Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
fornyelse af lån
Fra : Master Fat Bastard

Dato : 22-10-08 02:12

En afdragsfri periode er ved at udløbe og der skal nu fornyes lån, med
månedligt afdrag. banken beder mig underskrive et rådgivningsskema hvor
der står: "Jeg har fravalgt at modtage rådgivning fra i forbindelse med
min optagelse af lån".

Betyder det at jeg ikke har fået rådgivning eller betyder det at jeg
ikke har fravalgt rådgivning?

Hvorfor vil de have jeg skal underskrive det?

Der er sikkerhed i fast ejendom.

NB. INGEN GÆTTERIER FRA FOLK DER "KUN" TROR DE VED HVAD DET BETYDER, TAK.

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 22-10-08 04:44

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Der er sikkerhed i fast ejendom.
>
> NB. INGEN GÆTTERIER FRA FOLK DER "KUN" TROR DE VED HVAD DET BETYDER, TAK.

Der er næppe nogen her der kan svare, så spørg da i banken!
Hilsen Matthias

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 22-10-08 07:03

Matthias H Matthiessen wrote:

> "Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i meddelelsen

> Der er næppe nogen her der kan svare, så spørg da i banken!
> Hilsen Matthias

Hint nr. 1: Bare fordi du ikke har lånt penge og fornyet lån, betyder
ikke at andre ikke har gjort det. Da du netop ikke har forstand på emnet
var det faktisk min hensigt at du slet ikke burde have svaret, jvf. min
sidste sætning i det oprindelige.

Hint nr. 2: Der er øjensynligt tale om en form for forpligtelse til
rådgivning, som Knut også skriver. Men sætningen er måske skrevet forkert.

Hint nr. 3: En lille google-søgning afslører nu f.eks. et dokument der
ser sådan ud:

http://www.realkreditraadet.dk/Aktuelt/Notater.aspx?M=News&PID=1902&NewsID=156

Det er nok i det lys, vi skal hen. Det er tydeligvist en lov der har
virket i 1 års tid, der spiller ind.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-08 20:28

> [...]
>
> Det er nok i det lys, vi skal hen. Det er tydeligvist en lov der har

Hint nr. 4: I stedet for at håne svareren, burde du hellere koncentrere dig
om at skrive det du skulle skrive under på, korrekt af.

--
Per

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 25-10-08 13:34

Per Henneberg Kristensen wrote:

> "Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i meddelelsen

> Hint nr. 4: I stedet for at håne svareren, burde du hellere koncentrere
> dig om at skrive det du skulle skrive under på, korrekt af.

hinr nr. 5: istedet for at komme med useriøse indlæg som endda faktuelt
er forkerte, burde du nok lære at koncentrere dig om det link jeg
bragte, hvis du da vil fremstå som alt andet end en latterlig lille trold.

Fra : Knut

Dato : 22-10-08 05:13

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> wrote in message
> [...]
>
> Der er sikkerhed i fast ejendom.
>
> NB. INGEN GÆTTERIER FRA FOLK DER "KUN" TROR DE VED HVAD DET BETYDER, TAK.

For det første mangler der et eller andet i den sætning, som du citerer. Der
står ... rådgivning fra ???? i .......

Banken fraskriver sig blot forpligtelsen til at give dig den pligtige
rådgivning - sandsynligvis fordi du ikke har gidet modtage den. Ved din
underskrift sikrer de sig mod klager fra din side senere hen.

Knut

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 22-10-08 06:35

Knut wrote:
> "Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> wrote in message

> For det første mangler der et eller andet i den sætning, som du citerer. Der
> står ... rådgivning fra ???? i .......

Jeg har citeret sætningen nøjagtigt som den står. Men jeg mener også der
er noget galt med sætningen.

> Banken fraskriver sig blot forpligtelsen til at give dig den pligtige
> rådgivning - sandsynligvis fordi du ikke har gidet modtage den. Ved din
> underskrift sikrer de sig mod klager fra din side senere hen.

Hvad er det for en pligtige rådgivning du snakker om og hvor står der
mere om den?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-10-08 07:33

"Master Fat Bastard" skrev

> Hvad er det for en pligtige rådgivning du snakker om og hvor står der mere
> om den?

Bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-10-08 07:32

"Master Fat Bastard" skrev

> En afdragsfri periode er ved at udløbe og der skal nu fornyes lån

Prøv evt dk.penge

- Peter

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-10-08 08:04

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

> Prøv evt dk.penge

Der er vi allerede - der er sendt til flere grupper.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-10-08 08:18

"Uffe Kousgaard" skrev

> Der er vi allerede - der er sendt til flere grupper.

Argh X-post uden at skrive det :(

- Peter

Fra : N/A

Dato : 23-10-08 17:01

Fra : N/A

Dato : 23-10-08 17:01

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-10-08 01:32

On Oct 22, 9:17 am, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Uffe Kousgaard" skrev

> Argh X-post uden at skrive det :(

Når nu man ser på afsenderen undrer det dig så ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 22-10-08 17:30

Christian B. Andresen wrote:

> Når nu man ser på afsenderen undrer det dig så ?
>

> --
> Christian......http://www.yee-haw.dk
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Det der kan undre mig, er at der vist er en lille lorte-trold der spøger
i hjørnet og som slet ikke har tænkt sig at skrive noget fornuftigt. Det
skal blive spændende at se hvor længe lorte-trolden vil fortsætte stilen.

Men okay: Penge er også en meget svær ting at forholde sig til, når man
kun er 10 år og ikke har lån ligesom farmand. Det her emne tråden
handler om, er en "voksen-snak" og nok ikke lige noget for dig, før du
bliver ældre og kan forsørge dig selv.

Til de andre der har skrevet noget fornuftigt: Jeg takker omend jeg selv
fandt svaret efter Knut havde skrevet sit. Sætningen jeg skriver om er
forkert, men meningen er til at forstå.

Fra : Hauge

Dato : 22-10-08 17:36

Master Fat Bastard wrote:
> Sætningen jeg skriver
> om er forkert, men meningen er til at forstå.

Du fattede den da ikke... For gjorde du, så ville du jo ikke spørge her
eller *alle* de andre steder hvor du x-postede..

/Hauge.. Der er nogle år over 10..

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 23-10-08 17:08

Hauge wrote:

> Du fattede den da ikke... For gjorde du, så ville du jo ikke spørge her
> eller *alle* de andre steder hvor du x-postede..
>
> /Hauge.. Der er nogle år over 10..

Jamen, kære lille Hauge-trolde-basse dog, sikke et temperament du har og
det kniber også gevaldigt med forståelsen, lille Hauge-trold dog. Det
lader da ikke til at du er over 10 år, fordi hvis man læser tråden (jeg
garanterer ikke det gælder for dig) så kan man tydeligt se udviklingen
fra at lovgrundlaget bliver fastlagt efter indlæg nr. 1 gennem flere
skribenter som gentager det samme, herunder mig selv. Jeg nævner i
flæng: Knut, mig selv og Peter Lykkegaard, jeg husker ikke om andre har
tilføjet noget nyt herefter.

Igen, kære lille Hauge-trolde-basse: Jeg forventer ikke at du fatter
hvad en tråd overhovedet handler om og kronologien der finder sted, men
jeg konstaterer altså bare at du må lære at forstå at tråde kan udvikle
sig og give mening, når man har læst lovgrundlaget og forstået det (der
er nok et stykke vej for dig endnu, men hvis du øver dig skal det måske
nok komme når du bliver ældre).

Sådan er det altså, kære lille Hauge-trold. Spørg din klasse-lærer om
hun/han vil hjælpe dig med de svære ord i tråden.

Fra : N/A

Dato : 22-10-08 17:30

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-08 00:46

On Oct 22, 6:30 pm, Master Fat Bastard <master@fat_group.com> wrote:
> [...]
> kun er 10 år og ikke har lån ligesom farmand. Det her emne tråden
> handler om, er en "voksen-snak" og nok ikke lige noget for dig, før du

Egentligt ville jeg ikke have svaret for jeg forventede sådan et svar
fra dig, men jeg kan ikke lade være med lige at fortælle hvad jeg har
af lån bare så du selv bedre kan bedømme om jeg er 10 år eller ej
Vi har et 5% obligationslån på 60 % af vurderingen af vores
landejendom.
Derudover har vi en prioritetskredit med et rådighedsbeløb på ca.
400,000.
Dette er sikret med et pantebrev.
Derudover har vi begge kassekredit, dog ikke ret store.
Det er alt, ingen billån i de 2 biler og ikke nogen forbrugslån.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 23-10-08 17:01

Christian B. Andresen wrote:

> Egentligt ville jeg ikke have svaret for jeg forventede sådan et svar
> fra dig, men jeg kan ikke lade være med lige at fortælle hvad jeg har

Dvs. du vidste godt at jeg ikke gad læse dit sædvanlige latterlige
trolde-pis og alligevel kom du med noget barnligt trolde-pis i tråden?
Deraf kan man let konkludere at det virker altså ikke som om du er ældre
end 10 år.

> af lån bare så du selv bedre kan bedømme om jeg er 10 år eller ej

Jeg har allerede bedømt at du ikke er ældre end 10 år, fordi du havde jo
hverken før eller nu noget videre fornuftigt at bidrage til tråden med,
bortset fra at du gerne så at tråden blev en længere mudderkastning.

> [...]
> Christian......http://www.yee-haw.dk
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Trolden har snakket.

Jeg er ikke imponeret over dig, eftersom du kom ind i tråden alene for
at lave ballade og flame med kommentaren: "Når nu man ser på afsenderen
undrer det dig så ?".

Stadigvæk kommer du ikke med noget fornuftigt i relation til emnet. Nu
er du kun i gang med at prøve at modbevise at du ikke er 10 år, men det
virker ikke fordi du er jo stadigvæk en lille trold alligevel qua at du
ikke har skrevet noget fornuftigt i tråden indtil videre, bortset fra et
ynkeligt forsøg på mudderkastning. Og dit ynkelige forsøg giver ikke
positive karakter-point.

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-10-08 13:14

Master Fat Bastard wrote:
> [...]
> forbindelse med min optagelse af lån".
>
> Betyder det at jeg ikke har fået rådgivning eller betyder det at jeg

Ingen af delene. Det betyder at de har skrevet forkert. Kontakt dem og bed
dem sende et dokument uden skrivefejl.

/jima