Gel-batteri til dykkerlygte
Fra : JesperGronvold@gmail~

Dato : 14-10-08 02:29

Hej gruppe
Jeg har fået en ældre lygte (Alpha2000) men batteriet er (ikke
overraskende) "slidt" op (holder max 10 minutter).
Der er ikke nogen dansk distributør men den australske producent er
villig til at sende et nyt. Problemet er bare, at forsendelsen er
væsentlig dyrere end selve batteriet
Jeg vil derfor høre om nogen i gruppen kender en batteri-producent i
dk der forhandler gel-batterier i forskellige størrelser (dem til mc
har ikke rigtig størrelse); jeg har ikke selv kunnet finde nogen på
nettet?

Fra : cobais@gmail.com

Dato : 14-10-08 04:40

Hej Jesper
Har selv haft "glæde" af en alpha, og købt batterier hos
Brinck Elektronik
Frederiksborggade 42
1360 København K
Tlf: 33 11 15 70
http://www.brinck.dk/
Du skal selv lodde dem sammen og tilpasse dem i cannister, men det er
ret nemt. go fornøjelse
Mvh Jacob

Fra : JesperGronvold@gmail~

Dato : 14-10-08 04:50

On 14 Okt., 12:39, cob...@gmail.com wrote:
> [...]
> 1360 København K
> Tlf: 33 11 15 70http://www.brinck.dk/
> Du skal selv lodde dem sammen og tilpasse dem i cannister, men det er

Alle tiders.
Umiddelbart kan jeg ikke finde en mulighed ud fra deres web-side men
telefonen er jo opfundet
Tilpasning er ok så længe det er mindre......

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 15-10-08 02:30

On 14 Okt., 12:49, JesperGronv...@gmail.com wrote:

> Alle tiders.
> Umiddelbart kan jeg ikke finde en mulighed ud fra deres web-side men
> telefonen er jo opfundet
> Tilpasning er ok så længe det er mindre......

Jeg ville nok kigge her først og evt. købe noget tilsvarende hos
Brinck:

http://dk.rs-online.com/
http://dk.farnell.com/

/Sune

Fra : Happy Diver

Dato : 16-10-08 19:04

JesperGronvold@gmail.com skrev:
> [...]
>dk der forhandler gel-batterier i forskellige
størrelser (dem til mc
>har ikke rigtig størrelse); jeg har ikke selv

Ellers så forhør dig om ikke der en forhandler
tættere på. Ud over det behøver du jo ikke vælge
samme type batteri.
Jeg ville høre om ikke http://www.actec.dk/ kunne
fremstille en Nimh-pakke. Jeg tror du kan få plads
til en ret lækker batteripakke i den cannister
hvis den er custom-made.

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-10-08 19:28

<JesperGronvold@gmail.com> wrote in message
> [...]
>dk der forhandler gel-batterier i forskellige størrelser (dem til mc
>har ikke rigtig størrelse); jeg har ikke selv kunnet finde nogen på

De findes for jeg kan da huske engang at have skiftet dem i en sådan lygte.
Du skal finde 2 stk 6 V lukkede gel blybatterier som sættes i serie. Jeg kan
ikke huske hvormange Ah ( sikkert 3 Ah), men jeg købte dem hos Brinck som
nævnt, og det er en standard størrelse som alle forhandlere har. 2 stk
koster garanteret under 200 Kr og til den pris får du ikke mange NiMH
batterier eller Li . SVJH kunne den lyse en lille time med en 35 W og den
var bestemt en god lygte.

Allan Hansen

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 20-10-08 22:33

"Allan Hansen" <enghans@FJERNpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har. 2 stk koster garanteret under 200 Kr og til den pris får du ikke
> mange NiMH batterier eller Li . SVJH kunne den lyse en lille time med en

Prøv at kigge hos Biltema, måske kan nedenstående 4,5Ah batteri til 65kr.
bruges.
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=95120

MVH
Jan