choke chicks
Fra : Per Vadmand

Dato : 28-10-08 11:27

Til en krimioversættelse skal jeg bruge nogle danske ord for deltagerne i
erotiske kvælningslege. Kan nogen her mon hjælpe mig? Google har kun sider
på engelsk.

Per V

--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Hans Poulsen

Dato : 28-10-08 12:03

> [...]
> Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

"..danske ord for deltagerne i erotiske kvælningslege..".

Så er der alligevel en flig af uskyld og naivitet i mit kyniske sjæleliv.

Her er et emne, jeg end aldrig har hørt om.

Hans Poulsen
1804

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-10-08 12:15

Hans Poulsen wrote:

> "..danske ord for deltagerne i erotiske kvælningslege..".
>
> Så er der alligevel en flig af uskyld og naivitet i mit kyniske
> sjæleliv.
> Her er et emne, jeg end aldrig har hørt om.

Det havde jeg heller ikke, men læs her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Erotic_asphyxiation

Det er de særeste ting, man bliver nødt til at sætte sig ind i som
oversætter.

Gad vide, om jeg har PET stående ved gadedøren i morgen? Efter de nye
terrorlove kan de jo overvåge alting ...

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : H. Jensen

Dato : 28-10-08 12:39

> Det havde jeg heller ikke, men læs her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Erotic_asphyxiation

Er det ikke en variant af "åndedrætskontrol"?
http://www.sado.dk/smil/index.php?option=com_content&task=view&id=538&Itemid=32

Et teknisk spørgsmål er stopordet. Hvordan skal det komme over subben's
læber, hvis legen indeholder suspension.

> Det er de særeste ting, man bliver nødt til at sætte sig ind i som
> oversætter.
>
> Gad vide, om jeg har PET stående ved gadedøren i morgen? Efter de nye
> terrorlove kan de jo overvåge alting ...

Så var de kommet efter en kollega, som er forfatter. En af hans noveller
handler faktisk om en sådan leg: Kapitlet "Christmas History lesson" fra
novellen "Vacation gone awry",
http://www.asstr.org/~JensenDenmark/vacationcostarica.htm#12

Tro det eller ej. Da den "udkom" havde den næsten 6000 læsere på en uge.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-08 16:47

H. Jensen skrev:

> Et teknisk spørgsmål er stopordet. Hvordan skal det komme over subben's
> læber, hvis legen indeholder suspension.

Nogle SM'ere aftaler at ét knips betyder "Ikke så voldsomt" og to
knips betyder "Stop øjeblikkeligt". Det kan man også bruge til
kvælningslege.

Og hvis man ikke har hørt om dem før nu, mangler man et led i sin
opdragelse. En af Beck-episoderne handler om sådan en leg der er
gået galt, og det tema har jeg set i flere andre krimier.

--
Bertel

Fra : Tony

Dato : 28-10-08 18:26

> Nogle SM'ere aftaler at ét knips betyder "Ikke så voldsomt" og to
> knips betyder "Stop øjeblikkeligt". Det kan man også bruge til
> kvælningslege.

Ikke rart for den, hvis fingre er fedtet godt ind i olie/glidecreme.

Tony

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-08 21:54

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke rart for den, hvis fingre er fedtet godt ind i olie/glidecreme.

Slet ikke rart, hvis man er alene - som f.eks. Michael Hutchence fra INXS
var, da han kvalte sig selv i jagten på den ultimative orgasme. Måske han
fandt den?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Tony

Dato : 28-10-08 23:27

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Slet ikke rart, hvis man er alene - som f.eks. Michael Hutchence fra INXS
> var, da han kvalte sig selv i jagten på den ultimative orgasme. Måske han
> fandt den?

Ingen ved, man kan så bare håbe for ham, at han gik til de evige ultimative
orgasmemarker.

Tony

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-11-08 14:05

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Nogle SM'ere aftaler at ét knips betyder "Ikke så voldsomt" og to
> knips betyder "Stop øjeblikkeligt".

Det ville være smartere hvis det var omvendt... :)

--
Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-11-08 13:27

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Det ville være smartere hvis det var omvendt... :)

Så kunne man jo risikere at partneren stoppede øjeblikkeligt selv
om man bare ville have skruet ned for blusset.

Jeg har ingen erfaring med det. Jeg hørte det i en udsendelse om
SM i tv.

--
Bertel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-08 20:30

On Wed, 12 Nov 2008 14:04:40 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>Det ville være smartere hvis det var omvendt... :)

folk der som jeg er til det - kan mærke grænsen før den kommer
hele kemien ligger i at bygge det op så den der giver og tager
ved hvor de har hinanden og løbene bygger en større og bedre oplevelse
op hænd af vejen ... men i forholde til det almindelige coitus så
tager det tid og specilet den der tager i mod skal have tid til at
lade sin lystfølse vokse sig løbene større og større som hun mærker
det begær der er rettet i mod hende stiger med jo mere hun giver af
sig selv - min erfaring er at de kvinder der er med på den faktisk ret
hurtigt kan gå ret langt så længe de "bare" mærker der ligger respekt
og begær bag handlingen og det er M s opgave at formidle denne
oplevelse ..

jeg tror dem der har brug for tegn for det meste er mennesker der er
til det men ikke kender hinanden så godt men finder en fælles
præferance - hvor knips og kode ord er helt på sin plads ... jeg ville
dog selv have svært ved at indgå i en sådan relation da for meget af
mit fokus hele tiden vil ligge på hvor grænsen ligger , den kan jo
ligge langt ud - nu er jeg hetro så jeg har kun erfaring med kvinder (
og sådan forbliver det ) men man kan starte i det små hvor faktisk de
fleste kan lide at blive rygget i hårdet også gå vider til smæk for at
ende i anal / veginal fisting måske ild pisk sterin lys bondage osv
osv.

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-10-08 12:57

Per Vadmand skrev bl.a.:

> Det er de særeste ting, man bliver nødt til at sætte sig ind i som
> oversætter.

Det var sådan hun kom af dage, den nydelige unge dame i begyndelsen af
"Solen stiger": http://www.imdb.com/title/tt0107969/ - og det er vist
også set i andre film.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-10-08 13:40

Jørgen Grandt wrote:

> Det var sådan hun kom af dage, den nydelige unge dame i begyndelsen af
> "Solen stiger": http://www.imdb.com/title/tt0107969/ - og det er vist
> også set i andre film.

Problemet er, at alt, hvad jeg kan finde om det, er engelsksproget, og jeg
skal have fat i de eventuelle danske udtryk for bøddl og offer i denne
"leg." Jeg kunne selvfølgelig selv finde på noget, men så skal der nok være
nogen, der brokker sig bagefte.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : H. Jensen

Dato : 28-10-08 13:42

> [...]
> skal have fat i de eventuelle danske udtryk for bøddl og offer i denne
> "leg." Jeg kunne selvfølgelig selv finde på noget, men så skal der nok

Har du prøvet nogle af de foreninger, mennesker der begår sig i dominans i
fritiden benytter sig af? Der er en hjemmeside der hedder sado.dk og som
rummer mange former for kreativ hjemmehygge.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 28-10-08 15:29

> Det var sådan hun kom af dage, den nydelige unge dame i begyndelsen af
> "Solen stiger": http://www.imdb.com/title/tt0107969/ - og det er vist også
> set i andre film.

Og i den danske oversættelse af bogen bliver pigen faktisk kaldt "en
gisper".
Om den aktive part bare kan kaldes "en kvæler" ved jeg ikke, men det er da
nærliggende...

/Henrik

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-10-08 16:45

Henrik Eriksen wrote:

> Og i den danske oversættelse af bogen bliver pigen faktisk kaldt "en
> gisper".
> Om den aktive part bare kan kaldes "en kvæler" ved jeg ikke, men det
> er da nærliggende...

Tak. Det var ét af ordene. "Gisper" altså.

Jeg har nu skrevet til landsforeningen SMil og håber, de kan hjælpe.

Hvad man dog ikke gør for kunsten ...

Per V

--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Nuser

Dato : 28-10-08 18:05

> Jeg har nu skrevet til landsforeningen SMil og håber, de kan hjælpe.
>
> Hvad man dog ikke gør for kunsten ...
>
> Per V
>
> --
SM Dating på www.smdating.dk har også et fornuftig forum hvor der kan
stilles spørgsmål i den kategori.

Hilsen nuser

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-10-08 16:37

On Tue, 28 Oct 2008 18:04:36 +0100, "Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk>
wrote:

>SM Dating på www.smdating.dk har også et fornuftig forum hvor der kan
>stilles spørgsmål i den kategori.

Bør man føle sig pisket til at slå et slag for S/M?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-08 04:45

"Henrik Eriksen" skrev i en meddelelse:

> Om den aktive part bare kan kaldes "en kvæler" ved jeg ikke

Snarere: "Skal vi snuppe os en kvæler i aften, skat?"

Jeg har set varianten på en glimrende japansk film (som
jeg ikke husker navnet på, det var på tysk TV). Kvælning
blev bestilt på et escort-bureau af rige forretningsmænd,
der havde så meget hård hud på sjælen qua deres job, at
de sædvanlige metoder såsom pisk ikke længere slog til.
Pigernes professionalisme gik så på, at de kunne kvæle
idioten præcis så meget, at han fik orgasme, men ikke
døde af det. Hvad en af dem så alligevel gjorde i filmen -
bad trip for pigen.

(Og "quälen" betyder ikke at kvæle, men at pine - blot til
orientering. Så I skal bestille "erwürgen" eller "erdrosseln"
for at få den ægte vare, næste gang I damper af til vigtigt
møde i Hamburg!

Hej -- Ib

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-10-08 19:51

Per Vadmand skrev:
> [...]
> erotiske kvælningslege. Kan nogen her mon hjælpe mig? Google har kun sider

Bindegale!