En vandpisters overmand...
Fra : Klaus G.

Dato : 20-10-08 15:56

Hej.

Ja, man siger jo at sådan en vandpister altid er sagen, når man skal opdrage
på de små kræ :)

Men den ene af vores katte er ikke så nem at tumle med. Faktisk elsker hun
vand og jeg har i den ombæring nogle billeder jeg gerne vil dele med jer
andre :)

Her starter billederne hvor hun er lidt våd:
http://www.seth-enoch.dk/gallery/displayimage.php?album=21&pos=26
Der kan klikkes oppe i højre hjørne for at få næste billede. Og man kan også
klikke på selve billedet for at få det i stor størrelse(1024x768).

Link til mit kattegalleri:
http://www.seth-enoch.dk/gallery/index.php?cat=9
Hvis i skulle have lyst, så ligger der også lidt billeder af vores hankat
Strit, som dog ikke er nær så fotogen som Nala :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-10-08 17:15

In news:48fc9bfc$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> Men den ene af vores katte er ikke så nem at tumle med. Faktisk
> elsker hun vand og jeg har i den ombæring nogle billeder jeg gerne

Der er da ikke noget at sige til at hun elsker vand, når der er Maine Coon i
hende. Den race er jo som regel pjattet med vand.

Det er nogle rigtig dejlige misser du har (tak for synet). Jeg er helt væk i
den lille Strit, hvor er han altså bedårende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 21-10-08 22:26

> Der er da ikke noget at sige til at hun elsker vand, når der er Maine Coon
> i hende. Den race er jo som regel pjattet med vand.
Okay, det viste jeg så ikke :D

> Det er nogle rigtig dejlige misser du har (tak for synet). Jeg er helt væk
> i den lille Strit, hvor er han altså bedårende.
Ja, han er totalt sød. Og så er han en rigtig sluddersjatol. Han miauver
helt vildt og ruller nærmest med lydene. Er så sødt at høre på :)

Igen i dag, da jeg skulle i bad, så var Nala klar på mere vand :) Jeg lader
altid bruseren hænge og lader vandet løbe til det er varmt. Og sørme om hun
ikke stod og slog efter strålerne. Jeg skulle så se hvor meget vand hun
ville finde sig i. Og hun finder sig i næsten alt. Hun kan stå direkte inde
i vandstrålerne uden at virke påvirket af det, men får hun det i hovedet
slår hun igen! og vender så røven til :)

Hun er fuldstændig gennemblødt når jeg tilsidst sætter hende udenfor
bruseren(jeg skal jo selv i bad). Og så går rengøringen ellers igang. Den
lille tunge kan godt nok arbejde, det skal jeg lige love for. På bare 15min
er hun næsten helt tør igen. Det er dælme utroligt. Der er forresten varme i
gulvet, så tvivler på hun fryser :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 22:58

> Hej.

Sikke da en fin stribemis i har fået der
Der er dømt balade i jeres hjem.

Mvh Allan

Fra : Klaus G.

Dato : 21-10-08 22:29

> Sikke da en fin stribemis i har fået der
> Der er dømt balade i jeres hjem.
Ooh jo!

Vi har sådan en plastik "klap-kurv" med tomme flasker i. Hun fandt så ud af,
at når man slår til en af flaskerne, så rasler/klirre det jo. Så skal jeg
ellers love for at hun dappede til dem :)

Eller når man kommer hjem fra arbejde, så nogengange drøner hun lige hen
imod en, giver et kæmpe hop/spjæt vender 180grader rundt drøner ind i stuen,
tager en omgang og kommer ud til en igen og er helt normal og ligner en der
tænker "hva glor du på, skal jeg ikke snart have lidt nus på maven"? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Siri

Dato : 22-10-08 16:18

> Klaus G. skrev:
'> Ooh jo!
> [...]
stuen,
> tager en omgang og kommer ud til en igen og er helt normal og ligner en der

Hvor er de altså søde og kære begge to - og sjove, kan jeg høre! Herlige
historier fra en hverdag, der rigtig bliver festet op af de to skønne
trolde!
Nalas snude ser også lidt MCO-agtig ud? MCO'er er jo kendte vand-tosser

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan L

Dato : 22-10-08 20:37

Hej

Penny kan også godt være med.

http://galleri.funkie.dk/#0.20
http://galleri.funkie.dk/#0.19

Bemærk det er ikke fliserne hun slikker på, men strålen fra bruseren.

Mvh.

Allan L
http://www.funkie.dk/

Fra : Allan L

Dato : 22-10-08 20:43

De links, virkede vist ikke særligt godt.
Men kik under Penny og se sidste billede på side 2 og det første på side 3.

Mvh

Allan L

http://www.funkie.dk/

Fra : Siri

Dato : 23-10-08 16:22

> [...]
> De links, virkede vist ikke særligt godt.
> Men kik under Penny og se sidste billede på side 2 og det første på side 3.

Næh dog, det er jo en Bellemis!
Raggies er deeejlige!
Der er for få raggieopdrættere i DK
Potedask til smukke Penny og hendes venner (eller ikke-venner )

Fra : Klaus G.

Dato : 23-10-08 04:39

> http://galleri.funkie.dk/#0.20
> http://galleri.funkie.dk/#0.19

Årh. så meget pels. Hvad så hvis man bliver gennemblødt? Det tager sq da en
uge inden katten har slikket sig selv tør igen, eller? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Allan L

Dato : 23-10-08 05:18

Det går faktisk forholdsvis hurtigt med Penny, hun er meget fin i pelsen.
Men hun skælder mig ud hvis hun ikke får lov :)

Det er værre, når det er Hugo, han meget tættere og kraftigere i pelsen.
F.eks da han faldt ned i toilettet, der slæbte han halen efter sig, som en
våd karkklud.

Mvh

Allan L

http://www.funkie.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 23-10-08 16:55

> Det er værre, når det er Hugo, han meget tættere og kraftigere i pelsen.
> F.eks da han faldt ned i toilettet, der slæbte han halen efter sig, som en
> våd karkklud.
Ja, WC'et er en klasikker. Vores Strit var altid vant til at brættet var
slået ned jo. Men ak, en dag hopper han op og opdager alt alt for sent at
brættet altså er slået op = 1stk. våd kat :)

Men det sjoveste var nu da kærsten var i badekar og Strit igen ville hoppe
op i badekaret som han plejer. Igen opdager han alt for sent at der lige er
20cm vand i. Er du gal man han var våd. Og for satan han kom hurtigt op
igen, såen nærmest lidt panisk. Man kunne bare høre de kløer gå helt agurk
på metalbadekaret, shit mand :)

Så han har fået respekt for WC'et og badekaret, men kun til at han glemmer
det igen :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Siri

Dato : 23-10-08 18:03

> [...]
> igen, såen nærmest lidt panisk. Man kunne bare høre de kløer gå helt agurk

Jamen arme mis da, en skræk i livet!
Og så siger man, at persere er dumme: Gia synes, at det tomme badekar er
en fin legehule, af og til kan man bedre se et lille insekt på den hvide
baggrund, og alt legetøj rasler ekstra æggende bag badeforhænget.
Så kom den dag, da jeg lå i boblebadet, og hun lige da tog den helt
store ræsetur, der plejer at inkludere op-i-badekarret-og-ud-igen som et
lyn - som en mis! Hun satte af og sprang som hun plejede i fuld fart -
UPS NEJ HVAD ER DET?
Undskyld, at jeg råber, men I skulle have set hende:
Novra, hun richotterede formelig af på kanten, hun nåede lige at se, at
der var noget i, og det lugtede helt forkert! (frugt-badeskumbad)
Det var også et festligt syn: Boing-Gisse op og retur som en chinchilla
sidelæns op ad en væg! Bounce!

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-10-08 18:27

In news:AqednUo8FKKlM53UnZ2dnUVZ_rLinZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> [...]
> Det var også et festligt syn: Boing-Gisse op og retur som en
> chinchilla sidelæns op ad en væg! Bounce!

LOL En skam at du lå i karret, ellers kunne det have været skægt med et
videokamera at have fanget den situation. På den anden side - jeg har en
veludviklet fantasi - så jeg kan se hele scenariet for mig, og du var vel
halvdød af grin kan jeg tænke mig.

Fra : Kate

Dato : 23-10-08 21:08

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Ja, WC'et er en klasikker. Vores Strit var altid vant til at
> brættet var slået ned jo. Men ak, en dag hopper han op og opdager
> alt alt for sent at brættet altså er slået op = 1stk. våd kat :)

Den med WC'et har jeg taget højde for. Jeg har simpelthen gjort det at
jeg nogle gange lader sædet oppe og nogle gange lægger det. Kun Mowgli
er faldet i da han var stor killing og noget mere nysgerrig end i dag,
hvor han er 6 år gammel. Men det har lært dem altid at kigge efter
inden de hopper op. Grunden til denne lærdom er at jeg ikke gider
skulle være efter gæster mht brættet, så kan jeg nøjes med døren

> [...]
> for satan han kom hurtigt op igen, såen nærmest lidt panisk. Man
> kunne bare høre de kløer gå helt agurk på metalbadekaret, shit

Da jeg boede hjemme fik vi kat. Jeg var 17 år. En aften sad jeg i
badekarret, vi boede i en ældre lejlighed med siddebadekar. katten
kommer ud i badeværelset og hopper op på kanten. det går egentligt
meget godt indtil han glider og falder ned med forbenene på sædet. Han
har nok vand op til ca midt på benene, men han stivner totalt og får et
panisk udtryk i øjnene.Nøj, hvor jeg grinede mens jeg tog ham op og
tørrede ham. Han gjorde det aldrig siden

> Så han har fået respekt for WC'et og badekaret, men kun til at han
> glemmer det igen :)

Hverken ovenævnte, Pusser (som altså døde engang i midt-90'erne), eller
Mowgli glemmer at man kan falde i efter at have prøvet det.

--
Kate

gerne ældre.