Andet multimedie
Hvordan laves ikoner med flot overflade
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-11-08 20:01

Jeg har et logo som er helt "fladt" i det. Jeg kan ikke vise det pågældende
logo, men det kunne godt minde om et almindeligt indkørsel forbudt skilt,
altså kun rødt med hvid baggrund. Hvordan kan jeg lave det således at det
bliver lidt mere spændende at kigge på, som fx ikonerne vist på denne side:

http://kortlink.dk/5xp2

Jeg har Paint Shop Pro 9 og Photoshop CS2 (sidstnævnte kan jeg dog ikke ret
godt).

Lars

Fra : Hagar

Dato : 03-11-08 22:34

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist på denne side:
>
> http://kortlink.dk/5xp2
>
> Jeg har Paint Shop Pro 9 og Photoshop CS2 (sidstnævnte kan jeg dog ikke

Du kan måske hente nogle ideer her
http://www.photoshopsupport.com/tutorials/cian/how-to-make-icons.html

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa511280.aspx

Eller kig efter mere her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=How+to+made+hires+icon+in+photoshop+cs2&meta=

Hagar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-08 19:23

Lars Thomsen Nielsen skrev bl.a.:

> Jeg har Paint Shop Pro 9 og Photoshop CS2 (sidstnævnte kan jeg dog
> ikke ret godt).

Det er en længere forklaring, men du skal kigge på teksture og måden du
"filler" på.

Jeg har lige fået en gratis version af tegneprogrammet PD artist. Det kom
med et blad for en måned siden. Det er *afsindigt* godt til at lave flotte
tegninger med, fordi der er en masse foruddefinerede pensler, tektures og
fillings. Det er langt hurtigere en PS CS3 når man ikke er supergrafiker /
PS CS3 bruger. Jeg kan varmt anbefale det!

Alternativet er Adobe Fireworks, det er lavet til webgrafik.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-08 19:33

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> Jeg har lige fået en gratis version af tegneprogrammet PD artist. Det
> kom med et blad for en måned siden. Det er *afsindigt* godt til at

http://www.thebest3d.com/promos/komputerforalle/index.html

Det er komputer for alle og er fra sidste måned.

Men generelt handler det om at arbejde med lys og skygge, det er det, der
skaber flotte effekter.

Ellesr prøv Adobe After Effects, hvis du har adgang til det program. Jeg
ved, at der der mange print grafikere, som er begyndt at bruge AE til 3D
trykt grafik, fordi det har en masse automatiske rutiner til 3D. På få
minutter kan man lave grafik, som ville tage timer og atter timer at lave i
Photoshop...

Claus

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-11-08 14:30

Hej Claus,

Der gik lige lidt tid, men jeg blev noget hooked på programmet og skulle så
lige opstøve sidste måneds udgave (Komputer for alle, nr 15, oktober 2008),
men der er det ikke i Hvad nummer var det helt præcist i?

Jeg har heller ikke held med at downloade det fra nettet idet PD Artists
hjemmeside er nede
http://www.thebest3d.com/pda/index.html

Det var ikke sådan at du kunne lokkes til at uploade programmet til en
webserver for mig, så jeg kunne hente det. Jeg kan også give dig et par
serveroplysninger, så du kan anvende min server direkte. Du må gerne skrive
til mig direkte på (lars snabela flexcom.dk), hvis du har mod på det.

mvh

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 08:50

> [...]

> skulle så lige opstøve sidste måneds udgave (Komputer for alle, nr
> 15, oktober 2008), men der er det ikke i Hvad nummer var det helt

Nummer 14.

Domænet er samme som i min mail: tekstfiler.zip
(lad venligst være med at poste linket, så fjerner jeg filen!)

Bemærk, at der er en masse funktioner som åbner nye paletter/valg ved
højreklik. Men der er tilsyneladende ikke rigtig nogen rød tråd omkring,
hvornår der kan åbnes nye menuer eller paletter. Så højreklik på alt. Men ud
over disse særheder så er det et rigtigt godt program.

Husk også, at Adobe Fireworks er specielt til web-grafik.

Claus