Den nye karakterskala
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 02-11-08 10:28

Jeg kender godt den nye karakterskala, men jeg har måske sovet i timen.
Hvilken bogstaver eller tal bruges til arbejdsindsatsen.

Fra : Anders Ecklon

Dato : 02-11-08 17:33

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg kender godt den nye karakterskala, men jeg har måske sovet i timen.
> Hvilken bogstaver eller tal bruges til arbejdsindsatsen.

Man bruger T for tilfreds eller F for forbedring ønskes.

Mvh Anders E

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-08 16:11

"Anders Ecklon" <andersfjernmig@lupine.dk> skrev i meddelelsen

> "Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
>

> Man bruger T for tilfreds eller F for forbedring ønskes.

Jeg ved ikke hvor du har det fra, men det er ikke nogen officiel
skala. Man kan bruge det i forhold til evalueringer over for
forældrene, men det er ikke nogen skala der har uvms blå stempel.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-12-08 16:10

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg kender godt den nye karakterskala, men jeg har måske sovet i
> timen. Hvilken bogstaver eller tal bruges til arbejdsindsatsen.
Der har ikke siden 13-skalaens indførelse været tale om en karakter
for arbejdsindsatsen -og således heller ikke i den nye. Den nye er
en absolut skala der forholder sig eksplicit til hvad eleven skal
kunne på det pågældende klassetrin i henhold til læseplanen og ikke
som i den gamle skala relatere sig til hvad andre kan - hverken ved
afgangsprøverne eller i det daglige.
Således findes ikke nogen "flidskarakter".

Fra : Kim2000

Dato : 11-12-08 16:22

"Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i det daglige.
> Således findes ikke nogen "flidskarakter".

Det gjorde der såmænd heller ikke før, og alligevel er det 100% sikkert at
hvis "Lise" er flittig, sød og rar og en god kammerat, og læreren vakler
mellem den ene eller den anden karakter, så vil det falde ud til den højere
karakter. Man kan naturligvis ikke gå fra 02 til 7 på at være et godt
menneske, flittig, sød og rar, men nøjagtig som når lærreren stod mellem at
skulle give den luddovne skiderik 7 eller 8 så blev 7 tallet hevet frem,
sådan vil det fortsat være med den ny skala.

Og kom så bare igang med at benægte det, vi ved det sker og vi ved du vil
benægte det.

Fra : Søren Friberg

Dato : 11-12-08 16:28

Kim2000 skrev:

> Og kom så bare igang med at benægte det, vi ved det sker og vi ved du vil
> benægte det.

....og vi ved, at du gerne vil provokere, og vi ved, at det nok også vil
lykkes...

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -

Fra : Kim2000

Dato : 11-12-08 20:10

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-01-09 13:50

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil det fortsat være med den ny skala.
>
> Og kom så bare igang med at benægte det, vi ved det sker og vi

At der findes lærere som fx dig der misbruger karakterskalaen, er
jeg godt klar over -men det siger intet om hvordan den gives i
virkeligheden eller noget om hvilket formål der er med den gældende
skala. Desuden er eksaminerne jo præget af at have en censor hvis
karakter vægter højest og mest.