GPS til katte
Fra : Denise

Dato : 13-10-08 18:02

Hej gruppe
Synes der var nogen for lang tid siden der fortalte om noget GPS-værk til
kattehalsbånd, så man kunne finde sine katte hvis de gik hjemmefra. Mener
det var i udlandet man kunne købe det. Men kan ikke finde noget om det.
Nogen der kan huske noget eller hjælpe med at finde det.

--
Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-08 19:26

In news:48f37f12$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> typed:
> [...]
> hjemmefra. Mener det var i udlandet man kunne købe det. Men kan ikke
> finde noget om det. Nogen der kan huske noget eller hjælpe med at

Var det noget i retning af disse.:

http://www.gps-practice-and-fun.com/gps-pet-tracking.html

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Denise

Dato : 13-10-08 19:53

Tove Krieger wrote:
> In news:48f37f12$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> typed:
>

> Var det noget i retning af disse.:
>
> http://www.gps-practice-and-fun.com/gps-pet-tracking.html

Tak, mon ikke det var den man snakkede om, det tror jeg
Var der nogle i Danmark der havde prøvet den, kan du huske det ?

--
Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-08 19:59

In news:48f39918$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

> Tak, mon ikke det var den man snakkede om, det tror jeg

Det kan jeg godt nok ikke huske, det er temmelig lang tid siden.

> Var der nogle i Danmark der havde prøvet den, kan du huske det ?

Næh Denise der svipser hukommelsen altså også. Jeg kan huske at jeg læste
indlæggene, og der var da vist stor interesse for sådan et "tracking
device". Der jo også nogle links eller henvisninger man kan prøve på den
hjemmeside, men der står også noget om at de vist ikke er så velegnede til
"domestic cats". De er sikkert for store og upraktiske til en lille
kattehals. Det går nok en del bedre med hunde.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-10-08 20:07

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> writes:

> [...]
> så velegnede til "domestic cats". De er sikkert for store og
> upraktiske til en lille kattehals. Det går nok en del bedre med hunde.

Jeg kan huske fra et besøg i Ebeltoft Zoo at deres falkoner havde GPS
på sine fugle. Ikke noget der viste præcist hvor de var, men noget der
bippede højere og højere jo tættere på han kom. Og hvis det kan sidde
på en jagtfalk, så kan det nok også gå til en kat. :) Men jeg tør slet
ikke gætte på prisen!

Mvh Trine, der bruger sin GPS til skattejagt - www.geocaching.dk

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-08 08:17

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det var i udlandet man kunne købe det. Men kan ikke finde noget om det.
> Nogen der kan huske noget eller hjælpe med at finde det.

Det har nok været den her du tænker på.

http://wichman.de/page7.html

Men der mangler en modtager, der er jo kun sender og pejleantenne.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 14-10-08 19:46

Allan G wrote:
> [...]
>>

> Det har nok været den her du tænker på.
>
> http://wichman.de/page7.html
>
> Men der mangler en modtager, der er jo kun sender og pejleantenne.

OK, tak den tror jeg ikke jeg har set før. Men det er nok lidt besværligt,
at man skal rende rundt med en antenne for at finde katten. Men som jeg
læser det så rækker den 6 km, det er da flot.
Så mangler vi bare nogle prøver at købe det hjem og teste for os andre

--
Hilsen Denise

Fra : oz3bto

Dato : 17-10-08 23:31

www.spy.dk har det du søger

Et halsbånd med en lille box du putter et simkort i .. du kan så sende den
en sms og få kordinaterne på hvor katten befinder sig

Fra : Denise

Dato : 18-10-08 08:36

oz3bto wrote:
> www.spy.dk har det du søger
>
> Et halsbånd med en lille box du putter et simkort i .. du kan så
> sende den en sms og få kordinaterne på hvor katten befinder sig

Orv, det er smart. Tænkte nok der var nogle sjove muligheder. Nu skal jeg
ikke selv bruge det, for jeg har aflukket have. Men vi har snakket på et
katteforum, hvad der var af muligheder.
Den vil jeg lægge ind også, takker

--
Hilsen Denise

..

Fra : Jan Nielsen

Dato : 18-10-08 10:15

oz3bto skrev:
> www.spy.dk har det du søger
>
> Et halsbånd med en lille box du putter et simkort i .. du kan så sende den
> en sms og få kordinaterne på hvor katten befinder sig

- Mål: 64 mm × 46 mm × 17 mm
- Vægt: 60 gram
- Standby tid: Op til 48 timer

Det er nu stadig noget af en klods den skal løbe rundt med, og batteri
skal oplades hver 2. dag, da telefonen skal være tændt hele tiden for at
modtage sms, alternativt skal man bruge en hvor den selv sender data
hele tiden via sms/gprs og så kan være helt slukket i mellem
intervallerne, eks. en opdatering hver 30minutter, så kan man også følge
lidt med i hvor de løber rundt til daglig :)

Fra : tidemann

Dato : 19-10-08 21:02

Denise wrote:
> [...]
> det var i udlandet man kunne købe det. Men kan ikke finde noget om det.
> Nogen der kan huske noget eller hjælpe med at finde det.

Jeg undersøgte det en gang, i år 2003 da Magnus var løbet hjemmefra.
Men synes de var dyre og klodsede.
Men her er nogle link jeg fandt dengang:

http://www.cpit.com/en/GP-29.html

http://www.pointersolutions.com/eng/pet_transmitters.htm

og en ny
http://gear.comon.dk/news/catcam.hvad.laver.katten_15987.html