Skillvideos
Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-10-08 02:41

Der er kommet nogle nye ganske udemærkede basic skill videos på "The
Inner Space":

http://www.the-inner-space.com/productive/skills/skills.php

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-10-08 02:47

On 29 Okt., 09:41, sune.joergen...@gmail.com wrote:
> Der er kommet nogle nye ganske udemærkede basic skill videos på "The
> Inner Space":
>
> http://www.the-inner-space.com/productive/skills/skills.php
>
> /Sune

"Chok" er Achim hoppet over på TDI vognen:

http://www.the-inner-space.com/productive/training/training.php

Nogen der ved hvorfor ?

/Sune

Fra : KLogeaage

Dato : 29-10-08 16:09

Han har vel set et lys forude

Fra : Søren Arnvig

Dato : 29-10-08 19:37

<sune.joergensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 29 Okt., 09:41, sune.joergen...@gmail.com wrote:

>"Chok" er Achim hoppet over på TDI vognen:
>
>http://www.the-inner-space.com/productive/training/training.php
>
>Nogen der ved hvorfor ?

Lidt info:

http://www.dykker-forum.dk/viewtopic.php?t=1083

Søren Arnvig

Fra : fnug@arnvig.dk

Dato : 29-10-08 03:17

On 29 Okt., 09:41, sune.joergen...@gmail.com wrote:
> Der er kommet nogle nye ganske udemærkede basic skill videos på "The
> [...]

og lidt ekstra til plastikstakken:

http://www.the-inner-space.com/productive/training/tech3.php

Søren Arnvig

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-10-08 03:29

On 29 Okt., 10:17, f...@arnvig.dk wrote:

> og lidt ekstra til plastikstakken:
>
> http://www.the-inner-space.com/productive/training/tech3.php
>
> Søren Arnvig

Rent faktisk er det et kursus uden C-Card, da TDI ikke har noget der
svarer til GUE Tech 3

Kunne da godt være fristet men han godtager nok ikke en solo CCR
dykker, så jeg må klare mig med Blücher, Lynx og Tinn i 2009

/Sune

Fra : KC

Dato : 15-11-08 17:57

> [...]

Kunne da godt være fristet men han godtager nok ikke en solo CCR
dykker, så jeg må klare mig med Blücher, Lynx og Tinn i 2009

Nej, det gør han jo nok ikke og da slet ikke nu. Men måske GUE snart gør

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-10-08 03:40

On 29 Okt., 09:46, sune.joergen...@gmail.com wrote:

> "Chok" er Achim hoppet over på TDI vognen:
>
> http://www.the-inner-space.com/productive/training/training.php
>
> Nogen der ved hvorfor ?
>
> /Sune

Først Andrew så Achim:

http://gue.com/?q=en/Training/Instructors/index.html

Der er nu kun 5! instruktører som kan uddanne Tech 1 i Europa og kun
7! instruktører i hele Verden som kan uddanne Tech 2.
Det virker ikke som om GUE kører med klatten, gad vide om de ikke også
er faldet for den gammel konservatisme og mangel på nytænkning og
udvikling...
Der er helt sikkert nogen DIR boys som vil sige at jeg tager helt
fejl, og det håber jeg sådan set også jeg har ?

/Sune

Fra : JL

Dato : 29-10-08 06:34

On 29 Okt., 10:39, sune.joergen...@gmail.com wrote:
> Der er nu kun 5! instruktører som kan uddanne Tech 1 i Europa og kun
> 7! instruktører i hele Verden som kan uddanne Tech 2.

Keder du dig sune siden du sidder og skriver til dig selv på
nyhedsgruppen?

mvh
Jonas

Fra : Jan Birk

Dato : 29-10-08 13:39

> Keder du dig sune siden du sidder og skriver til dig selv på
> nyhedsgruppen?

Så så, Jonas. Det er ikke pænt at smuglytte

/Jan

Fra : N/A

Dato : 29-10-08 13:39

Fra : N/A

Dato : 29-10-08 13:39

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-10-08 07:39

On 29 Okt., 13:34, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> Keder du dig sune siden du sidder og skriver til dig selv på
> nyhedsgruppen?
>
> mvh
> Jonas

Jonas nu er du lige præcis en af de DIR drenge som jeg tænkte på, som
måske faktisk vidste noget eller kunne komme med noget informativt
input.
Men det kan jeg så konstatere ikke er tilfældet, så enten ved du nul
og niks eller også vil du ikke sige det offentligt...
Om jeg sidder ned eller hvordan min øjeblikkelige sindsstemming er,
tror jeg ikke interesserer nogen, men jeg skal da gerne sende dig en
privat mail, som uddyber dette nærmere, hvis du så ønsker Jonas ?

Hvad er der iøvrigt sket med dine planer om at blive GUE-F
instruktør ?
Det ser ud til at du i hvert fald ikke bliver den første danske...

/Sune

Fra : JL

Dato : 29-10-08 09:19

On 29 Okt., 14:39, sune.joergen...@gmail.com wrote:
> Hvad er der iøvrigt sket med dine planer om at blive GUE-F
> instruktør ?

Hvordan har du fundet på at jeg skulle have GUE instruktør ambitioner?

mvh
Jonas

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 30-10-08 07:15

Hvorfor ikke Jonas ?
Kan du forestille dig hvor udbredt PADI eller CMAS ville være i Danmark,
hvis der ikke var en eneste dansk instruktør ?

/Sune

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 31-10-08 18:50

Hej Sune,

"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev
> Hvorfor ikke Jonas ?
> Kan du forestille dig hvor udbredt PADI eller CMAS ville være i Danmark,
> hvis der ikke var en eneste dansk instruktør ?

hvis Jonan en gang har tænkt tanken, "det kunne være fedt at være GUE
instruktør"
så kan jeg da godt forstå det, men jeg kan også godt forstå ham hvis han har
slået det ud af hovet igen.

jeg er selv CMAS instruktør og har da også tænkt "det kunne være fedt at
være GUE instruktør"
men har slået det ud af hovet igen.

der er jo lige den forskelg på CMAS / PADI og DIR dykker, at CMAS / PADI
dykker, de vil bare lære at dykke og ser fordelen i at finde en dygtig og
rimelig lokal instruktør.
vi tager jo ikke et OW kursus i sønderborg hvis vi bor i KBH, fordi der er
en stor fordel at bo tæt ved sin instruktør, og helst være i samme center /
klub, da man så hele tiden kan holde kontakt / dykke sammen osv.

MEN når det gælder DIR dykker, så er det oftes et andet billede, alle ville
faktisk helts undervises af JJ hvis det var muligt, fordi de vil have en så
dygtig underviser som muligt, sådanne har jeg i hvert tilfælde hørt mange
udtale sig, de vil kun have undervisning af de bedstem også selv om det kune
er et DIR-f eller Tech1 kursus det drejer sig om.

så det tror jeg gør at det er svært at være ny grønd GUE instruktør i DK.
selv om Jonas eller Jeg var blevet GUE DIR-F instruktør, så tror jeg de
fleste stadig ville vælge at benytte en udelansk instruktør, med er støre
Track Record (TR)
så det kombineret med at mærket ikke er så stort her hjemme + plus at det er
totalt vildt urimeligt dyrt at blive GUE instruk tør gør at det ikke er
serlig interassant og slet ikke for sådanne nogle "små" DIR dykker som mig
og Jonas, der skal en stor god dykker biks til hvor man kan trække den meget
dyre uddannelse fra i, og så tror jeg der går RIGTIG mange år før den er
tjænt ind igen.

mvh Morten

Fra : AK

Dato : 29-10-08 13:40

Hej,

Achim er igang med at starte sin egen organisation op, med
instruktører placeret rundt omkring i hele verden, ideen er en
kompromisløs uddannelsesorganisation der sætter top træning og skills
i højsædet, den skulle ramme markedet omkring starten af 2009.
præcis hvorfor han stoppede med at undervise for GUE, tror jeg kun han
og Jarrod ved, men det er nok noget i samme stil som da Andrew
smuttede.

mht. hans tech 3 så tror jeg det er rimelig hårdt, der har så vidt jeg
ved været 12 på kursus indtil videre, og ingen er bestået, det er
scooter, video, 5 stages 120m kursusdyk primært med ekspeditions
dykning( hvor finder man og hvad skal filmes, fotograferes for at
dokumentere hvad vi har fundet), programmet skulle i første omgang
have været GUE´s tech 3 men de valgte ikke at bruge det da det var for
hårdt.

skal nok komme med mere info når jeg ved noget.

mvh

Anders Knudsen

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 30-10-08 07:23

Tak nu begynder det at dæmre
Jeg kan huske at dengang jeg tog GUE-F med Achim, at han allerede dengang
tilbød de "gamledags" mere hårde Tek kurser for en Euro mere.
Det er selvfølgelig kun holdbart for JJ og GUE et hvis stykke tid, for de
kan jo ikke have at en af deres mest prominente instruktører uddanner på
efter en anden plan, så mon ikke han har fået et ultimatum, som han åbenbart
afslog.

Med AG tror jeg mere det var fordi hans X-Scooter var en torn i øjet på GI3
og hans Gavin og dermed også JJ og GUE.

/Sune

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 31-10-08 18:37

hej Sune,

"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan jo ikke have at en af deres mest prominente instruktører uddanner på
> efter en anden plan, så mon ikke han har fået et ultimatum, som han

det er vel også det han skriver på sin hjemme side, (at han har valgt at
stoppe, da han ikke længer kan stå inde for deres måde at uddanne på)

> Med AG tror jeg mere det var fordi hans X-Scooter var en torn i øjet på
> GI3 og hans Gavin og dermed også JJ og GUE.

jeg tror at den primær grund er undervisningen, men Achim har haft mange
"kontroverser" gennem tiden, blandt andet med galg af regulator, tørdragt,
scooder osv osv, inden for de sidste år er han dog rette ind til venstre,
Halcyon, Scubapro og DUI, men jeg tror ikke der har passet ham helt, at
sådanne blive dikteret, og her på det sidste kunne man jo godt forestille
sig at hans involvering i DGS's AH1 som er en RB80 clon til under halv pris,
også har haft lidt med sagen at gøre.

så som en anden sagede, så minder AG og Achims siduaktion sikker meget om
hianden.

mvh Morten

Fra : JL

Dato : 30-10-08 05:50

On 30 Okt., 07:14, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> Hvorfor ikke Jonas ?

Det er der faktisk en masse gode grunde til, men opsummeret så kan man
sige at jeg ikke skal være professionel instruktør.

> Kan du forestille dig hvor udbredt PADI eller CMAS ville være i Danmark,
> hvis der ikke var en eneste dansk instruktør ?

Jeg tror markedet er mættet med GUE instruktører som det er nu.

mvh
Jonas