Søge computere på LAN
Fra : Brian Odsgaard

Dato : 29-10-08 02:03

Hej alle sammen

På skolen er vi i gang med et projekt med, at lave et simpelt multiplayer
spil, der skal køre over netværk.

For at undgå, at vi skal have en server kørende på en forudbestemt IP
adresse, så er jeg interesseret i at høre, om der er en løsning, hvor man
kan søge/forespørge LAN om tilsluttede computere/klienter.

Er der nogle, der har en løsning til det?

Hilsen
Brian

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 29-10-08 02:22

Brian Odsgaard wrote:
> [...]
> man kan søge/forespørge LAN om tilsluttede computere/klienter.
>
> Er der nogle, der har en løsning til det?

(jeg kan også oversætte)

En ide:
java.net.DatagramSocket og UDP broadcast

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 29-10-08 08:19

Brian Odsgaard skrev:

> [...]
> man kan søge/forespørge LAN om tilsluttede computere/klienter.
>
> Er der nogle, der har en løsning til det?

Zeroconf/Rendezvous/Bonjour - I får rigtigt meget foræret.

Ren javakode: http://jmdns.sourceforge.net/

Hvis I gerne vil have nogen ting på nettet at SE, så installer Apple
Bonjour for Windows, avahi-daemon under Ubuntu, eller tilslut en Mac.

/Thorbjørn