Hvilke 3. parts flash (fx. Sigma) fungerer~
Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 15-10-08 17:08

Hvilke 3. parts flash (fx. Sigma) fungerer som Canon slaves via. Canon
ETTL-II wireless (infrarød)? (Masteren er en ST-E2 eller 580EX-II på et EOS
40D hus.)

Fungerer nedenstående funktioner når 3. parts flash anvendes i stedet for
Canons egne?
* Alle 4 "kanaler" (1...4)
* Alle tre slave grupper, "A", "B" og "C".
* "Master funktionen" er ikke så interessant for mig da jeg vil tage
580EX-II eller ST-E2 i anvendelse som master. Det er alene slave muligheden
jeg er interesseret i.

Supplerende spørgsmål: Når 580EX-II sættes på et nyt EOS hus, fx. 40D og
1DmkIII husene, kan man indstille flashen via kameraets menu. En af
mulighederne er tilsyneladende en fuldt manuel mulighed (hvor der ikke
bruges ETTL-II, men nærmere separate indstillinger for A, B og C gruppen der
alle kan sættes fra 1/128 og op til 1 i steps på 0.3 EV.). Dette lyder
voldsomt interessant, specielt via. "radiopopper", da der i teorien er
mulighed for komplet manuel kontrol over tre slave grupper direkte fra
kameraets menu (endda via radio og ikke IR med radiopopper).

Kan dette bekræftes?

Mvh
Anja

Fra : Anja Dunning-Krüger