Andet multimedie
bentjuul 3670
Opsætning - Hjemmelavet A5 bog i Adobe In~
Fra : BA

Dato : 25-10-08 13:26

Jeg kan ikke finde ud af:

Jeg vil gerne lave nogle bøger med sider i A5-størrelse. Jeg kan printe ud
på begge sider på min printer, men hvordan sætter jeg mit InDesign dokument
op, så når jeg laver siderne i numerisk rækkefølge bliver det printet ud, så
jeg bare kan hæfte siderne sammen med en lang klipsmaskine.

Venlig hilsen Birgitte

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-10-08 20:01

BA wrote:

> [...]
> InDesign dokument op, så når jeg laver siderne i numerisk rækkefølge
> bliver det printet ud, så jeg bare kan hæfte siderne sammen med en

Ja? Det ligger da stadig i File-menuen under Booklet ...
Måske skulle du starte med et mindre komplekst program inden du bevæger dig
ud i InDesign. Jeg kan foreslå Microsoft Publisher.

--
Kurt Lund

Fra : BA

Dato : 25-10-08 22:15

Jeg har taget et kursus på den DGH i InDesign og afsluttede med godt
udbytteog pæn eksamen, men pga alvorlig operation missede jeg vist det med
bookletten. Jeg prøver igen. Måske vender jeg tilbage.

VH Birgitte

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-08 22:32

Kurt Lund skrev bl.a.:

> bevæger dig ud i InDesign. Jeg kan foreslå Microsoft Publisher.

Tro du det går bedre

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-08 22:32

BA skrev bl.a.:

> [...]
> InDesign dokument op, så når jeg laver siderne i numerisk rækkefølge
> bliver det printet ud, så jeg bare kan hæfte siderne sammen med en

1. Lav en rigtig bog foldet komplet i A4 papir
2. Skrive side nummer på alle sider.
3. Udfold alle ark igen og skil dem ad.
4. Sæt siderne op i indesign i A4 liggende.
5. Nummerer på samme måde
6.Lav dit design
7. Print ud normalt, fold.
8. Voila, din forskydning virker perfekt
9.

Claus

Fra : BA

Dato : 26-10-08 12:36

Ja, den kan man jo altid lave, men jeg havde håbet, der var en færdig
skabelon. Jeg vidste heller ikke, at det jeg vil lave kaldes en "booklet".
Nu kan jeg finde noget om det i "hjælp", der skal vist bare lidt
koncentration til.

VH Birgitte

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-08 13:32

BA skrev bl.a.:

> [...]
> skabelon. Jeg vidste heller ikke, at det jeg vil lave kaldes en
> "booklet". Nu kan jeg finde noget om det i "hjælp", der skal vist

Bare vær opmærksom på, hvilken udskydning, du vælger. Der er mange
muligheder alt efter, hvilken udskydning et trykkeri anvender. De bruger
ikke samme udskydning, som man ville gøre med en almindelig A4 printer.

Claus

Fra : Rado

Dato : 26-10-08 15:33

On Sun, 26 Oct 2008 12:35:41 +0100, "BA" <paogbaKANIN@mail.dk> wrote:

> [...]
>skabelon. Jeg vidste heller ikke, at det jeg vil lave kaldes en "booklet".
>Nu kan jeg finde noget om det i "hjælp", der skal vist bare lidt

Eller er der jo ClickBook, den har mange forskellige skabeloner og
virker med stort set alle programmer der kan printes fra:

http://bluesquirrel.com/products/clickbook/

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect