Sexolog anbefaler kristen kærlighedsbog
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-11-08 23:34

"Jesus-loves-you" skrev
7110 news:XHIMi.10$jR4.4@news.get2net.dk
6481 news:IPl0i.133$AY5.46@news.get2net.dk

> > Kapitel 5
> >
> > De fem måder at elske på

Den kristne Ugeavis Udfordringen skrev torsdag den 30. oktober 2008,
side 5:

=== citat start ===

Sexolog anbefaler kristen kærlighedsbog

Joan Ørting er kendt fra en brevkasse i Ekstra Bladet. NU anbefaler hun Gary
Chapmans bestseller: Kærlighedens 5 sprog.

Bogen er gennem de seneste år solgt i mere end 15.000 eksemplarer i
Danmark. Den anbefales af mange parterapeuter, bl.a. den danske sexolog og
parterapeut Joan Ørting.

Hun stiftede for to år siden bekendskab med Cary Chapmans tankegang og
bruger den nu i sin rådgivning af par.

- Kærlighedssprogene er et rigtig godt værktøj for de par, jeg møder. De
fleste har let ved at finde deres primære sprog. Og så får de øje på, at
nogle af deres problemer i parforholdet skyldes, at de rent
kærlighedsmæssigt snakker fordi hinanden, forklarer Joan Ørting.

=== citat slut ====

You know. Just in case ... .-)

-

Coming up:

Subject: ET *Copyright*, Gudstallet 111-
Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
8124 news:gdpqgl$7e1$1@newsbin.cybercity.dk

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8147 news:gef8kq$i7f$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8148

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 05:08

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> Og så får de øje på, at
> nogle af deres problemer i parforholdet skyldes, at de rent
> kærlighedsmæssigt snakker fordi hinanden, forklarer Joan Ørting.

Vel ikke ligefrem nogen nyhed! Tonsvis af litteratur,
teaterstykker, film og musik handler om dette emne.

Men en lille snak om, hvorvidt der findes en speciel
kristen tilgang til parforholds-kærlighed, eller om
kærlighed simpelhen er identisk med den kristne
Gud (sådan som mainstream-folkekirkekristendom
hævder), ville da være meget relevant her i NG.

V.h. -- Ib