Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Aktie - Skat
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-08 20:23

Jeg har i år købt nogle aktier for første gang. Men det er nu ikke gået så
godt
Jeg har nu solgt igen, og har et lille minus.
Jeg har fået udbytte i år af nogle medarbjede aktier som jeg stadig har, og
agter at holde i fremtiden. Den udbytte har jeg betalt skat af, er det noget
jeg får tilbage i skat, efter som jeg har et minus i min aktie handel?

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-10-08 22:10

"jojo" <noner> wrote in

> [...]
> har, og agter at holde i fremtiden. Den udbytte har jeg betalt skat
> af, er det noget jeg får tilbage i skat, efter som jeg har et minus i

Hvis de aktier du har tabt på er børsnoterede aktier, kan tabet kun
modregnes i udbytter og gevinster på andre børsnoterede aktier.

Er de ikke børsnoterede kan skatteværdien af tabet modregnes i anden skat,
herunder skat af udbytte fra ikke-børsnoterede aktier.

mvh Poul Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 14:42

Takker.

Dem jeg har tabt på, er børsnoteret. Mine medarb. aktier er ikke. Så der kan
jeg så ikke trække skatten fra?

Jeg havde nogle børs noteret aktier, hvor jeg I år fik udbytte af. Dem
betalte jeg skat af med det samme. Får jeg det tilbage, og hvordan oplyser
jeg alt det til skat?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-10-08 16:26

"jojo" <noner> wrote in message

> Jeg havde nogle børs noteret aktier, hvor jeg I år fik udbytte af. Dem
> betalte jeg skat af med det samme. Får jeg det tilbage, og hvordan oplyser
> jeg alt det til skat?

At der er betalt skat af udbyttet ved SKAT godt. At du har haft et tab skal
du vidst selv opgive og så vil de godtgøre den tidligere betalte skat.
Resten af tabet vil blive overført til efterfølgende år, hvor du så kan
trække tabet fra i fremtidige gevinster. Hvad du præcist skal skrive i
hvilke felter på selvangivelsen ved SKAT meget bedre og de har også
brochurer om det.