Vise udregninger i Excel
Fra : astrup@gmail.com

Dato : 21-10-08 04:36

Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg meget
gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg også at
gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så lave
beregningerne ved at henvise til disse celler, således at resultaterne
automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle data.

Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres). Det
er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal kunne se
hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.

Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?

Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/
0,024

Håber nogen kan hjælpe.

Morten

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-10-08 17:19

astrup@gmail.com wrote:
> [...]
> f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
> vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/

Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.

Jan

Fra : astrup@gmail.com

Dato : 21-10-08 10:52

On 21 Okt., 18:19, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:

> Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
>
> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -

Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at lave
det i Excel...

Fra : Denis

Dato : 21-10-08 18:13

wrote:

> Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
>
> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
>

>Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at lave
>det i Excel...

Hej

Funktioner, Indstillinget, fanebladet Vis, flueben i Formler.

--
venlig hilsen
Denis Nissen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-10-08 18:18

Denis wrote:
> <astrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Funktioner, Indstillinget, fanebladet Vis, flueben i Formler.

Det viser formlen, ikke indeholdet af de enkelte celler indsat i formlen.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-10-08 18:19

> Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at lave
> det i Excel...

Du har ret. Har Excel har bare ikke en funktion, der kan erstatte
cellereferencer med indholdet af de pågældende celler i en formel.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-10-08 18:24

Jan Kronsell wrote:

> Du har ret. Har Excel har bare ikke en funktion, der kan erstatte
> cellereferencer med indholdet af de pågældende celler i en formel.

Men hvis du kan leve med lidt håndarbejde:

Kopier din formel (fra formellinien, så den ikke ændres). Indsæt den fx i
cellen ved siden af:
Aktiver nu den nye celle. Marker en cellereference og tryk F9. Fortsæt til
næste cellereference og så fremdeles til du er dem alle igennem,

Jan

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 27-10-08 21:08

Hej Morten