Holdbarhed mellem tape/DVD
Fra : John

Dato : 22-10-08 16:25

Jeg søger noget information om hvor længe man kan forvente levetiden er for
éns tape eller DVD medier?
Altså hvor de ér skrevet og hvor man kan læse dem igen bagefter.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 09:56

"John" <hgg23@gmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse
> Jeg søger noget information om hvor længe man kan forvente levetiden er
> for éns tape eller DVD medier?
> Altså hvor de ér skrevet og hvor man kan læse dem igen bagefter.

Jeg vil forvente at bånd medier har længere levetid end DVD medier, hvis de
opbevares korrekt.
Sagde man ikke førhen at DLT bånd kunne lagre indholdet indtakt i 30 år,
hvis båndene blev opbevaret efter producentens opskrift (hvad den end er)?.

Om man så 30 år efter kan anskaffe noget brugbart hardware til at læse disse
medier er så rimeligt tvivlsomt.

/Robert

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-08 10:35

Robert Vilhelmsen wrote:

> Jeg vil forvente at bånd medier har længere levetid end DVD medier, hvis de
> opbevares korrekt.

Bånd skal spoles igennem regelmæssigt for at undgå kopieffekt.

> hvis båndene blev opbevaret efter producentens opskrift (hvad den end er)?.

Regelmæssig gennemspoling og konstant, tørt klima.

> Om man så 30 år efter kan anskaffe noget brugbart hardware til at læse disse
> medier er så rimeligt tvivlsomt.

Det hardware man anvender til gennemspolingen burde også kunne læse
båndene om 30 år

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 10:47

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Bånd skal spoles igennem regelmæssigt for at undgå kopieffekt.

> Regelmæssig gennemspoling og konstant, tørt klima.

> Det hardware man anvender til gennemspolingen burde også kunne læse
> båndene om 30 år

så lærte jeg også lidt i dag :)

/robert