Hjælp til motorolielæk
Fra : ScooterGrisen

Dato : 21-10-08 12:55

Jeg har et problem som jeg håber i vil hjælpe mig med...

Lige siden jeg købte min ny scooter fra ny af har den langsomt dryppet
motorolie ud fra under variatordækslet.

Motorolien kommer ud ved simmeringen og krumtapsakslen som på
billedet: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/cvt005.jpg

Den dryppet stille og roligt olie mens jeg køre men ikke når motoren
er slukket.
hver gang jeg parker scootere kommer der nogle dråber olie ud fra
under variatordækslet.

Problemet er så at den butik jeg har købt den hos ikke er istand til
at lave den. For det første har de haft samme problem med andre
scootere og nu har jeg haft den på værkstedet 2 gange og det eneste
jeg har fået ud af det er en masse spild tid og ved sidste besøg
glemte de og sætte pakningen på ved variatorskjoldet og nogle gevind
var ødelagt fordi skruerne var skruet for hårdt i.
Desuden havde de forsøgt en lappeløsning med flydende pakning og der
er intet af det som de har gjort som har hjulpet en skid.
Så jeg har ligesom mistet tilliden til at værksteder overhovedet kan
lave det.

Så hvis her er nogle der kan give råd til hvordan jeg kan lave dette
olielæk så skriv endelig.
Simmeringen: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/motor024.jpg
ser ud til at sidde rigtigt i motorblokken:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/cvt005.jpg og det ser
ganske fint ud alt sammen så længe motoren ikke køre så drypper der
ikke noget olie ud.

Jeg har nogle gæt til hvad der kan være skyld i olielækagen...
Enten sidder simmeringen ikke rigtigt.
Krumtapakslen kan være skæv så nå motoren kommer op i omdrejningen vil
det lave åbning i simmeringen.
Når scooteren kommer op i fart kommer der nogle vibrationer.... jeg er
ikke 100% sikker på hvad der er skyld i disse vibrationer men det
føles som om kileremmen hopper op og ned.

Fra : Henning Lund

Dato : 22-10-08 18:14

ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> skrev:
> Jeg har et problem som jeg håber i vil hjælpe mig med...
>
> Lige siden jeg købte min ny scooter fra ny af har den langsomt
> dryppet motorolie ud fra under variatordækslet.

Hva er det for en sag?

> Motorolien kommer ud ved simmeringen og krumtapsakslen som på
> billedet:
> http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/cvt005.jpg

Ja

> [...]
> er intet af det som de har gjort som har hjulpet en skid.
> Så jeg har ligesom mistet tilliden til at værksteder

Tjoe.

> Så hvis her er nogle der kan give råd til hvordan jeg kan lave
> dette olielæk så skriv endelig.

Det kan være krumtapslejerne der ikke er gode så der er slør,
skæv krumtap, en ødelagt sæde til pakdåsen, en grat på krumtappen
der river pakdåsen, for ringe pakdåse, prøv andet mærke f.eks fra
en Sanistål forretning, elektro reparatør osv. osv.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk