Hacking af Keyboard "udstrålinger"
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-10-08 02:03

Lader til man kan "lytte" og opsnappe meddelelser fra kablede tastaturer
fra en rimelig afstand:

http://vimeo.com/2007855

Hvis man er tilpas paranoid så er det mest sikre sikkert at gemme sig i
en betonbunker langt under jorden :)

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-08 17:55

Den 21 Oct 2008 01:02:52 GMT skrev Thomas Jespersen:
> [...]
> fra en rimelig afstand:
>
> http://vimeo.com/2007855
>
> Hvis man er tilpas paranoid så er det mest sikre sikkert at gemme sig i

Nej, jern er meget mere effektivt end beton

(beton'en indeholder godt nok typisk jern, men det for for at holde
sammen på beton'en. Der er ingen garanti for at det er elektromagnetisk
"tæt").

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-10-08 13:02

Look what the cat dragged in - Kent Friis:

> Nej, jern er meget mere effektivt end beton
>
> (beton'en indeholder godt nok typisk jern, men det for for at holde
> sammen på beton'en. Der er ingen garanti for at det er
> elektromagnetisk "tæt").

Men der er vand i jorden.

(Og der er porevand i beton).

Fra min læsning af mere eller mindre underlødig krigslitteratur, mener
jeg at huske, at en u-båd skal op på overfladen for at sende og modtage
radio kommunikation.

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : Max

Dato : 24-10-08 14:07

Hej Axel

> Fra min læsning af mere eller mindre underlødig krigslitteratur, mener
> jeg at huske, at en u-båd skal op på overfladen for at sende og
> modtage radio kommunikation.

Det må have været gammel og underlødig. Moderne ubåde kan godt
kommunikere i neddykket tilstand med radio. Det foregår i VLF (meget
langbølgede signaler) området og kræver antenner der er meget
lange (kilometer). Et problem dernede i de områder er dog at moder
jord selv udsender radiokommunikation der forstyrre.

--
Mvh Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-10-08 14:51

Max:

> [...]
> lange (kilometer). Et problem dernede i de områder er dog at moder
> jord selv udsender radiokommunikation der forstyrre.

Så vidt jeg husker brugte de (meget) kortbølget radio - og for at forhindre
at kommunkationen opsnappes blev der brugt komprimering (foruden
kryptering) og signalet blev reflekteret på tilgængelige stjerneskud.

Så skulle "fjenden" heller ikke kunne pejle kilden.

Men nu er vi over i "James Bond" afdelingen

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens