nvlddmkm problemet
Fra : Pomfrit

Dato : 25-10-08 16:18

Hey.

Nu har jeg prøvet alt.

Men jeg får stadig samme fejl. "Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare
og er genoprettet."

Har prøvet alle driver som jeg kan komme i nærheden af.

Er der nogen som der kan svare på et meget enkelt spørgsmål: Er denne fejl
software eller hardware.???

Mit grafikkort er et XFX GeForce 9600 GT.
Kører 178.24 og Direct X 10 med Vista SP1

På forhånd tak.

Pomfrit

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-08 16:29

Pomfrit wrote:

> Er der nogen som der kan svare på et meget enkelt spørgsmål: Er denne fejl
> software eller hardware.???

Virker kortet i andre maskiner med andre operativsystemer?

Jesper Poulsen

Fra : Pomfrit

Dato : 26-10-08 06:27

Det ved jeg ikke. Har ikke prøvet i en anden maskine men det vil jeg prøve.

Fejlen kommer også i Windows XP SP3

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-08 09:20

Pomfrit wrote:
> Det ved jeg ikke. Har ikke prøvet i en anden maskine men det vil jeg prøve.
>
> Fejlen kommer også i Windows XP SP3

Så er det med næsten 100% sikkerhed en hardwarefejl.

- BTW. Kunne du ikke skrive under det du svarer på og klippe det
overflødige væk?
Det har vist sig at være det koncept som giver det bedste overblik i en
tråd.

Jesper Poulsen

Fra : Pomfrit

Dato : 26-10-08 10:15

"Jesper Poulsen"
> [...]
> overflødige væk?
> Det har vist sig at være det koncept som giver det bedste overblik i en

Tror du virke at det kan være en fejl i grafikkortet. Syntes bare det lyder
mærkeligt når det er en driver som der laver problemerne og når du søger på
nvlddmkm på google så er der også andre som der har haft samme fejl.

Mvh
Pomfrit

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-08 19:47

Pomfrit wrote:
> mærkeligt når det er en driver som der laver problemerne og når du søger på
> nvlddmkm på google så er der også andre som der har haft samme fejl.

Der er fejl på nogle af nVidias GPU'er

Jesper Poulsen

Fra : Pomfrit

Dato : 01-11-08 13:06

Hey.

Hvor har du hørt at der skulle være fejl på nogen af Nvidias GPU´er??

For mener selv snart at der er noget galt med det grafikkort.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-11-08 22:38

Pomfrit wrote:
> Hvor har du hørt at der skulle være fejl på nogen af Nvidias GPU´er?

http://techgage.com/news/defective_nvidia_notebook_gpus_outed_by_manufacturers/
http://www.engadget.com/2008/07/31/figuring-out-which-nvidia-gpus-are-defective-its-a-lot/
http://techreport.com/discussions.x/15707
http://news.softpedia.com/news/NVIDIA-039-s-039-Chip-Failure-039-Issue-Goes-to-Court-93300.shtml
http://www.electronista.com/articles/08/10/14/nvidia.fails.apple.and.hp/
http://news.softpedia.com/news/Upcoming-NVIDIA-GPUs-Use-Same-Underfill-Material-93637.shtml
http://www.techpowerup.com/index.php?69966
http://www.tgdaily.com/content/view/39045/135/
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20080725123120_Channel_Vendors_Demand_Graphics_Cards_Suppliers_to_Recall_Potentially_Faulty_Nvidia_GeForce_Graphics_Cards.html

Det nederste billede på siden her illustrerer problemet:
http://www.seas.ucla.edu/eThinFilm/report.html

Kort fortalt:
Dårlig loddetin-legering, sammenholdt med at lodningerne
trykkes/strækkes ved opvarmning/afkøling, vil før eller siden få
lodningerne til at give dårlig forbindelse.
Det må være et spørgsmål om måneder snarere end år, når det er så stort
et problem.
Hvis de fleste først stod af efter reklamationsperioden var overstået,
var der næppe kommet ret meget blæst om det.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 01-11-08 22:43

Jesper Poulsen skrev:

> Der er fejl på nogle af nVidias GPU'er

Det var kun en ganske lille del af de der blev brugt i bærbare.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-11-08 03:24

Mr.Larsen wrote:
> Det var kun en ganske lille del af de der blev brugt i bærbare.

Det var det, der blev sagt i starten.
Senere kom det frem, at det er mange flere det drejer sig om, også
grafikkort til stationære, og der er nu lagt sag an mod nVidia for ikke
at lægge kortene på bordet med det samme.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-11-08 11:37

Jens C. Hansen tastede følgende:

> [...]
> til stationære, og der er nu lagt sag an mod nVidia for ikke at lægge kortene

Hvor, har du et link, for der var masser af rygter, men ingen med hold
i, det var de mobile enheder der var problemer med.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-11-08 11:52

Jens C. Hansen:

> [...]
> til stationære, og der er nu lagt sag an mod nVidia for ikke at lægge kortene

Jeg fandt din msg, med links, og har kigget lidt på nogle af dem, det
jeg kan se er "notebook", "Mac/Imac" samt nogle slimcase HPPavilion er
de udsatte.

Der er også meget spekuleren i de indlæg, og det kan ikke bruges til
ret meget, "The Inquire" er en af kilderne til disse spekulationer, og
os der kender "The Inquier" ved at den er elektronikkens Ekstrablad.

Så længe der ikke er reelle facts på bordet, må vi nøjes med at stole
på det der er frigivet af oplysninger fra fabrikanten.

Dette var blot mine 2cent.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-11-08 17:24

38 forskellige HP Slimline Desktop modeller ramt af problemet:

http://hothardware.com/News/HP-Slimline-Desktops-Hit-With-Nvidia-GPU-Defect/

nVidia indrømmer desuden, at de har fået mundkurv på af bl.a. Dell og HP:

"The truth is, our obligations to our partners limit what we can say. We
need to leave announcements to our partners like Dell and HP... I know
there's frustration, and it would make my job easier if I could give out
the facts that I know, but we have obligations to our partners. We
discuss it constantly, and the company would like to be more upfront
about this--but we can't be."

Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-11-08 17:26

Jens C. Hansen:
> 38 forskellige HP Slimline Desktop modeller ramt af problemet:
>
> http://hothardware.com/News/HP-Slimline-Desktops-Hit-With-Nvidia-GPU-Defect/
>
> nVidia indrømmer desuden, at de har fået mundkurv på af bl.a. Dell og HP:

Jeg nævnte også HP, men det lader til at det er "special" modeller af
div. kort, indtil videre er ingen retailkort nævnt som ramt.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-11-08 17:33

Jens C. Hansen kom med følgende:
> 38 forskellige HP Slimline Desktop modeller ramt af problemet:
>
> http://hothardware.com/News/HP-Slimline-Desktops-Hit-With-Nvidia-GPU-Defect/
>
> nVidia indrømmer desuden, at de har fået mundkurv på af bl.a. Dell og HP:

Hvor er Dell nævnt?

Og hvad chips angår, så er det stadig integreret chips.

<citat>
Which leads us to the conclusion that this drama is far from played
out. We're betting that more manufacturers of desktops with integrated
Nvidia graphics chips will be coming forward in the coming weeks and
months with similar announcements of potential problems and product
recalls.
</citat>

Altså HP's slimline er ramt af det samme problem som notebook's er, da
de begge har GFX integreret på motherboardet.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-11-08 17:59

Mr.Larsen wrote:
> Hvor er Dell nævnt?

I dét citat, som du klippede væk.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 02-11-08 18:01

Jens C. Hansen forklarede:

> I dét citat, som du klippede væk.

Ok, men det ændre ikke ved at det er de "mobile" GPU's der har
problemet, altså dem der er en del af bundkortet.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Geggo

Dato : 26-10-08 10:33

"Pomfrit" <willow_boy1979@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> software eller hardware.???
>
> Mit grafikkort er et XFX GeForce 9600 GT.
> Kører 178.24 og Direct X 10 med Vista SP1

prøv http://www.tweakup.dk/forum/read/127932
http://www.eksperten.dk/spm/791267?Esession=c621dbb8fcd7c17c5540f0d689f40cfb

kommer af

http://dk.search.yahoo.com/search?p=Sk%C3%A6rmdriveren+nvlddmkm+stoppede&fr=yfp-t-501&ei=UTF-8&meta=vc%3D

mvh jacob

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-11-08 22:59

Pomfrit wrote:
> [...]
>
> Har prøvet alle driver som jeg kan komme i nærheden af.
>
> Er der nogen som der kan svare på et meget enkelt spørgsmål: Er denne

Det er vist svært at svare på. Her er mit scenario:

Byggede en ny maskine i sommers:
- AMD Athlon 64bit cpu
- 8 Gb ram
- ATI pcie grafikkort
- Windows Vista x64

Konstant fejl med atikdmg.sys fejl og masser af "grafikkort stoppede med
at svare".
Efter at have bøvlet med geninstallation, alt, hvad jeg kunne finde af
drivere og opdateringer til Vista (uden held) installerede jeg Windows
XP x64.
Det har så kørt 100% stabilt de sidste 3 måneder.

Hmm ... tænkte jeg. Det skal nu prøves igen. Købte derfor et Gforce
Nvidia grafikkort. Formaterede, installerede Vista x64. Straks problemer
med "grafikkort er mundlam og nægter at udtale sig ".
Turen igennem igen med opdateringer til Windows, fjerne drivere i
fejlsikret tilstand, hente og indtallere nyeste driver fra nvidia. Intet
hjalp.
Format!
Installere Windpws XP x64, som nu igen kører 100% stabilt ... bare med
Nvidia grafikkert i stedet for ATI.
Tyder altså meget på en Vistafejl, og ikke hardware.

.... men hvordan finder jeg ud af, om det er hardware eller vista der
driller ? Kan det være en fejl i Vista Ultimate måske ?

--
Benny

Fra : surf.christian@gmail~

Dato : 02-01-09 22:40

Hej!

Har samme problem som pomfritten, bare et andet grafikkort. og har
lidt samme problem som benny, da jeg bruger vista...

Jeg søgte lidt på google, og fandt frem til jeres diskussion her!

Jeg har en Acer Extensa 5220 laptop.
Grafikkort: "Up to 358 MB Mobile Intel Graphics Media Accelerator
X3100"
Efter et år uden fejl er den begyndt at lave en fejl.

Problemet opstod i starten når jeg spillede World of Warcraft, hvor
skærmen bliver sort i et par sekunder hvorefter jeg kan spille
videre... og det skal lige siges, den har spillet WoW regelmæssigt,
gennem hele perioden!

Den skriver: "skærmdriveren igfx stoppede med at svare og er nu
genoprettet"

Men nu hvor problemet har stået på i et par uger, så er bærbaren
begyndt at gå helt i hak, enten sort skærm og hak i lyden hvorefter
det eneste jeg kan er at genstarte ved at trykke på tænd/sluk.

i givne øjeblik har det udviklet sig så meget, at jeg kun lige kan
logge ind i spillet før den går i hak. hvorefter en genstart er
nødvendig. med en F8er for at gendanne til sidst kendte
fungerende ... ... ...

Driveren er den nyeste til grafikkortet, og det er et problem der
gradvist er blevet værre med tiden. og ja, det er i Vista!

kan det være, grafikkortet der er ved at dø, eller evt. en vistafejl
ell. lign???

Vil virkelig sætte pris på, hvis der er nogen hajer der kender
problemet

Mvh. Christian