I dag er det mig.....
Fra : lh

Dato : 29-10-08 12:22

...... der leder efter en af mine ægte perserkatte, der er forsvundet. Han
kan godt finde på at smutte med ud og det gjorde han også til morgen mens
det endnu var mørkt. Men han er som sunket i jorden. Normalt er han nem at
få fat i, så det her er ualmindeligt. Jeg bor på landet med langt til biler,
men alligevel har jeg været omkring vejene. Jeg har søgt, ledt og kaldt og
lagt sedler i naboers postkasser. Jeg er bange for en nabohund har haft fat
i ham. Kan ikke rigtig forestille mig hvad der ellers skulle være sket. Men
uvisheden er forfærdeligt. Jeg kan ikke tænke på andet og det at stå og glo
ud i intetheden og ikke ane hvad jeg mere skal gøre for at finde ham - død
eller levende - den er så kvælende forfærdeligt.
Santos er desuden syg med HCM og får livsvigtig medicin hver dag for meget
dårlige luftvejsproblemer. Så lige nu har jeg det rent elendigt.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-10-08 12:33

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Santos er desuden syg med HCM og får livsvigtig medicin hver dag for meget
> dårlige luftvejsproblemer. Så lige nu har jeg det rent elendigt.

hej lh

desværre bor vi langt fra hinanden, så jeg kan ikke hjælpe dig med at lede.
Jeg har ellers en vis erfaring, fordi Bølle har været stukket af 3 gange.
Jeg ved lige, hvordan du har det og krydser fingre for, at Santos snart
dukker op af sig selv, eller at du finder ham i god behold.

venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 29-10-08 12:41

Han har som sagt ofte lige smuttet ud, men han løber altså ikke sådan væk
her. Nu har han været totalt væk siden 5.30 og han er højst lige i haven
hvor jeg nemt kan få ham ind fra igen. Så for hver time der går nu, så har
jeg en isnende fornemmelse af at der er sket noget med ham som gør han ikke
kan komme hjem af sig selv. Jeg vil håbe at der kommer én og siger det, hvis
de ved deres hund har haft fat i den, men her er så mærkelige naboer i
området at jeg tvivler på jeg høre noget fra nogen.
Men jeg håber det virkeligt, for det her er rædsomt.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-10-08 12:53

> [...]
> naboer i området at jeg tvivler på jeg høre noget fra nogen.
> Men jeg håber det virkeligt, for det her er rædsomt.

hej igen Lene

du ved det måske i forvejen, men det, jeg har haft succes med, har været at
gå rundt og kalde på Bølle og samtidig rasle med en plasticbeholder med
kattefoder i. Det er nemlig en lyd, mine katte kender, fordi jeg plejer at
gøre det, når de er ude i kattegården, og jeg gerne vil have dem ind for at
kunne lukke vinduet.

Det vil nok også være en god idé, hvis du har mulighed for det, at lade den
dør, han smuttede ud af, stå åben, så han selv kan komme ind, når han vender
tilbage.
Det virkede med Bølle, den ene af de tre gange han var smuttet.

Held og lykke !

mvh Anelise

Fra : lh

Dato : 29-10-08 12:59

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vender tilbage.
> Det virkede med Bølle, den ene af de tre gange han var smuttet.

Alt er gjort og forsøgt og der er døre åbne og han har alle muligheder for
at finde os igen. Men han er jo også lidt bekendt med haven... det med maden
er også forsøgt... jeg kender metoden.

lh

Fra : ager

Dato : 29-10-08 12:43

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Santos er desuden syg med HCM og får livsvigtig medicin hver dag for meget
> dårlige luftvejsproblemer. Så lige nu har jeg det rent elendigt.

Er vejret rimeligt hos dig?, har du prøvet at gå på jagt i højt græs,
blomserbede, under buske for at se om der ligger en pelsklump og snork
sover?
Nu kommer mine raggier ud hver dag, men bliver i haven. Det er sket nogle
gange, at jeg er gået totalt i panik over at specielt den store bare var
væk, normalt er de ude en eller to timer, eller i det mindste kommer de
farende når de hører man kommer. Men han har bare været væk, den ene gang
blev det aften og halvmørkt og der gik rigtig panik i mig. jeg tog en hund
og satte ham til at søøøøøøøøøge misser..GG ja hvad skulle jeg da gøre?.
men sørme og ikke dygtige vovse fandt en storsnorkene fedberg under dybt
begravet i noget elefantgræs /-:

Så det kan være en mulighed,specielt når han ikke er vandt til at færdes
ude, så tvivler jeg på, at er rendt langt væk.
jeg håber ihvertfald at han dukker op snarest, føler bestemt med dig!.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 29-10-08 13:01

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ude, så tvivler jeg på, at er rendt langt væk.
> jeg håber ihvertfald at han dukker op snarest, føler bestemt med dig!.

Jeg tror ikke på han frivilligt ligger og sover et eller andet sted. Han er
sky og bange over for fremmede lyde, men alt kan jo ske og jeg håber til det
sidste han dukker op - levende...
lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 13:19

In news:4908506a$1$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
lh <mail@mail.tele.dk> typed:

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 13:24

> [...]
> Han er sky og bange over for fremmede lyde, men alt kan jo ske og jeg
> håber til det sidste han dukker op - levende...

Det var dog skrækkeligt.

Jeg har ikke et eneste godt råd jeg kan give, for HCM kan jo udarte sig
meget forskelligt, men jeg håber at du finder ham snart, for det er ikke til
at udholde uvisheden.

Jeg tænker på dig og krydser fingre for både dig og Santos.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 14:33

> [...]
> Han er sky og bange over for fremmede lyde, men alt kan jo ske og jeg
> håber til det sidste han dukker op - levende...

Hej igen Lene.

Jeg har lovet at sende dette indlæg fra Siri, som desværre stadig har
problemer med at hendes indlæg ikke kommer frem:

*Citat*

Kære Lene.
Maries kommentar om buske, og din om, at han er lidt bange af sig, fik mig
til at komme i tanker om en artikel, jeg læste i et KV-blad (?) fornylig.
Der stod, at katte ofte kunne findes tæt ved hjemmet, men ikke umiddelbart
synlige, hvis de vidskræmte har gemt sig under en busk eller lignende. Selv
på korte afstande har de ikke kunnet finde hjem af bare skræk.
Så ud at lede igen, under alle skjul. Spørg naboerne, om du må gennemsøge
deres haver, og forklar det med en bange kat der gemmer sig og ikke kan
finde hjem selv. Folk har jo hørt de historier om katte, der finder deres
familier 100 km væk f eks, og ved ikke, at det modsatte også kan ske.
Al mulig opbakning, knus og kram herfra, du må have det skrækkeligt.
Brug Toves trick med dusør til omegnens unger, børn har via børnehave, skole
etc et stort netværk.
Op med efterlysningsplakat med foto på alle lygtepæle, i supermarked,
bibliotek, skoler, børneinstitutioner. Det har hjulpet venner af mig.
Jeg mener, at man kan downloade en skabelon fra KVs hjemmeside.
Krydser, krydser fingre for arme Santos....
Kram igen.
Med venlig hilsen
Siri

*Citat slut*

Og lige en ekstra lille forespørgsel fra mig. Er du nu *helt* sikker på at
Santos rendte ud, så du at han gjorde det ? Han kan heller ikke være smuttet
ind igen uden at du så det ?

Lidt dumme spørgsmål måske, men jeg har været ude for at jeg troede, at Mini
var smuttet ud da det var mørkt. Jeg ledte som en gal i hele huset og kunne
ikke finde hende, og lige pludselig var hun der bare. Jeg aner stadig ikke
hvor hun gemte sig, men det må have været et meget "hemmeligt" sted. Santos
har måske følt sig dårlig og har gemt sig, det gør mange katte hvis der er
noget i vejen.

Jeg håber og be'r til at du snart finder ham, så han kan få sin medicin.

Fra : lh

Dato : 29-10-08 16:19

Hej alle sammen.

Santos er desværre ikke dukket op igen. Hvis I vidste hvor jeg har ledt og
søgt, lyttet og efterlyst og spurgt og ja.... hvad mere skal jeg finde på.
Jeg har ikke siddet ned i dag overhovedet. Det er et mareridt......

lh

Fra : Siri

Dato : 29-10-08 16:47

> [...]
> søgt, lyttet og efterlyst og spurgt og ja.... hvad mere skal jeg finde på.
> Jeg har ikke siddet ned i dag overhovedet. Det er et mareridt......

Åh kære - men ikke give op!
Mine venners kat havde fundet en madmor, og da hun så deres opslag,
ringede hun - der gik 10 dage, hvor de intet vidste.
Op med modet - kæmpe, kæmpe krammer!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
(Håber, at dette korte indlæg når frem)

Fra : Mariann Juhl

Dato : 29-10-08 17:59

> [...]
> Santos er desuden syg med HCM og får livsvigtig medicin hver dag for meget
> dårlige luftvejsproblemer. Så lige nu har jeg det rent elendigt.

Hej lh

Åh hvor er det forfærdeligt! Føler bare sådan med dig og med Santos
Men hvor bor du henne ad i landet? Jeg vil ihvertfald gerne hjælpe med
at holde øjne og ører åbne, hvis det kan hjælpe.

Har du forresten efterlyst ham inde på DB's hjemmeside? De har et
kartotek over efterlyste dyr, så dyrevenner kan hjælpe hinanden med at
holde udkig:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/uploadefterlysning?openform&exp=familiedyr

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 29-10-08 18:23

"Mariann Juhl" <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har du forresten efterlyst ham inde på DB's hjemmeside? De har et
> kartotek over efterlyste dyr, så dyrevenner kan hjælpe hinanden med at

Bor i det sydligste sjælland

lh

Fra : Mariann Juhl

Dato : 29-10-08 19:09

<snip>

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/uploadefterlysning?openform&exp=familiedyr

> Bor i det sydligste sjælland
>
> lh

Hej lh

Så ser jeg (forhåbentlig!) ikke noget til Santos. Bor nemlig ved
Skanderborg. Ævs!

Medfølende tanker herfra
Mariann