Har han orm ?
Fra : jytte jensen

Dato : 16-10-08 14:52

Hej Gruppe

Min hankat kurrer numsen hen ad gulvet når han har skidt. Han er også
lidt rød bagi. Det er når hans afføring er lidt blød i det, men ellers
skiter mellem at være hårdt og lidt blød i det.

Jeg har prøvet at give ham kattemalt 2 x dgl. pga. af det hårde, og
også zoolac.

Jeg er nu startet med zoolac igen.
Men hvad pokker kan der være galt ? Hans kost er ikke ændret.

vh
Jytte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-08 14:55

jytte jensen <mismerkur@I3GVSgmail.dk> (slet I3GVS) writes:

> Min hankat kurrer numsen hen ad gulvet når han har skidt. Han er også
> lidt rød bagi. Det er når hans afføring er lidt blød i det, men ellers
> skiter mellem at være hårdt og lidt blød i det.

Analkirtler? Eller har katte ikke sådan nogle? En hund der opfører sig
sådan har typisk stoppede analkirtler. De skal bare tømmes og så er
alt godt igen.

Jeg ved ikke om man selv kan komme til at gøre det på en kat. Den har
jo nogle ret effektive våben og så behageligt er det nok heller ikke
for den. Jeg tømmer selv på Siri-hunden i ny og næ uden problemer, men
jeg tror nok jeg ville foretrække at det var en anden der skulle slås
med en kat. :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : jytte jensen

Dato : 16-10-08 18:35

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:
>jytte jensen
><mismerkur@I3GVSgmail.dk> (slet

>Analkirtler?

Jo det har de. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Det bliver så
dyrlægen som må ordne det.

vh
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-08 18:50

In news:12241789250.378992297899202@dtext.news.tele.dk,
jytte jensen (slet 5HZEP) <mismerkur@5HZEPgmail.dk> typed:

> Jo det har de. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Det bliver så
> dyrlægen som må ordne det.

Uha, jeg får kvalme når jeg tænker på hvis en kat automatisk tømmer sine
analkirtler. Det stinker så utroligt forfærdeligt. De plejer gerne at slikke
sig bagi lige bagefter - bvadr !

Jeg har endnu til gode at opleve det med Mini, men mine tidligere kastrerede
hankatte gjorde det en gang imellem, især når de blev kælet.

Det kunne eventuelt også være bændelorm. Du har ikke observeret små hvide
led der ligner risengryn ved endetarmen ? Hvis en kat har bændelorm, så
kurer den nemlig også enden henad gulvet fordi det klør.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats