GTX260 vs. HD4870
Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-10-08 15:30

Asus GeForce PCI-E GTX260 896MB 2xDVi
-
Club 3D Radeon PCI-E HD4870 Extreme OC 512MB DDR5

GeForce kortet er ca. 1000,- dyrere end Radeon kortet.
Nogen der har erfaringer med om de 1000,- ekstra for GeForce kortet, er
givet godt ud?

Fra : Jakob M

Dato : 13-10-08 15:47

> GeForce kortet er ca. 1000,- dyrere end Radeon kortet.
> Nogen der har erfaringer med om de 1000,- ekstra for GeForce kortet, er
> givet godt ud?

Det er i sidste ende op til dig om det er merprisen værd, men jeg synes nu
ikke hastighedsforskellen er voldsom. Det kommer selvfølgelig også an på
hvilke andre features du har interesse i ?.
Kig evt. her
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/force3d-hd-4870.html

Mvh
Jakob

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-10-08 19:00

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke hastighedsforskellen er voldsom. Det kommer selvfølgelig også an på
> hvilke andre features du har interesse i ?.

Tak for hjælpen, det gav lidt mere indblik i hvordan forholdet er mellem de
to kort.

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 14-10-08 10:30

Allan Bojesen wrote:
> Tak for hjælpen, det gav lidt mere indblik i hvordan forholdet er
> mellem de to kort.

Du kan også lave en compare ovre hos Tomshardware:

http://tinyurl.com/3rj893

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-10-08 22:33

"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Club 3D Radeon PCI-E HD4870 Extreme OC 512MB DDR5

Prøv lige at checke idle strømforbruget på sådan en fætter. Det kan findes
på "side 5" i den test Jacob M. linker til..

Bjarne K.