Redirect på specifikke datoer
Fra : Kim N

Dato : 14-10-08 15:51

Hej experts

Er der der nogen der kan hjælpe mig med hvor der evt. ligger et javascript
der kan redirecte på specifikke datoer ?

Der ligger ganske vist diverse rundt omkring med redirect på ugedag etc..
men et der redirecter præcis fx. d. 11 nov, 3 dec etc. ?

På forhånd Tak
Kim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-10-08 17:22

Kim N skrev:
> [...]
>
> Der ligger ganske vist diverse rundt omkring med redirect på ugedag etc..
> men et der redirecter præcis fx. d. 11 nov, 3 dec etc. ?

Eksemplet
http://webdesign101.dk/javascript/eksempel_3.php
kan let laves om til det du ønsker.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Kim N

Dato : 14-10-08 20:19

Mja.... er ikke ligefrem programmør, så hvis der er et forslag til et script
hvor jeg blot kan ændre variabler ville det være en lettelse.
Fx.
if date 123
this page
if date 456
this page
etc
end if.

Fra : MooreHojer

Dato : 14-10-08 21:57

> Mja.... er ikke ligefrem programmør, så hvis der er et forslag til et script
> hvor jeg blot kan ændre variabler ville det være en lettelse.

Det kan du da også med det eksempel som Jørgen postede...

Variablen 'expdate' er den dato hvor du vil have den til at redirecte.
If-sætningen ændre du fra '>' til '==' og den kode i if-sætningen der i eksemplet ændre på html'en ændre du til at udføre en 'window.location = "www.minside.com"'

Vil du teste på flere datoer erklærer du bare nogle flere "testvariabler" og tilsvarende if-sætninger...

--
MooreHojer

Fra : Kim N

Dato : 14-10-08 22:32

Aha... jeg prøver at kaste mig ud i det.... og ser hvor jeg lander med min
begrænsede viden

Tak til begge
mvh/Kim

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-10-08 18:53

Kim N wrote:
> Mja.... er ikke ligefrem programmør,

Hvad er det så, der afholder dig fra IKKE at lave hjemmesider som du
lægger på nettet ?

Fra : Kim N

Dato : 15-10-08 19:18

Godt spørgsmål...
Nej... i fht. "ægte" Webfolk er det kun på meget lavt niveau, og som regel
kan jeg jo også finde mange gode direkte brugbare gratis scripts på nettet.
Nu havde jeg behov for det omtalte, men må jo bryde sammen og erkende at jeg
ikke kan få det flicket rigtigt sammen til det ønskede.

Havde i min naivitet måske håbet på en expert der kunne henvise eller
sikkert på få sekunder kunne skrive de par linier der var nødvendige.

Men eeehhh..... jeg søger videre

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-10-08 19:38

On Wed, 15 Oct 2008 20:17:41 +0200, Kim wrote:

> Havde i min naivitet måske håbet på en expert der kunne henvise eller
> sikkert på få sekunder kunne skrive de par linier der var nødvendige.

> Men eeehhh..... jeg søger videre

En rigtig effektiv måde at lokke folk til at hjælpe sig, er at vise hvad
man helt konkret har forsøgt sig med.

Så kommer der ofte nogen forbi og forklarer hvad problemet med det man
har strikket sammen er - og vupti, så har du lært lidt om hvordan man
gør _og_ fået løst dit problem.

Mvh.

--
"I always liked songs with parentheses in the title." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk