Motorservice ...
Fra : Jan Birk

Dato : 03-11-08 10:47

Vores Yamaha 140, har problemer med hæve/sænke funktionen. Vi vil gerne
have den til et værksted

(Transport/Sikkerheds- boltene er rustet/knækket og hydraulikken skal
efterses/skiftes/smøres!!).

Er der nogen der kan forslå noget i nærheden af København?

Vores egne fingerfærdigheder rækker ikke til denne opgave

På forhånd tak

/Jan

Fra : jakob@r-f.dk

Dato : 03-11-08 05:49

On 3 Nov., 10:47, Jan Birk <jan.b...@invalid.domain.null> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan forslå noget i nærheden af København?
>
> Vores egne fingerfærdigheder rækker ikke til denne opgave

VI plejer at bruge Triton Marine Service til den slags genvordigheder.
De holder til i Hvidovre, så det opfylder vist kravene.

http://www.tritonmarineservice.dk/

vh

Jakob

Fra : Morten Albertsen

Dato : 03-11-08 05:52

Jeg bruger Skaaning Marine i Nordhavnen.
De plejer at være ok.
http://www.skaanings.dk/

Mvh Morten
Hellerup Frømandsklub

Fra : Jan Birk

Dato : 04-11-08 08:31

> VI plejer at bruge Triton Marine Service til den slags genvordigheder.
> De holder til i Hvidovre, så det opfylder vist kravene.
>
> http://www.tritonmarineservice.dk/

Tak for info. De servicerer dog ikke Yamaha.

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 04-11-08 20:19

> Vores Yamaha 140, har problemer med hæve/sænke funktionen. Vi vil gerne
> have den til et værksted

Jeg har ikke fundet et værsted endnu, men vil da blot berette om en
underlig ting.

De 3 steder jeg har talt med, siger samstemmende, at for at kunne yde
service på Yamaha, skal de erlægge mange penge (up front) til Yamaha.
Hvis de ikke gør det, kan de ikke købe reservedele. Derfor kan de ikke
hjælpe mig (og min motor).

Det skulle så betyde, at der 'kun' er 3 værksteder på Sjælland som
servicere Yamaha og kan købe reservedele.....

Mon det er sandt?

Hvis det er sandt, er det jo slemmere end bilsælgernes service-klausuler
som nu er ophævet ved lov....

Hvor er DSF

/Jan

Fra : JL

Dato : 04-11-08 12:46

On 4 Nov., 20:18, Jan Birk <jan.b...@ivalid.domain.null> wrote:
> Det skulle så betyde, at der 'kun' er 3 værksteder på Sjælland som
> servicere Yamaha og kan købe reservedele.....
>
> Mon det er sandt?

Skriv til yamaha danmark.. jeg er meget interesseret i at høre om det
da vi overvejer at købe en yamaha motor :)

mvh
Jonas

Fra : Mark Denninger

Dato : 05-11-08 01:58

Lyder umiddelbart mystisk. I min klub havde vi en gammel 30 Hk motor
der var til service flere forskellige steder. Bl.a Wilders marine på
chr.havn (skod sted men der var engang en god mekaniker) samt skaaning
marine i nordhavn. Motoren er nu for længst kaput men vi har da en ny
40 Hk Yamaha motor så jeg er da også lidt nysgerrig efter hvor man kan
få service på. En eller anden dag bliver det jo nok relevant. Vi købte
vores nuværende 40 Hk motor hos Holbæk bådcenter. En lidt lang køretur
men ok service værksted. Og de forhandler Yamaha (gjorde det
ihvertfald for et par år siden) så mon ikke de kan klare en service
omgang?

Mvh Mark
Aquarius

Fra : Henrik Jensen

Dato : 05-11-08 05:50

Hej Jan,

Prøv Ballerup Marineservice ved Carsten Gilder, tlf: 44 65 64 99.
Ligger i Rødovre.

Vi har en 40 hk yamaha i Havbasserne, mener den har fået lavet service
der.

Mvh.
Henrik

Fra : Jan Birk

Dato : 06-11-08 12:01

> Prøv Ballerup Marineservice ved Carsten Gilder, tlf: 44 65 64 99.
> Ligger i Rødovre.

Tak. De servicerer ikke Yamaha mere

/Jan

Fra : N/A