssvarende lov er det den der er gældende.

Der burde nok laves en kattelov, som sagtens kunne tage udgangspunkt i
hundeloven.

Du skriver at loven ikke er lavet for byernes skyld, der er andre her
i gruppen der påstår at loven ikke er for lavet for at gælde uden for
byerne, så det afhænger da vist helt af hvilke øjne man kigger med.

En hvilken som helst ny lov vil aldrig give en katteejer lov til at
disponere over en anden mands grund, men retten til at aflive andres
dyr er heller ikke rimeligt, over for dyret, men det ville være langt
bedre at fratage folk retten til at holde dyr, hvis de ikke kan finde
ud af at holde deres dyr på eget, ligesom en hundeejer kan fratages
sin hund hvis den konstant står oh gør.

Jeg ser iøvrigt til dagligt mange love blive overtrådt, uden at dette
for konsekvens for lovovertræderen, enda selvom politiet står ved
siden af, politiet skrider mange gange kun ind hvis der foreligger en
anmeldelse, det samme gør sig gældende med husdyrhold.
Mark og vejfred giver dog bare alm. folk mulighed for selv at
iværksætte sanktioner.

Steen

PS
Hvad er en Sys Bjerre ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-08 14:50

In news:490c152e$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
vvv <?@?> typed:
> Bla. bla. bla.
>
> vv

LOL Så er vi der igen-igen-igen. Du har da ret i dine synspunkter "vv",
det har Steen da også, men det har alle vi der har en kattegård eller
indhegnet have også.

Hvis man har is i maven, og ikke har noget imod at diskutere med de andre
beboere i området, eller hvis man har nerver til at vente i time/dagevis på
at ens kat skal dukke op igen og være skrækslagen for om den skulle være
blevet kørt ned, så skal man da gøre som man selv finder det bedst.

Jeg mistede for mange år siden en kat til trafikken, det glemmer jeg
aldrig - det var forfærdeligt, så for mig er der ingen tvivl om at min kat
skal beskyttes, selvom vi bor på en lukket vej på landet, og har langt til
nærmeste stærke trafik.

Sådan er der så meget, og vi er vist alle forskellige, så selv om katte er
"frie" dyr skader det jo ikke at vise en smule omtanke og sund dømmekraft.
Det er for sent at græde når ulykken er sket. De små misser kan jo ikke selv
bedømme hvad der er farligt, det må være op til deres ejere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats