Mysql: Vælg fra nyeste dato men og fra hel~
Fra : Mads

Dato : 12-10-08 13:35

Hej
Jeg har en tabel der onsdag i hver uge bliver tilføjet data med nogle
tider i forbindelse med kapløb.
Jeg har en side hvor jeg skal vise tider fra det seneste løb men jeg
vil også gerne på samme side vise hver enkelt persons hurtigste tid
(tiden er lavet om med strtotime)

Tabel med fyld (uden filtrering)
id nr user_id tid dato
1 1 100 1223763071 2008-10-09
2 2 20 1223763742 2008-10-09
3 3 1 1223764413 2008-10-09
4 1 100 1223763143 2008-10-16
5 2 20 1223763823 2008-10-16
6 3 1 1223764932 2008-10-16
7 1 100 1223763743 2008-10-23
8 2 20 1223764414 2008-10-23
9 3 1 1223765085 2008-10-23

Mit foreløbige kald som fungere fint hvis jeg bare skal have tiderne
fra det seneste løb er:

SELECT * FROM hand_tider
WHERE dato = (SELECT MAX(dato)
FROM hand_tider)

Mit videre forsøg som ikke virker (endnu):
SELECT * FROM hand_tider t1
WHERE dato = (SELECT MAX(dato)
FROM hand_tider t1)
AND
tid = (SELECT MIN(tid) AS bedstetid
FROM hand_tider t2 WHERE t2.user_id = t1.user_id)
GROUP BY user_id

Nogen der har et hint?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-10-08 20:40

Mads wrote:
> [...]
> Jeg har en side hvor jeg skal vise tider fra det seneste løb men jeg
> vil også gerne på samme side vise hver enkelt persons hurtigste tid

Jeg bruger ikke rigtigt mySQL selv, men mySQL understøtter vist UNION,
så du skal skrive to query'er og samle dem med UNION (foreningsmængde).

--
Lars Kongshøj
Oracle- og Unix-konsulent søger opgaver

Fra : Martin

Dato : 13-10-08 10:08

Lars Kongshøj wrote:

> Jeg bruger ikke rigtigt mySQL selv, men mySQL understøtter vist UNION,
> så du skal skrive to query'er og samle dem med UNION (foreningsmængde).

Hvis det er MySQL 5, så er union med, hvis MySQL 4, så nej :)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-10-08 17:28

On Mon, 13 Oct 2008 11:07:41 +0200, Martin <martin@aarhof.invalid>
wrote:

>Hvis det er MySQL 5, så er union med, hvis MySQL 4, så nej :)

Manualen siger nu ellers noget andet:
<http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/union.html>
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/