Andet multimedie
bentjuul 3670
Anbefaling til Grafikkort med 2 X DVI til ~
Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 23-10-08 13:35

Hej jeg ville høre om der her var nogen der evt. kunne anbefale et godt
grafikkort. Eneste krav er det skal være PCI Express og have 2 DVI stik.
Kunne klare en opløsning på 1900X1200 på begge udgange og så understøtte
Open GL da jeg primært skal bruge det til Photoshop CS 4 der kan bruge GPU'en
på kortet for at udføre beregningerne hurtigt. Spil bliver det ikke brugt
til. Og skal køre stabilt under Vista.

Så er der nogen der kan anbefale et kort der kan leve op til ovenstående
krav.

Fra : Autocadster

Dato : 23-10-08 13:37

Kim M. Jørgensen forklarede den 23-10-2008:
> [...]
> Og skal køre stabilt under Vista.
>
> Så er der nogen der kan anbefale et kort der kan leve op til ovenstående

Tror at du er bedre stillet i news:dk.edb.hardware.grafikkort

Autocadster / 2620

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 23-10-08 15:01

Ja har jeg også gjort.

Men ville bare prøve her da der jo er en del her der arbejder med Photoshop
og derfor måske kender til den funktion i CS 4 som kan benytte GPU'en og
derfor kunne give et mere kvalificeret bud.

Fra : Morten Lind

Dato : 23-10-08 16:40

Kim M. Jørgensen <kj-remove-@gidion.dk> wrote:

> [...]
> og derfor måske kender til den funktion i CS 4 som kan benytte GPU'en og
> derfor kunne give et mere kvalificeret bud.

CS4??????????

M.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-10-08 18:12

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> CS4??????????

Ja ??????????

http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/

Til OP:
Et geforce 8400GS / 512MB kunne være et bud.
Det koster ikke ret meget, fåes med passiv køling, understøtter dx10 &
opengl.
Den har hardware support for de ting PS gør brug af, men er ikke noget gamer
kort.

Tror de alle kan klare 2560x1600, selvom de godt kan være angivet til andet.

9400GT kunne også være et bud.

Hver enkel producent laver dem alverdens blandede udgange, så kontroller for
det pågældende produkt hvad den er bestykket med.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 24-10-08 11:32

Ja 9400GT så ikke helt værst ud, men kan desværre ikke finde nogen af dem
med 2 x DVI ihverfald ikke på edbpriser.

Så må se lidt videre.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-10-08 14:17

"Kim M. Jørgensen" <kj-remove-@gidion.dk> skrev i en meddelelse
> Ja 9400GT så ikke helt værst ud, men kan desværre ikke finde nogen af dem
> med 2 x DVI ihverfald ikke på edbpriser.
>
> Så må se lidt videre.

Ser da umiddelbart ud til at den her har det?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=474785&Specs=true

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 27-10-08 08:15

> "Kim M. Jørgensen" <kj-remove-@gidion.dk> skrev i en meddelelse

> Ser da umiddelbart ud til at den her har det?
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=474785&Specs=true

Ja det ser ihverfald meget fornuftigt ud. Jeg siger 1000 tak for hjælpen.