Hjælp til at ens firmahjemmeside nemt find~
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-08 19:01

Hej alle.

Jeg har en veninde, som er selvstændig, og hun har brug for, at hendes
hjemmeside kommer frem som en af de aller første, når det søges på Google
efter ordet "regnskab" eller "regnskabsassistance".

Hvordan gør man det?

Håber at I kan hjælpe - og at det er den rigtigt gruppe...

mvh

Jesper

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-11-08 19:09

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in message

> Hvordan gør man det?

Betaler google en masse penge

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-08 20:15

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in message

> Betaler google en masse penge

Du behøver ikke smileyen efter - det er faktisk sandt. Betalt google en
masse penge på google-ads. https://adwords.google.com/select/Login, så skal
hun nok komme øverst.

/karsten

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-11-08 22:58

Hej Jesper,

> [...]
> hjemmeside kommer frem som en af de aller første, når det søges på Google
> efter ordet "regnskab" eller "regnskabsassistance".

Det er så godt et spørgsmål, at flere har gjort det til deres levevej at
svare på det. Nøgleordet her er "søgemaskineoptimering" eller på godt
internationalt; SEO.

Som andre nævner, kan man betale sig til at få vist sit link blandt de
*sponsorerede links* til højre og/eller i toppen af Googles
søgeresultat. Prisen herfor anhænger MEGET af, hvilke nøgleord man vil
findes på. Af de to du nævner, tror jeg "regnskabsassistance" er det
mest oplagte at satse på, da det trods alt er noget mere konkret end
blot "regnskab" - og dermed muligvis også billigere.

Prisen kan du få indtryk af, ved at kigge på Googles AdWords værktøj.

En anden "gratis" (hvis egen tid/indsats er gratis) måde er istedet at
arbejde med hjemmesiden; lave gode tekster podet med nøgleordene - sørge
for links til siden fra andre *relevante* sider - sikre, at hjemmesiden
er let indeksérbar for Google - for blot at nævne nogle få
indsatsområder. Denne proces kan man naturligvis også betale sig fra og
få professionel assistance til.

Giv evt. et link til siden, så er det nemmere at give bud på, hvor der
bør/kan sættes ind.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 14:34

> [...]
>
> Hvordan gør man det?
>
> Håber at I kan hjælpe - og at det er den rigtigt gruppe...

Start med at lade os se hendes webside - så kan det være der et par
forslag - til at forbedre den i forhold til Google.

per

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-11-08 16:14

> [...]
> hjemmeside kommer frem som en af de aller første, når det søges på Google
> efter ordet "regnskab" eller "regnskabsassistance".

Hvis vi går ud fra, at hun ikke har kunder nok, så har hun meget tid og få
penge. Derfor vil den mest effektive metode være at opsøge lokale firmaer,
evt. via et personligt ombragt brev med tilbud om et møde hos kunden. Det
koster ikke andet end tid og fodarbejde.

"Adwords" som foreslået af andre er hurtigt og dyrt - ikke det din veninde
har behov for.

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 19-11-08 21:45

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]

> via et personligt ombragt brev med tilbud om et møde hos kunden. Det
> koster ikke andet end tid og fodarbejde.

Et lokalt reklamebureau eller lokalavisen kan også være en god ide - det er
rimeligt overkommeligt at få en 'flyer' ud i lokalområdet.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-08 13:25

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan gør man det?
>
> Håber at I kan hjælpe - og at det er den rigtigt gruppe...

Jeg siger tak for alle inputs - min veninde er ved at lave en helt nu
hjemmeside samt en flyer til omdeling....

mvh

Jesper