Så er Viasat IGEN lidt for smarte.
Fra : Jesper Brock

Dato : 11-10-08 21:57

Lige en advarsel til alle restauratører o.lign.

VIASAT udsender i denne tid breve til alle restauranter, diskoteker,
beværtninger og andre steder, som kunne tænkes at vise viasats
programmer, fx i forbindelse med sportsaftener på de pågældende steder.

Ifølge det udsendte brev, sker udsendelsen for at "informere om nye
regler". I samme brev beder Viasat om, at man - hvis man ikke viser
Viasats programmer i sin virksomhed - udfylder det vedlagte skema "så
Viasat kan opdatere sin database".

Men pas på med det.

Det vedlagte "spørgeskema" er nemlig udformet som en kontrakt mellem
Viasat og den enkelte restauratør. Ved at udfylde kontrakten forpligter
restauratøren sig til en række yderst ufordelagtige vilkår, blandt andet
at skulle betale kr 15.000 om dagen, hvis man senere krænker Viasats
rettigheder og viser en kanal alligevel.

Forstå mig ret: Jeg er bestemt ikke tilhænger af, at man viser hverken
Viasats eller andres kanaler uden at betale for det, men i det her
tilfælde er Viasat liiiige smarte nok. Som restauratør har du
naturligvis ingen forpligtelse til at indgå en kontrakt med Viasat om
_ikke_ at købe deres produkt, men det oplyser man naturligvis ikke i brevet.

Jeg har i bar irritation revet mit over og smidt det væk, og vil
opfordre alle andre til at gøre det samme.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.