info; kattehandler
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-08 12:51

Mandag er der en retssag i Randers Ret, den er interessant for os der
holder af katte, og som ønsker at kattenes retssikkerhed styrkes.

Så tag en fridag på mandag og vær med til at følge en kendt kattehandler til
Retssalen i Randers på mandag kl. 13

hvor hun igen skal stå til regnskab. Hun skal i retten for "uforsvarlig
behandling af kat mm".

Jeg kan kun opfordre alle katteelskere/ejere til at møde op, så vi sammen
kan vise, at vi VIL en bedre kattevelfærd i DK.

Nogle medier; aviser og tv har bebudet at de vil være der.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 24-10-08 13:27

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> sammen kan vise, at vi VIL en bedre kattevelfærd i DK.
>
> Nogle medier; aviser og tv har bebudet at de vil være der.

Jubii, jubii, jubii. Nu MÅ dommeren da snart beslutte at hun ikke bør have
dyr mere.
Håber det bedste og tropper også op.

--

Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-10-08 15:00

In news:4901bf3a$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> typed:

> Jubii, jubii, jubii. Nu MÅ dommeren da snart beslutte at hun ikke bør
> have dyr mere.
> Håber det bedste og tropper også op.

Ååh - det er *hende*. Der skal da vist meget til at slå den dame ud af kurs.
Hvis det er hende det drejer sig om, så får hun bare en bøde og fortsætter
som hun har gjort efter de tidligere domme. Hun er vist ude af stand til at
se, at hun gør noget som helst forkert.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 24-10-08 15:06

> [...]
> fortsætter som hun har gjort efter de tidligere domme. Hun er vist ude af
> stand til at se, at hun gør noget som helst forkert.
Og til os der ikke lige er så godt inde i sagerne. Har i lidt aktindsigt,
eller bare lidt historie at fortælle? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-10-08 15:18

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Og til os der ikke lige er så godt inde i sagerne. Har i lidt aktindsigt,
> eller bare lidt historie at fortælle? :)

Marianne har skrevet lidt på sin hjemmeside:
http://www.hellemose.dk/Perserhistorie.htm

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Klaus G.

Dato : 24-10-08 15:45

> Marianne har skrevet lidt på sin hjemmeside:
> http://www.hellemose.dk/Perserhistorie.htm
Det er eddermame sørgelig læsning det der :(

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-10-08 15:41

In news:4901d64a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> typed:

> Og til os der ikke lige er så godt inde i sagerne. Har i lidt
> aktindsigt, eller bare lidt historie at fortælle? :)

Inges Kattehjem har også skrevet lidt. Der har været meget mere på google,
men jeg ved ikke hvor det er blevet af, der var bl.a. billede af hende og
omtale af domme.

http://www.inges-kattehjem.dk/?Hvad_goer_jeg_-_Kattehandler#Hvad_goer_jeg_-_Kattehandler

Hvis du googler kan du også se indlæg fra kattegruppen, samt damens svar.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-10-08 14:01

In news:4901b6aa$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Marianne Hellemose <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> typed:
> [...]
> sammen kan vise, at vi VIL en bedre kattevelfærd i DK.
>
> Nogle medier; aviser og tv har bebudet at de vil være der.

Glimrende at sådan noget omsider bliver taget alvorligt. Jeg har desværre
alt for langt til Randers (bor i Nordvestsjælland), ellers havde jeg da
troppet op.

Der har jo været retssager før, men jeg synes ikke at der efterfølgende sker
noget. Bare se Breth Hansen, han får jo bare lov til at fortsætte. Han er
godt nok ikke dyrehandler, men er lige så slem og måske endda værre. Sådanne
mennesker får bare en mindre bøde, og så kan de gøre det samme igen. Jeg
forstår godt at nogle har lyst til at øve selvtægt. De mennesker skulle
prøve at blive behandlet sådan selv.

Jeg har lige fået et nyhedsbrev fra "Dyrenes Beskyttelse" med godt nyt.
Forsøg med dyr skal skæres kraftigt ned, og underskriftindsamlingen angående
søerne havde også givet et godt resultat. Nu mangler vi så bare, at alle de
gode intentioner bliver ført ud i livet.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-10-08 22:32

For jer der er interesserede, kan jeg fortælle at kattehandleren Charlotte
Kofoed idag blev kendt skyldig i de 3 sager hun var anklaget for.
1 at have solgt en dødsyg kat
2 at have drevet erhverv uden tilladelse
3 at måden af hendes kattehold.

Det gav en bøde på 15.000 kr plus sagsomkostninger.

det har været en laaang dag for os københavnere, men sandelig osse en rigtig
god dag )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-08 23:07

In news:4906333d$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
>
> Det gav en bøde på 15.000 kr plus sagsomkostninger.
>
> det har været en laaang dag for os københavnere, men sandelig osse en

Det er dejligt at hun blev kendt skyldig. Bøden kunne godt have været større
synes jeg, men forhåbentlig bliver der nu ført tilsyn, så hun ikke bare
starter forfra igen. Man kan jo altid håbe at det var en dyr lærestreg, og
at hun tænker sig om en ekstra gang inden hun laver numre igen.

Der skal være _meget_ mere fokus på dyrevelfærd end der er idag, men på den
anden side er der jo opnået flere gode resultater inden for de sidste par
år, bl.a. er det også blevet forbudt at opdrætte "burræve", søernes velfærd
arbejdes der p.t. også på plus at forsøgsdyrenes antal skal mindskes
betydeligt. Det går den rigtige vej, men bare aaaalt for langsomt.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-08 08:44

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> writes:

> Det gav en bøde på 15.000 kr plus sagsomkostninger.

Men hun har stadig lov til at have dyr? Også erhvervsmæssigt?

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 15:47

> Men hun har stadig lov til at have dyr? Også erhvervsmæssigt?
>
> Mvh Trine

Ja, hjun har stadig lov til at have dyr.
Men hun må ikke have dem rent erhvervsmæssigt, altså sælge, som hun gør. Det
var et at tiltalepunkterne, for hun har aldrig fet tilladelse til at sælge
katte.

Louise

Fra : ager

Dato : 28-10-08 07:08

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det gav en bøde på 15.000 kr plus sagsomkostninger.
>
> det har været en laaang dag for os københavnere, men sandelig osse en

((-;
Det var da også på tide at der skete noget!

man kan så bare frygte, at hun så skal til at avle mange flere katte, for at
dække de omkostninger /-:

Mvh. Marie

Fra : charlotte kofoed

Dato : 28-10-08 13:29

> [...]
> Det var da også på tide at der skete noget!
>
> man kan så bare frygte, at hun så skal til at avle mange flere katte, for

I er godt nok ikke for kloge at høre på ;(
Mig får i aldrig ned med nakken, trods alle de bøder der vil komme ;)
Jeg har stadig mine katte ;)

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-10-08 14:06

"charlotte kofoed" <kranenKATTE@BAKKEprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> I er godt nok ikke for kloge at høre på ;(
> Mig får i aldrig ned med nakken, trods alle de bøder der vil komme ;)

Tænk ligefrem at være stolt over at få bøder for misrøgt af dyr.

Og så afvises det ikke, at der også fremover vil være så kritsable forhold,
at der vil falde flere bøder af.

Det kan kun gå for langsomt med at få ændret dyreværnsloven, så dyrene
simpelten bliver fjernet - det nytter åbenbart ikke med bøder og tiltaler,
der fortsættes på samme vis og dyrene lider under en persons manglende
selverkendelse.

Jeg er ret sikker på, at normalt fungerende mennesker ville være både flove
og kede af det - og ikke sidde på diverse foraer og prale af sin manglende
evne at tage vare på dyrene.

Eva

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-08 14:11

In news:9_SdnSJrOt_tmJrUnZ2dnUVZ_s_inZ2d@giganews.com,
charlotte kofoed <kranenKATTE@BAKKEprivat.dk> typed:

> I er godt nok ikke for kloge at høre på ;(
> Mig får i aldrig ned med nakken, trods alle de bøder der vil komme ;)
> [...]

Gudfaderbevares - fatter du overhovedet ingenting.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-08 14:19

Charlotte skrev
<I er godt nok ikke for kloge at høre på ;(
Mig får i aldrig ned med nakken, trods alle de bøder der vil komme ;) Jeg
har stadig mine katte ;) >

Hej Charlotte

tak for igår

Næh det lader jo til at du mener at vi "stakkels" mennesker, der mener at
osse katte skal behandles ordentligt, kredsdyrlæge, politi og den danske
domstol,
rent faktisk er temmelige tåbelige og ikke ved en dyt om katte *ggg*

Dommen igår er sammen med dyreetisk råds udtalelser om kæledyr, et
kæmpestort skridt hen i mod en kattelov,
og du skal nok være rigtig glad for at den ikke allerede var der.

Skulle du nu være "dum" nok til at fortsætte i samme spor,
så vær evigt forvisset om at vi er mange der stadig har dig i kikkerten, og
vær forvisset om at vi VIL melde dig igen og igen og igen, og vi ved hvilke
mennesker der VIL tage en ny anmeldelse mod dig, alvorligt, og ikke mindst
vær evigt forvisset om at uanset hvilken gylle du lukker ud før og efter
retssagen, at så VIL vi være der og høre hvert et ord der bliver sagt.

kattevenlig (hvæs) hilsen

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-08 14:13

Marianne Hellemose wrote:
> Nogle medier; aviser og tv har bebudet at de vil være der.

Jeg synes ikke jeg har set den store bevågenhed om sagen?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-08 14:38

http://tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=22270

http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081027/AAS/973231483/1142/AMTSAVISEN

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : charlotte kofoed

Dato : 28-10-08 16:24

> [...]
> Marianne Cat Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated

Amtsavisen har slettet deres netudgave artikkel da der var mange falske
udsagn i den ;)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-08 16:51

Charlotte skrev
>Amtsavisen har slettet deres netudgave artikkel da der var mange falske
>udsagn i den ;) >

Hmmm, havde de da citeret dig ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-08 16:57

der er stadig Århus stifttidende
http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/SECTION?CATEGORY=kommune&Profile=1038

og TV2-østjylland
http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=22270

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-08 17:33

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> writes:

> [...]

Og Randers Amtsavis:
http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081028/AAS/741033122
og
http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081028/AAS/973231483

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-08 17:35

Marianne, jeg kan jo se at du var til stede. Kan du huske hvem
dyrlægen der vidnede var?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-08 18:08

Ja det var Katarina Eggers kredsdyrlæge for veterinærstyrelsen, hun har
flere gange været hos Charlotte, så hun ved nøjagtig hvordan tingene er
derude

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-10-08 19:05

> [...]

> Ja det var Katarina Eggers kredsdyrlæge for veterinærstyrelsen, hun har
> flere gange været hos Charlotte, så hun ved nøjagtig hvordan tingene er

Okay. Jeg troede måske det var en lokal dyrlæge. For så ville jeg da
overveje ham/hende. En dyrlæge der tør råbe op og stå ved hvad han/hun
siger får altså et ekstra plus i min bog.