Kan ikke få forbindelse med internettet me~
Fra : nuclearwarhead@gmail~

Dato : 10-10-08 14:42

Kære folk.

Jeg har forsøgt at hjælpe en af mine forældres naboer med at opsætte
en Cybercity-ADSL-forbindelse. Det udleverede modem er et Zyxel 660R,
og uanset hvad jeg har forsøgt mig med, vil DSL-lampen ikke stoppe med
at blinke, og der opnås ikke forbindelse til internettet (uanset om
jeg forsøger at opsætte forbindelsen med den medfølgende cd eller
direkte gennem routeren, anyway, lige den del burde jo ikke have noget
at sige så længe DSL-lampen ikke begynder at lyse konstant ...)

Er der nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan forsøge at gøre? Jeg
har tjekket flere gange, og jeg skulle altså mene at splitter-modem-
netkort er korrekt forbundne, så jeg er selv løbet ud for forslag, men
ville lige have lidt advice på det førend jeg begynder at stille mig i
telefonkø hos CC.

mvh
Kasper

Fra : John Smith

Dato : 10-10-08 22:03

<nuclearwarhead@gmail.com> wrote in message
[...]

Hej Kasper, på følgende måde opsætter du routeren:

1) start med at resete routeren ( hold reset knap(lile hul på bagsiden af
routeren) inde indtil alle lamperne i routeren slukker )
2) vent indtil lamperne lyser konstant...
3) login på routere ved at indtaste http://10.0.0.1:2033 og trykke på
"login" knap ved administations side.
4) klik på "network" overste til ventre
5) klik på "wan"
6) indtast brugernavn ( dsl xx xx xx ) og passwordet ( dem finder du i
velkomst brev fra cybercity ) der hvor der står "username" og "password"
7) er du på en af cybercity's centraler skal vci står på 35, hvis tdc skal
den stå på 101.
(du bliver nødt til at prøve en ad gang for at se om det virker med en af
dem )

8) klik på "apply" knap i bunden af siden.
til sidste ringer du til cc supporten for at fejlmelde linje da den ikke
trainer. så er der enten noget galt på ledningsvej eller på centralen

og så selvføgeligt sørg for at du bruger de kabler de har sendt til dig (
ikke noget med 10meter kabel mellem routeren og telefon sticket)

Fra : nuclearwarhead@gmail~

Dato : 12-10-08 14:38

On 10 Okt., 23:02, "John Smith" <some...@mail.invalid.com> wrote:
> [...]
>
> og så selvføgeligt sørg for at du bruger de kabler de har sendt til dig (
> ikke noget med 10meter kabel mellem routeren og telefon sticket)

Ak, intet held, desværre. Så i morgen må jeg hellere prøve at ringe
til CC. Men tak for hjælpen!

mvh
Kasper

Fra : John Smith

Dato : 14-10-08 21:03

>Ak, intet held, desværre. Så i morgen må jeg hellere prøve at ringe
>til CC. Men tak for hjælpen!

Fik du det op og køre igen ?