Neutraliseret hankat der strinter...???
Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 12-10-08 12:23

Ja,som overskriften hentyder til,er det jeg går og undrer mig over vores
hankat som skulle være neutraliseret,både strinter ude i
haven(heldigvis),og når han ælter bløde ting så "gumper" han også med
bagpartiet?!?

Sig mig,er han muligvis kun blevet delvist de-hormoneret,eller er det
helt normalt,har dog aldrig oplevet det med andre hankatte,som var
blevet kastreret?

Han kan også få nogle vilde bideflip/kradseflip,når JEG løfter ham
op,men aldrig når sønnike gør det....hmmmm,føler mig lidt tilsidesat,og
det er mig der fodrer og nusser dem,altså kattene,hehhe!

Nogen der har et godt bud på "hvad der er forkert i dette billede"??

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 12-10-08 13:05

"Gertrud Hovgaard" <gizmoKATTE@BAKKEpc.dk> wrote in message

> [...]
> det er mig der fodrer og nusser dem,altså kattene,hehhe!
>
> Nogen der har et godt bud på "hvad der er forkert i dette billede"??

lige et par tillægsspørgsmål..

hvor gammel er katten?
hvor længe siden er det den er blevet kastereret?
er der andre hankatte i området?

dernæst, ja, kastererede katte kan godt finde på at strinte, de har også et
territorium de skal markere.... det ses især hvis der er andre katte i
området, som prøver at hævde sig....

mht at han vil slås når du løfter, så kan det være et tegn på at du enten
får forkert fat i ham, eller at han synes han er hævet over dig ;)

jeg kender godt det der med at føle sig tilsidesat*G* her i huset er det
også mig der er husalf, men kattene elsker alle de andre ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-08 13:12

In news:atidnRBM1KWEQ2zVnZ2dnUVZ_oWdnZ2d@giganews.com,
Gertrud Hovgaard <gizmoKATTE@BAKKEpc.dk> typed:
> [...]
> vores hankat som skulle være neutraliseret,både strinter ude i
> haven(heldigvis),og når han ælter bløde ting så "gumper" han også med

Det med at strinte i haven skyldes udelukkende at han afmærker sit
territorium. Vores tidligere hankat gjorde det også. Det første han gjorde,
når han blev lukket ud i haven om morgenen, var at gå en runde og sørge for
at alt blev mærket af. Der kom dog stadig fremmede katte i vores have, så
den afmærkning havde vist ikke helt den ønskede virkning.

Det med at ælte og "gumpe" er vist også ret almindeligt.

Med hensyn til bide og kradseflip, kan jeg ikke hjælpe med en forklaring.
Det er måske fordi det ikke lige passer ham at blive taget op, hvis han er i
gang med noget andet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 12-10-08 18:12

Gad vide, om dette svar når frem - jeg har allerede haft et forsvundet
indlæg idag, måske må jeg bare ikke om søndagen *GG*
Strinteri har jeg ikke begreb om, men hvis det er noget nyt, at han ikke
vil tages op, så ville jeg få ham dyrlægetjekket.
Men andre kan godt tage ham op?? Måske tager I fat på forskellige måder,
med forskellige styrker - måske får du fat, lige, hvor han er øm - værd
at tjekke.
Mit forsvundne indlæg gik på stakkels Kishmis. Gertrud, hvis du kan, så
giv hende chancen. Der er mange eksempler på, at så mange katte på så
lidt plads stresser meget.
Langt færre katte i et roligt miljø, god mad, kærlig pleje - evt "eget
værelse" i et par uger - kan gøre mirakler.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar