(Ajax) Sætte sidste argument til false
Fra : MooreHojer

Dato : 16-10-08 19:30

Hej NG

Er så småt ved at lege lidt med AJAX og er derfor også stødt på funktionen xmlHttp.open() hvor jeg har læst mig til at sidste argument bare skal være 'true' men har ikke kunnet finde en forklaring på hvorfor.
Så hvad er forskellen på om jeg skriver:
xmlHttp.open("GET","editProfile.ajax.php?func=searchUser",true);
eller
xmlHttp.open("GET","editProfile.ajax.php?func=searchUser",false);

--
MooreHojer

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-10-08 23:01

MooreHojer wrote:

> Er så småt ved at lege lidt med AJAX og er derfor også stødt på funktionen
> xmlHttp.open() hvor jeg har læst mig til at sidste argument bare skal være
> 'true'

Nåh?

> [...]
> eller
> xmlHttp.open("GET","editProfile.ajax.php?func=searchUser",false);

Det er et async (asynkron) flag, så hvis det er true, sker kommunikationen
asynkront, hvorimod hvis den er false, sker det synkront.
Man kan også kalde det non-blocking vs. blocking mode.

Her er lidt info:
<http://www.w3.org/TR/XMLHttpRequest/>

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-10-08 23:09

MooreHojer tastede følgende:
> [...]
> eller
> xmlHttp.open("GET","editProfile.ajax.php?func=searchUser",false);

Med true, er du i non blocking (brugerne og dit script kan fortsætte på
din side) med false er du i 'blocking' (brugerne og dit script skal
vente på at kommunikationen afsluttes).

Der anvendes betegnelsen asynkron om non blocking og synkron om
blocking. Det finder jeg lidt misvisende, specielt da "kælenavnet" for
teknikken anvender synkron i en helt anden betydning.

Se også http://www.w3.org/TR/XMLHttpRequest/ men bemærk at det er et
draft.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 17-10-08 00:48

> Med true, er du i non blocking (brugerne og dit script kan fortsætte på
> din side) med false er du i 'blocking' (brugerne og dit script skal
> vente på at kommunikationen afsluttes).

takker

--
MooreHojer