[Oracle] Kan man skifte "regional settings~
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 09:28

Hej,

Ved ikke om der sidder nogen Oracle-hajer i gruppen?

Vi har et client/server baseret program. På alle klienter er Oracle's
runtimes blevet installeret og det imens at computeren (der kører Windows XP
Engelsk) stod til "standard danske regionale indstillinger" (fx.
komma/punktum, dato/valuta m.m.). Jeg har ladet mig fortælle at Oracle's
runtime gemmer disse settings når den installeres. Det bevirker at selvom
jeg bagefter ændrer mine "regional settings" virker programmet bare ikke.
Kun ved at af-installere og re-installere runtimes virker det.

Jeg vil høre om nogen kender en måde til at skifte/opdatere disse settings
for Oracle-installationen. Vi har nemlig ikke umiddelbart lyst til at bruge
resourcer på re-installation af vores mange klienter.

mvh
///M

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-08 10:55

///M <nomail> wrote:

> [...]
> for Oracle-installationen. Vi har nemlig ikke umiddelbart lyst til at bruge
> resourcer på re-installation af vores mange klienter.

Jeg kan kun huske at sådanne opsætninger ligger i en eller anden
..ini-fil. Og du kan naturligvis rette i denne fil.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk