Skære fonte
Fra : Leif

Dato : 14-10-08 08:40

Laver en del programmer til en ESAB skærer, men bruger for megen tid
på at fitte tekster især som at lave små streger så huller ikke falder ud i
e,
o, ø, b, osv.

Findes der (windows) fonte der er beregnet til at skære efter?

Mvh, Leif

Fra : P.C.

Dato : 17-10-08 06:35

On 14 Okt., 09:39, "Leif" <Den fårdui...@her.dk> wrote:
> [...]
> e,
> o, ø, b, osv.
>
> Findes der (windows) fonte der er beregnet til at skære efter?

Med de tidlige AutoCad versioner fulgte der et lille program til at
"tegne" nye fonts med vectorer. Man kunne vidst nok også loade en
standard font og ændre på den . Når man var færdig compilede man
fonten med et nyt navn -- jeg husker bare ikke formatet om det var SHX
eller SHP . Der fandtes også programmer der vidstnok vectoriserede
bitmap af bogstaver, måske kan du bruge den model ?

Fra : Leif

Dato : 17-10-08 16:15

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

eller SHP . Der fandtes også programmer der vidstnok vectoriserede
bitmap af bogstaver, måske kan du bruge den model ?

===========

Hans har vist vejen....

Mvh, Leif

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 17-10-08 14:06

Hej!

På arbejde bruger vi til laserskæring fonten Stencil.

http://desktoppub.about.com/library/fonts/dd/uc_stencilexport.htm

http://www.dafont.com/ag-stencil.font?nb_ppp=50

Ellers Google efter : font stencil free

Hans Nikolajsen

Fra : Leif

Dato : 17-10-08 16:14

"Hans Nikolajsen" <hansnikolajsen@msn.com> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> På arbejde bruger vi til laserskæring fonten Stencil.

> [...]

Mange tak Hans

Her er der noget at undersøge.

Mvh, Leif

Fra : P.C.

Dato : 21-11-08 15:00

On 17 Okt., 16:14, "Leif" <Den fårdui...@her.dk> wrote:

> [...]
> eller SHP . Der fandtes også programmer der vidstnok vectoriserede
> bitmap af bogstaver, måske kan du bruge den model ?

Er der nogle der kender en Kyrillisk Stencil font ?

Fra : P.C.

Dato : 22-11-08 09:57

Det er ikke en joke, --- det er højest en smule off-topic, men jeg
skal altså finde en cyrillic stencil --- kig her, det er skriften her
der skal skiftes til stencil ;

http://img140.imageshack.us/img140/6985/billeder34001croppedsq1.jpg

Til flere andre billeder har jeg også brug for cyeillic Stencil, så
hvis nogle ved hvor.....

Tak.

P.C.
www.ArtWanted.com/PC