Lidt kattebilleder
Fra : John Sahl

Dato : 28-10-08 10:04

Der må være flere der ude so nyder at tage billeder af deres katte. Vi skød
lidt i går aftes, men ikke alle er klar til offentliggørelse endnu, men her
er der lidt som blev klart:

http://www.dkshadowfax.dk/galleri/IMG_3457_resized.jpg

http://www.dkshadowfax.dk/galleri/IMG_3460_resized.jpg

http://www.dkshadowfax.dk/galleri/IMG_3461_resized.jpg

http://www.dkshadowfax.dk/galleri/killingforsoeg.jpg

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-08 10:20

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> writes:

> http://www.dkshadowfax.dk/galleri/killingforsoeg.jpg

Det lyder altså lidt makabert med sådan et killigeforsøg. Jeg kom
straks til at tænke på Bonzai-kittens. :)

Heldigvis er billedet hurtigt til at få en til at smile.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-08 10:46

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Det lyder altså lidt makabert med sådan et killigeforsøg. Jeg kom
> straks til at tænke på Bonzai-kittens. :)

Sorry, jeg tænkte faktisk godt nok det samme, men lod det være

> Heldigvis er billedet hurtigt til at få en til at smile.

Godt så.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-08 11:19

In news:4906d59d$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
John Sahl <spamcatcher1@fotofaelden.dk> typed:
> [...]
> Vi skød lidt i går aftes, men ikke alle er klar til offentliggørelse
> endnu, men her er der lidt som blev klart:

Flotte billeder af et par små aldeles bedårende killinger.

Det er altid dejligt med billeder, men der mangler lige som noget. Der
plejer gerne at blive skrevet en lille "historie" om misserne. Hvad hedder
de ? Hvilket køn? Hvor gamle er de ? Hvis du forstår hvad jeg mener

Mange tak for synet. De bliver gemt i mit personlige album med alle de andre
misser i kattegruppen. Det er altid rart at vide hvordan misserne ser ud,
hvis der bliver skrevet om dem her.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-08 11:49

Tove Krieger wrote:
> [...]
> plejer gerne at blive skrevet en lille "historie" om misserne. Hvad
> hedder de ? Hvilket køn? Hvor gamle er de ? Hvis du forstår hvad jeg

Ja jeg forstår hvad du mener, men det vil jeg overlade til min bedre
halvdel, for de ting har hun meget bedre styr på end jeg. Hun skriver
sikkert lidt om det i aften hvis jeg lige husker at prikke til hende om det.
Hun hedder forresten Sabina Hertzum, så de fleste af jer ved nok godt hvem
hun er

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-08 12:07

In news:4906ee01$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> sikkert lidt om det i aften hvis jeg lige husker at prikke til hende
> om det. Hun hedder forresten Sabina Hertzum, så de fleste af jer ved

Jamen så ved jeg da godt hvem hun er. Hun skrev i september om
"killingebøger" - supergod idé. Og så får man altid et virtuelt "knus" inden
underskriften - herligt.

Fra : Kate

Dato : 28-10-08 18:46

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in

> [...]
> katte. Vi skød lidt i går aftes, men ikke alle er klar til
> offentliggørelse endnu, men her er der lidt som blev klart:

Skønne billeder, selvom den sidste ikke ser ud til at være tilfreds med
situationen
Giver Tove helt ret, lad lige Sabina give lidt info om smuksakkerne.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Sabina H.

Dato : 28-10-08 21:05

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in message
> [...]

nu måtte jeg jo se mig shanghaiet til at skulle give lidt historie på
skønsakkerne ;), så det må jeg hellere kaste mig over*G*

> http://www.dkshadowfax.dk/galleri/IMG_3457_resized.jpg
>
> http://www.dkshadowfax.dk/galleri/IMG_3460_resized.jpg
>
> http://www.dkshadowfax.dk/galleri/IMG_3461_resized.jpg

skønheden på disse tre billeder hedder Mysli*G*

han er 12 uger ( i søndags ) og født som enekilling af vores gamle
hunkat.... jeg troede rent faktisk han var en pige, hvilket jo gav ham
navnet "mystique", kun for ved dyrlæge tjek at finde ud af at det var en
dreng... første og forhåbentlig eneste gang at en killing snyder mig*G* men
jeg må indrømme, jeg griber altså ikke fat om klokkeværket for at mærke
efter*G*

> http://www.dkshadowfax.dk/galleri/killingforsoeg.jpg

Skrighalsen her, er Chili (døbt Cyclops)
på billedet her er han ca 10 uger gammel.... han har den mest skingre
stemme*G*
han er søn af Dizzy (som flere af jer sikkert har hørt om)
dissy er halvsøster til Mysli - på mødrende side...
mens chili og mysli er halvbrødre, på fædrende side*G*

chili går i daglig tale som "pivedyret", fordi han har den skingre stemme og
flittigt bruger den*G*

--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 19:13

In news:49077079$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Sabina H. <sabina@mandezonen.dk> typed:
> [...]
> en dreng... første og forhåbentlig eneste gang at en killing snyder
> mig*G* men jeg må indrømme, jeg griber altså ikke fat om klokkeværket

Han er altså meget smuk den lille fyr. Angående hans køn, så havde vi det
samme med min datters Sofie hvor dyrlægen hellere ville kastrere end
sterilisere *GG*. Han er 10 år nu og hedder altså stadig Sofie, min datter
syntes dengang at det var synd at skifte hans navn.

> [...]
> dissy er halvsøster til Mysli - på mødrende side...
> mens chili og mysli er halvbrødre, på fædrende side*G*

Jamen så kom stamtræet da på plads Han er også skøn, og sikkert også
temperamentsfuld efter billedet at dømme. Hans døbenavn Cyclops får mig til
at tænke på de enøjede kæmper i græsk mytologi, så jeg synes at Chili passer
bedre til den lille fyr.

> chili går i daglig tale som "pivedyret", fordi han har den skingre
> stemme og flittigt bruger den*G*

Ja, de kan være temmelig højrøstede de små, men de er jo ikke til at stå
for. Mange tak for "historie" og billeder.

Fra : Sabina H.

Dato : 29-10-08 19:20

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> wrote in message

> [...]
> sterilisere *GG*. Han er 10 år nu og hedder altså stadig Sofie, min datter
> syntes dengang at det var synd at skifte hans navn.

jeg må jo indrømme, at det er første gang jeg er blevet bedraget.-.... men
det måtte jo ske... men det er skime svært at se, når det bare er sort i
sort*G*

jeg nænnede heller ikke at ændre navnet, men på den anden side, så er
mystique heller ikke det værste at hedde, for en sort kat, uanset kønnet....

> [...]
> temperamentsfuld efter billedet at dømme. Hans døbenavn Cyclops får mig
> til at tænke på de enøjede kæmper i græsk mytologi, så jeg synes at Chili

rent faktisk stammer navnene på begge katte (og de andre i kuldene) fra
X-men filmene....
der er tale om :
Wolverine
Cyclops
Pyro
Phoenix
Storm
og Mystique..

> Ja, de kan være temmelig højrøstede de små, men de er jo ikke til at stå
> for. Mange tak for "historie" og billeder.

sjovt nok er Chili den værste*G* han startede livet med et hyl, og er ikke
stoppet siden*G* forstået på den måde, at han knapt var ude af mor, før han
skreg, faktisk sad han stadig fast i moderkagen som endnu ikke var født, da
han hylede op ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Siri

Dato : 30-10-08 09:57

> Sabina H. skrev:
>det er skime svært at se, når det bare er sort i sort*G*
*GG* Flot flot kat!
> [...]
> skreg, faktisk sad han stadig fast i moderkagen som endnu ikke var født, da

Kære Sabina
Tusind tak for de skønne fotos - Myslipigen er godt nok Smuk med stort S!
Og hvor ser Chili sjov ud - han ville sikkert drive mig til vanvid med
sit hyleri, godt, at du har stærkere nerver
Tak for dine sjove historier om kattene, du fortæller godt!
Med venlig hilsen
Siri (der har et tip om 2 sorte skønheder, se www.amalias.dk, Males, far
og søn)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 30-10-08 22:35

> [...]

> kastrere end sterilisere *GG*. Han er 10 år nu og hedder altså
> stadig Sofie, min datter syntes dengang at det var synd at skifte

Hihihi, der var jeg heldigere med en kanin. Jeg var faldet pladask for
en kanin hos dyrehandleren, men det skulle være en pige havde jeg
bestemt, fordi jeg havde en kastreret han i forvejen. Dyrhandler
forsikrede mig om at jeg købte en pige, alligevel accepterede han at
jeg tog den direkte til dyrlægen og hvis hun også dømter den pige,
foruden rask så beholdt jeg den ellers måtte jeg komme tilbage med den.
8 mdr. senere opdagede jeg at min lille pigekanin var en dreng. Grunden
til at jeg opdagede det var at hun hoppede på kastraten lige foran
øjnene på mig og da jeg tog hende op var der dælme tap på. Nåja, kanin
b´var jeg jo glad for så han blev. Heldigvis havde jeg kaldt ham Holly
og det navn beholdt hun bare

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Nina

Dato : 29-10-08 17:15

John Sahl skrev:
> [...]
> lidt i går aftes, men ikke alle er klar til offentliggørelse endnu, men her

Ja, de ser skønne ud!!
Kæresten ønsker dog at vide, hvorvidt du har brug lærred for at gøre
billedet så fint ?
Med det ordnet skal vi "bare" have vores bæster til at se nydelige ud
hehe...

- Nina

Fra : John Sahl

Dato : 29-10-08 18:50

Nina wrote:
> Ja, de ser skønne ud!!
> Kæresten ønsker dog at vide, hvorvidt du har brug lærred for at gøre
> billedet så fint ?

Hehe, den hvide baggrund er faktisk bagsiden af en voksdug, hvilket ikke kan
anbefales da det er ret svært at få til at opføre sig ordentligt. Det næste
jeg skal prøve med, er et mørklægnings rullegardin fra Ikea som fås både i
sort og i hvid.

Den hvide farve er nok ikke den mest optimale, men det var lige det jeg
gerne ville prøve i denne omgang, jeg er ikke så vild med de der standard
fotobaggrunde.