ApS og løn under sygdom
Fra : Morten P

Dato : 29-10-08 15:14

Jeg har lige oprettet et ApS der laver hjemmesider og vil gerne høre hvad
man skal være opmærksom på

Jeg tænker, man må kunne tegne en "forsikring" eller noget så jeg får dækket
x% af mine medarbejderes løn når de er syge?
(De er funktionærer og har dermed løn under sygdom)

Er der andet man lige hurtigt falder i fælden med og glemmer?

Fra : Hm

Dato : 29-10-08 16:03

Du kan læse lidt her, det var lige det jeg fald over, læg lige mærke til at
det nu er lavet om til at man selv skal betale de første 3 dage.

http://www.greve.dk/Greve/Borgerservice/Arbejde/Dagpenge/Dagpengeforsikring%20-%20selvst%C3%A6ndige%20erhvervsdrivende.aspx

Hanne

Fra : Morten P

Dato : 29-10-08 17:08

"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message
> Du kan læse lidt her, det var lige det jeg fald over, læg lige mærke til
> at det nu er lavet om til at man selv skal betale de første 3 dage.

> [...]

Det ser ud til at være for selvstændige, og der tænker jeg
enkeltmandsvirksomheder? Måske jeg overser noget?

Fra : Hm

Dato : 29-10-08 20:48

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse

> "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message

> Det ser ud til at være for selvstændige, og der tænker jeg
> enkeltmandsvirksomheder? Måske jeg overser noget?

Nej, det har du ikke, det var bare mig der ikke lige havde læst
overskriften.

Jeg viste bare at man kunne tegne en forsikring, og lavede lige et hurtigt
søg (dårligt)

Hanne/ som beklager

Fra : Walther

Dato : 31-10-08 23:01

Det er samme sted man forsikrer medarbejdere, uanset om det er enkeltmands eller selskab. Men er man selvstændig, kan man også
forsikre sig selv.
/SL

Fra : Brian Kofoed

Dato : 29-10-08 17:48

> [...]
> (De er funktionærer og har dermed løn under sygdom)
>
> Er der andet man lige hurtigt falder i fælden med og glemmer?

http://www.adir.dk/sw15246.asp

vedr. sygedagpengeforsikring for private arbejdsgivere