hvad er dette
Fra : kaz

Dato : 21-10-08 11:01

Over de sidste par uger har jeg modtaget en del af denne slags 'unsolicited'
post som kopieret ind nedenunder. Der er et vedhæft på ca 45 kb som jeg
ikke ahr åbnet. Ved nogen noget om dette?

-------------------------

Dear Customer,

As you requested, we are sending you this report with details on your
account transactions made between 1/1/2008 and 10/1/2008.

At your service,
Reva

Fra : simon

Dato : 21-10-08 11:05

kaz skrev:
> [...]
>
> As you requested, we are sending you this report with details on your
> account transactions made between 1/1/2008 and 10/1/2008.

Det er en mail, der har vedhæftet en fil (zip-fil)
Hvis du udpakker den og kører den, får du en virus.

Min Gmail har selv fjernet den vedhæftede fil.

Jeg har fået et par stykker i løbet af i går og i dag.

mvh
simon

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-10-08 23:52

On Tue, 21 Oct 2008 12:00:48 +0200, "kaz" <kazai@yahoo.de> wrote:

>Over de sidste par uger har jeg modtaget en del af denne slags 'unsolicited'
>post som kopieret ind nedenunder. Der er et vedhæft på ca 45 kb som jeg
>ikke ahr åbnet. Ved nogen noget om dette?

Aldrig åbn vedhæftede filer. Slet dem simpelthen. Heller ikke en
virusscanning skal du stole på i de tilfælde.

Hvis det ikke er noget du har bedt om er du næsten sikker på det ikke
er noget godt. Hvis det er afsendt af en du kender kan det faktisk
være en virus der spreder sig selv, som afsender ikke kender noget
til!

Fra : kaz

Dato : 29-10-08 13:58

Flere versioner, her er den nyeste.

Dear Customer

Unluckily we can't bring your parcel that was sent on 28, October at the
proper time as you indicated the wrong recipient’s address.

You can take your parcel back at our office. To do this you should print the
invoice that is added to this letter

Untill we meet again
Your UPS

Fra : molped

Dato : 30-10-08 02:03

On 21 Okt., 11:00, "kaz" <ka...@yahoo.de> wrote:
> [...]
>
> As you requested, we are sending you this report with details on your
> account transactions made between 1/1/2008 and 10/1/2008.

Slet sådan noget som dette!
Hvis banker eller andre firmaer vil i forbindelse med dig (Legitimt),
må de bede dig gå til deres hjemmeside. Klik ALDRIG på links i mails
og åben ALDRIG vedhæftede filer fra ukendte afsendere.
Slip iøvrigt for sådan noget som dette her ved at bruge et ordentligt
spamfilter. F.eks. SpamBayes (http://spambayes.sourceforge.net/).
Eller du kunne begynde at bruge www.gmail.com, som har et MEGET
effektivt spamfilter indbygget.