De Gule sider (Annonce hajer)
Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 13-10-08 09:46

Hejsa

Jeg oprette sidste år en annonce ved De Gulse Sider, der skulle jeg betale
7375,- for 2 telefonbøger, jeg fik rabat på 15990,- for den ene bog.
Nu har jeg modtaget en faktura på 18172,- + moms, jeg har ikke modtaget
nogen ordre bekræftelse, så jeg havde mulighed for at opsige abonnomentet.

Kan det virkelig passe at de uden at gøre kunden opmærksom på at der er
væsentlige ændringer, siden året før sende en faktura, jeg får jo sikkert en
regning fra den anden bog også.

Er der andre der har erfaring med de annoncehajer.

Jeg har naturligvis opsagt alle abonnomenter med dem pr. mail.

Mvh
Thomas
Safe-IT

Fra : Charlotte E.

Dato : 13-10-08 12:13

Ja, jeg kan osse kun på det kraftigste advare mod De Gule sider - de er godt
nok et nummer for "smarte", og fuldstændigt urimelige, hvis man forsøger at
opsige et abonnement!

Kun 1 gang om året er det muligt, og kun inden for et ganske kort tidsrum,
som er let at misse!!!!

Fuldstændig enig i, at de bør har betegnelsen "Annonce hajer" !!!

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 13-10-08 14:36

> Fuldstændig enig i, at de bør har betegnelsen "Annonce hajer" !!!

Det er fordi de har et uddødede medie, det er der jo nogen der skal betale
for.

Jeg troede virkelig det var et seriøs firma, da jeg indgik aftale med dem,.

Mvh
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 13-10-08 16:26

"Thomas V. Nielsen" skrev

> Jeg troede virkelig det var et seriøs firma, da jeg indgik aftale med
> dem,.

Det er nu heller ikke meget du har gjort for at undgå situationen, du indgår
et abonnement med en stor rabat det første år, derefter gør du ingenting og
så fortsætter abonnementet selvfølgelig til fuld pris.

Du forventede da ikke at De Gule sider skulle skrive til dig for at du kunne
be eller afkræfte du gerne vil fortsætte dit abonnement.
Jeg har da i hvert fald aldrig fået en anmodning om at bekræfte en
fortsættelse af et abonnement.

Du skriver noget om væsentlige ændringer, men ikke hvilke væsentlige
ændringer der er tale om, hvis det er den urabatterede pris så har du noget
du kan gå videre med.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 14-10-08 10:15

> Du skriver noget om væsentlige ændringer, men ikke hvilke væsentlige
> ændringer der er tale om, hvis det er den urabatterede pris så har du
> noget du kan gå videre med.

Jeg syntes en prisstigning 13,6%, hvis vi ser uden om rabatten, er
væsentlig.
Desuden pga. manglende ordre bekræftelse er adressen forkert, og da vi
flyttede 1/12 2007 blev det ændret ved CVR, deadline var d. 19/5, så på det
tidspunkt havde de adgang til de oplysninger.

Der er en simple grund til at de ikke retter henvendelse, og det er fordi de
ved at folk ikke ønsker at gentegne annoncen, på det punkt er VejviserFyn
meget bedre de sender sender ordrebekræftelse hver gang, så man har en
chance for at ændre det.

Mvh
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 14-10-08 11:47

"Thomas V. Nielsen" skrev

> Jeg syntes en prisstigning 13,6%, hvis vi ser uden om rabatten, er
> væsentlig.

Ja og hvis du ikke på forhånd i den oprindelige aftale har accepteret
prisstigninger, så skal du da heller ikke acceptere den.

> Desuden pga. manglende ordre bekræftelse er adressen forkert, og da vi
> flyttede 1/12 2007 blev det ændret ved CVR, deadline var d. 19/5, så på
> det tidspunkt havde de adgang til de oplysninger.

Ja men du har da intet gjort selv for at ændre eller opsige anoncen.

>VejviserFyn meget bedre de sender sender ordrebekræftelse hver gang, så
>man har en chance for at ændre det.

Det er godt gået af VejviserFyn, men du har da haft chancer nok, du behøvede
ikke vente på at nogen andre skulle gøre noget.

mvh
Alex Christensen

Fra : viggo

Dato : 23-10-08 07:14

Charlotte E. skrev:
> [...]
> som er let at misse!!!!
>
> Fuldstændig enig i, at de bør har betegnelsen "Annonce hajer" !!!

Hos os kommer der en konsulent så vi kan aftale næste års annoncer,
priser plus ændringer, og inden han går har vi en underskrevet aftale.
Det syntes jeg nu ikke der er meget "haj" i.

Mvh Jens

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 23-10-08 19:47

> Hos os kommer der en konsulent så vi kan aftale næste års annoncer, priser
> plus ændringer, og inden han går har vi en underskrevet aftale.
> Det syntes jeg nu ikke der er meget "haj" i.

Nej det er helt fair, der behøvede ikke komme en, jeg syntes de som minimum
burde sende en ordrebekræftelse, så man kunne få evt. ændringer med, men de
var nok klar over at det ville være svært at få mig til at gentegne igen,
derfor var det en helt bevist handling bare at gentegne uden
ordrebekræftelse.

Mvh
Thomas

Fra : viggo

Dato : 24-10-08 06:56

Thomas V. Nielsen skrev:

> [...]
> med, men de var nok klar over at det ville være svært at få mig til at
> gentegne igen, derfor var det en helt bevist handling bare at gentegne

Hej Thomas
Jeg forstår det bare ikke. Når ham fyren kommer forklarer han altid at
TDC altid, også ved små annoncer, kommer på besøg. Så er man sikker på
det er den "rigtige" telefonbog man taler med, men det kan åbenbart
kikse

Mvh Jens

Fra : Hm

Dato : 24-10-08 14:33

> [...]
> altid, også ved små annoncer, kommer på besøg. Så er man sikker på det er
> den "rigtige" telefonbog man taler med, men det kan åbenbart kikse

Er der ikke noget med at DGS er solgt fra TDC ???

Hanne/ som kan huske fejl

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-10-08 15:55

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> "> Hej Thomas

> Er der ikke noget med at DGS er solgt fra TDC ???
>
> Hanne/ som kan huske fejl

Det er korrekt.
TDC Forlag blev for 3 år siden solgt til European Directories som driver det
som en selvstændig virksomhed med navnet De Gule Sider A/S

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-10-08 21:21

Thomas V. Nielsen skrev den 13-10-2008 10:46:
> [...]
> nogen ordre bekræftelse, så jeg havde mulighed for at opsige abonnomentet.

hvis jeg har forstået dig ret, så er den første oprindelige pris 23365
kroner...og du fik rabat på 15990 kroner.
En introduktionsrabat, måske?

Nu vil de så gerne have 18.172 kroner og du får ingen rabat (eller også
er den bare ikke så stor som første gang).

Før du laver en annonce så bør du i hele taget tænke: Skaber den
annonce ekstra omsætning i en sådan grad, at den tjener sig hjem igen.
Hvis nej, så la' vær med at indgå aftalen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk