Hvordan "dræber" man et program?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-08 15:16

Er der noget tilsvarende som Windows NT/2K/XP's jobliste i OS/2 Warp 3?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-08 16:02

Axel Hammerschmidt skrev:
> Er der noget tilsvarende som Windows NT/2K/XP's jobliste i OS/2 Warp 3?

Ctrl+Esc åbner en jobliste, hvorfra du kan lukke et program.
Den har dog ikke "dræber"-funktion, så du kan normalt ikke
lukke hængende programmer via den. Du kan få bedre
dræberfunktion med nogle af disse programmer:
http://hobbes.nmsu.edu/h-browse.php?dir=/pub/os2/util/process

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-08 16:31

Kim Ludvigsen:

> [...]
> lukke hængende programmer via den. Du kan få bedre
> dræberfunktion med nogle af disse programmer:

Hej. Tak for svar.

Jeg kigger på nmsu. Jeg skal osse ha' Warp på nettet. Desværre er der
kun opkaldsforbindelse i den Bonus Pack der kom med min røde Warp 3.

Er der en smart måde at af-installere den "IBM Internet Connection
for OS/2" suite fra BPen - og andre programpakker? Jeg troede jeg
osse ville få tcp/ip med "Internet Connection".

Jeg bruger OS/2 på VPC2004, og vejledningen fra

http://blogs.msdn.com/virtual_pc_guy/archive/2004/12/07/277467.aspx

men det er ikke alt der er forklaret korrekt.

F.eks skal man indstille skærmopløsningen efter install af S3 DRV1
*før* man laver en genstart - ellers kommer der en Core Dump. Og så
skal man ikke vælge for høj en skærmopløsning - 256 idet 65K, som han
foreslår er alt for meget.

Det tog over 10 minutter for 7-kabalen at starte op

Jeg kan heller ikke få Virtual Machine Additions installeret, så OS/2
kan dele mapper til/fra værts OSet. Klikker jeg på os2inst.exe, som
er den eneste fil der ligger i OS2 underkataloget på iso-image CDen
hænger installeren. Gad vide om jeg skal bruge et DOS vindue, eller
omdøbe .exe filen til en .cmd fil?

Nå, men det går efterhånden ret tjept med at gen-installere med
virtuelle disketter og CDer.

En installation af OS/2 fra bunden på under 15 minutter

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Allan

Dato : 15-10-08 18:39

On Wed, 15 Oct 2008 15:30:32 UTC, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Jeg kigger pÕ nmsu. Jeg skal osse ha' Warp pÕ nettet. Desvµrre er der
> kun opkaldsforbindelse i den Bonus Pack der kom med min r°de Warp 3.
>
> Er der en smart mÕde at af-installere den "IBM Internet Connection
> for OS/2" suite fra BPen - og andre programpakker? Jeg troede jeg
> osse ville fÕ tcp/ip med "Internet Connection".

Der er jo sådan set TCP/IP med i den Røde udgave; men der er kun
understøttelse af ppp og slip forbindelser. For understøttelse af Ethernet
netkort kræves den blå udgave... eller....
der fandtes faktisk en gratis TCP/IP addon dengang, og nu har jeg lige
gransket min hukommelse (og Google ) lidt, og den er knageme
stadig online:
http://www.jacco2.dds.nl/freetcp.html

Det virkede i sin tid fint nok med rød Warp3; men jeg skal ikke turde
sige hvordan den virker i en Virtual machine idag (Warp 3 er immervæk
14 år gammel idag ! )

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-10-08 13:54

Allan:

<snip>

> http://www.jacco2.dds.nl/freetcp.html
>
> Det virkede i sin tid fint nok med rød Warp3; men jeg skal ikke
> turde sige hvordan den virker i en Virtual machine idag (Warp 3 er
> immervæk 14 år gammel idag ! )

Mange tak for linket. Jeg kigger på det.

Nu har jeg fået WfW 3.11 på nettet med MS TCP/IP v3.0b, Outlook
Express og Internet Explorer 5.01. Den seneste IE5 (fra 1999) 16 bit
udgave til Windows 3.1x, og en pæn skærmopløsning (800x600 64K).

WfW 3.11 er 15

Mærkeligt nok var IE5 Win16 ikke til at finde på nogen af alle de
forside CDer jeg har liggende fra Alt om Data - der var kun Win32
udgaver. Jeg kan heller ikke finde en dansk udgave på nettet, så jeg
regner ikke med den findes i en dansk udgave.

Jeg ska' osse ha' fundet en nyhedslæser til WfW 3.11.

Men så har jeg opdaget, at jeg har en masse OS/2 liggende på AoD
CDerne. Der var en periode i 90erne hvor bladet dyrkede OS/2.

Iflg Ben Armstrong - se tidligere links - skulle den være god nok med
OS/2 og VPC 2004. Osse v2.11. Jeg har en OS/2 v2.1 - den hedder "OS/2
til Windows 3.1" - en stor æske, bruger den som dørstopper

Muligvis kan den opgraderes til v2.11?

Hva' har jeg ellers liggende af retro OSer? Windows 3.0. Novell DOS
7. Flere (IBM) PC DOS - 5.0 og 6.1 (den sidste bruger jeg med den WfW
3.11 jeg lige har installeret). Quarterdeck DESQview - kan muligvis
kun køre på en i286? Mange Linux; Open SUSE 10.2 virker i øvrigt fint
med VPC 2004. Og den bliver tilsyneladende stadig vedligeholdt.
Næsten hver gang jeg starter kommer der patches.

Det er ren nostalgi. Og så er VPC nemmere end at rode med gammel
hardware.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-08 21:41

Axel Hammerschmidt skrev:

> Jeg bruger OS/2 på VPC2004, og vejledningen fra

Hvorfor ikke den nye Virtual PC?

> En installation af OS/2 fra bunden på under 15 minutter

Det fedeste under installationen af OS/2 er advarslen om, at
man skal vælge et installationsdrev på minimum 90 MB
harddiskplads (OS/2 3.0 Connect). Og i henhold til
systemkravene på æsken skal man have minimum 8 MB ram.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-08 23:05

Look what the cat dragged in - Kim Ludvigsen:

> Hvorfor ikke den nye Virtual PC?

Jeg er ikke sikker på den kan med de gamle OS.

VPC er faktisk ikke en emulator, men en virtuel maskine så den er ret
hurtig i forhold til VPC på Mac - PPC udgaven.

> Det fedeste under installationen af OS/2 er advarslen om, at
> man skal vælge et installationsdrev på minimum 90 MB
> harddiskplads (OS/2 3.0 Connect). Og i henhold til
> systemkravene på æsken skal man have minimum 8 MB ram.

Setup Wizard i VPC opretter en 2 GB HDD.

He he! Wizard foreslog 64 MB RAM, men jeg skulle være smart og gav den
128 - og så gik installeren i stå. Så jeg måtte tilbage til 64 MB.

Ak ja! Jeg har engang givet 2.500 for 1 MB ekstra RAM til min 7,5 KG
tunge Olivetti V211 "portable". Den har et 16 bit ISA slot med et Intel
Etherexpress NIC og kører TCP/IP under DOS/Windows med Crynware packet
driver. Ws_ftp virker fint, men jeg kan skutte få Trumpet News til at
virke.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.