Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket grafikkort til MSI bundkort.. hjæl~
Fra : Henrik Berg

Dato : 03-11-08 21:07

Har et Soltek bundkort ...
http://www.motherboard.cz/mb/soltek/SL-848PSL-848P-L.htm

og skal ha skiftet grafikkort ud, da sønnen river sig i håret over de spil
han ikke kan få til at fungere. Er der en i tråden der kan give et par tips
til et eller to grafikkort, som kan passe til bundkortet vil jeg være
taknemlig. Det skal vist nok være min 512 mb..

Henrik Berg
Esbjerg

Fra : jk

Dato : 03-11-08 21:36

On Mon, 3 Nov 2008 21:06:54 +0100, "Henrik Berg" <berghenrik@mail.dk>
wrote:

> [...]
>til et eller to grafikkort, som kan passe til bundkortet vil jeg være
>taknemlig. Det skal vist nok være min 512 mb..

Det fremgår jo, at dit bundkort er Soltek m. agp 8x/4x og ikke MSI som
i overskriften.

Det er bare at søge på edbpriser under grafikkort m. agp 8x (man kan
jo ikke købe 4x i dag).

Men husk, at strømforsyningen i kabinettet skal være mindst 400 watt,
hvis I går over geforce 6600. Prisen sætter vel en grænse for Jeres
valg af dyrt agp kort. De fås op til knap 4000.

Standard Geforce 6600 handles på ebay.co.uk til priser der giver en
totalpris m. porto på lidt over 400 kr.

Buy it now pris:
http://cgi.ebay.co.uk/GeForce-6600-256MB-DVI-VGA-AGP-8x-Graphics-Card_W0QQitemZ250317492377QQcmdZViewItem?hash=item250317492377&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1300|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Hvis man skal svare helt pålideligt, skal man vide: hvad bruger sønnen
af grafikkort lige nu, og hvilke spil vil han spille.
Warcraft og Crisis kræver jo mega meget, - måske mere end den PC kan
trække overhovedet. Ram i PC og CPU clock ?

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-11-08 08:13

jk wrote:

> Standard Geforce 6600 handles på ebay.co.uk til priser der giver en
> totalpris m. porto på lidt over 400 kr.

Og det er markant ringere end GF7600GS der koster det samme - nyt.

Jesper Poulsen

Fra : jk

Dato : 04-11-08 10:09

On Tue, 04 Nov 2008 08:13:13 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Og det er markant ringere end GF7600GS der koster det samme - nyt.

Din ekspertise ! Takker, - jeg holde mund.

mvh

John

Fra : Morten Stæhr

Dato : 03-11-08 23:21

"Henrik Berg" <berghenrik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tips til et eller to grafikkort, som kan passe til bundkortet vil jeg være
> taknemlig. Det skal vist nok være min 512 mb..

Det bedste grafikkort der findes til agp er et AMD/ATI 3850

Fra : Henrik Berg

Dato : 04-11-08 22:48

Takker for svarene. Jeg kører xp, processor på ca. 3,0 ghz og 2 gb ram, så
det ser ud til at grafikkortet halter lidt efter og jeg vil overje jeres
seriøse svar.

Henrik

Fra : Geggo

Dato : 05-11-08 00:17

> Takker for svarene. Jeg kører xp, processor på ca. 3,0 ghz og 2 gb ram,
> så det ser ud til at grafikkortet halter lidt efter og jeg vil overje
> [...]
Som morten stær skriver ... ATI radeon 3850 er det hurtigste....har det selv
3 maskiner og mærker det mere hurtighed det giver..trods alt det er AGPx8
...... har selv 3.3ghz samt 2gigs ram i systemerne..

jacob