Andet multimedie
bentjuul 3670
Konvertering af ACad tegninger
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-11-08 20:35

Ofte når jeg får tilsendt Acad tegninger (dwg eller dxf), så er de lavet i
en for ny udgave og så kan jeg ikke indlæse dem i Acad2002light (!), som er
den version jeg har licens til. Jeg har prøvet nogle gratisprogrammer på
nettet, fx A9cad, som kan konvertere dwg- og dxf filer ned i versionsnummer,
men det lykkedes ikke altid og derfor leder jeg efter et anden program, som
er godt til at lave dette nummer. Der findes et hav af
konverteringsprogrammer, men er der et I kan anbefale. Det behøver ikke være
freeware.

Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-11-08 20:47

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> dette nummer. Der findes et hav af konverteringsprogrammer, men er
> der et I kan anbefale. Det behøver ikke være freeware.

Jeg har ladet mig fortælle at Autodesk har et program til formålet som
kan downlodes fra deres hjemmeside. En af mine venner bruger det og
fortalte for nylig om det, men jeg kan ikke huske hvad det hedder.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen