To IBM x346 servere - CPU kompabilitet
Fra : Kjeld2

Dato : 20-10-08 14:48

Jeg har to IBM x346 servere; en 8840-1AY og en 8840-EAY.
Der er to CPU'er i den éne og én i den anden. Så vidt jeg kan se på
nedenstående, så er CPU'erne identiske.

Jeg vil bare være helt sikker - kan jeg ikke tage en CPU i den éne og sætte
over i den anden?

processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 15
model : 4
model name: Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.00GHz
stepping: 3
cpu MHz: 3000.304
cache size: 2048 KB
physical id: 0
siblings: 1
core id: 0
cpu cores: 1
fpu: yes
fpu_exception: yes
cpuid level: 5
wp: yes
flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat
pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm syscall lm pni monitor
bogomips: 6009.22
clflush size: 64
cache_alignment : 128
address sizes: 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:

----

og:

[...]
cpu MHz: 3000.303
cache size: 2048 KB
[...]
bogomips: 6008.92
clflush size: 64
cache_alignment: 128
address sizes: 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:

processor: 1
vendor_id: GenuineIntel
cpu family: 15
model: 4
model name: Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.00GHz
stepping: 10
[...]
bogomips: 5999.39

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-08 08:14

"Kjeld2" <6s5gg23@gmail.REMOVE.com> wrote in message
> [...]
> nedenstående, så er CPU'erne identiske.
>
> Jeg vil bare være helt sikker - kan jeg ikke tage en CPU i den éne og

Se fysisk på de 2 cpuer, hvis stepping nummerets sidste ciffer er +/- 1
til forskel er der normaltingen problemer, det er også muligt det vil
virke alligevel, men oftest er der størst held, hvis steppingen kun er 1
til forskel (eller er ens selvfølgelig)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.