Scooter i Kolding
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 05:04

Hvor køber man en ordentlig ny scooter henne i Kolding?
Jeg kender kun Minimotor i Låsbygade (og T-Hansen) men er der ikke andre?

Mvh Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-10-08 08:52

Peter S wrote:
> Hvor køber man en ordentlig ny scooter henne i Kolding?
> Jeg kender kun Minimotor i Låsbygade (og T-Hansen) men er der ikke andre?

Det er altid muligt at købe en scooter - spørgsmålet er blot hvor meget
man vil give for den.

Jeg er selv den lykkelige indehaver af en billig THansen-scooter. Den
kan ikke køre på baghjul, til gengæld kører den over 40km/l.

Kan man klare service selv, så er den et godt og billigt bud.

Jesper Poulsen

Fra : oz3bto

Dato : 20-10-08 02:31

"Peter S" <ingen mail> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man en ordentlig ny scooter henne i Kolding?
> Jeg kender kun Minimotor i Låsbygade (og T-Hansen) men er der ikke andre?
>
> Mvh Peter

Smut til chr.feld til HP cykler og knallerter

Mini motor bør man ikke få noget lavet ved da de ikke gør tingende
ordentlig
Har bla. købt fabriksny scooter der ikke blev klargjort ordentlig bla.
noget ved tændingen der ikke kunne klare de danske forhold som skulle ændres
... dette var ikke blevet gjort
Sener fik jeg skiftet kædekit m.m. på en MC .. Da jeg kommer ud på gaden med
MCen og giver lidt gas viser det sig at baghjulet ikke er spændt fast

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-10-08 09:26

On Thu, 9 Oct 2008 06:03:31 +0200, "Peter S" <ingen mail> wrote:

>Hvor køber man en ordentlig ny scooter henne i Kolding?
>Jeg kender kun Minimotor i Låsbygade (og T-Hansen) men er der ikke andre?

Stæckmann evt.

Hold dig laaaangt væk fra de billige kinesermodeller (fx. dem Thansen
forhandler). De er alt for ringe og især til prisen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 09:43

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hold dig laaaangt væk fra de billige kinesermodeller (fx. dem Thansen
> forhandler). De er alt for ringe og især til prisen.

Det kan jeg ikke nikke genkendende til. Min Giantco har lige rundet
9000km her i weekenden (på 1½ år). Den kører som da den var ny. Og den
kører rigtigt langt på en liter bezin. Den larmer stort set ikke og der
stinker ikke af brændt olie i dens nærhed.

Jesper Poulsen

Fra : Knud Dam

Dato : 20-10-08 17:51

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører rigtigt langt på en liter bezin. Den larmer stort set ikke og der
> stinker ikke af brændt olie i dens nærhed.

Hej Jesper.

Det lyder godt !

Vores dreng har lige købt en brugt Giantco, der har kørt 4.500 km. Den går
rigtigt fint og vi har lige målt den til knap 45 km/l.

Nu håber jeg, at den bliver ved at køre uden problemer ...

Hvor ofte skifter du olie og renser filter og hvor ofte checker du
ventil-afstand ?

; - )

KD

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 18:19

Knud Dam wrote:

> Hvor ofte skifter du olie og renser filter og hvor ofte checker du
> ventil-afstand ?

Olie bliver skiftet for hver 3-4000 km, ca. Filter blev renset ved
1000km. Ventiler er urørte.

Jesper Poulsen

Fra : Knud Dam

Dato : 20-10-08 21:32

> Olie bliver skiftet for hver 3-4000 km, ca. Filter blev renset ved
> 1000km. Ventiler er urørte.

Tak for info.

KD

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-10-08 09:57

>Det kan jeg ikke nikke genkendende til.

Jeg har solgt og serviceret og repareret masser af dem så jeg vil mene
jeg ved hvad jeg taler om

Jeg taler her om CPI-modellerne.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-08 12:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg taler her om CPI-modellerne.

De er udviklet og bygget i Canada.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-08 00:39

On Tue, 21 Oct 2008 13:54:53 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>De er udviklet og bygget i Canada.

Så er det noget nyt. Sidst var de udviklet og bygget i Kina.

Men det kan selvfølgelig have ændret sig på det seneste.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 12:40

Martin Johansen [6000] wrote:
> Stæckmann evt.

De er lukket for et år siden

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-10-08 09:57

On Mon, 20 Oct 2008 13:40:16 +0200, "Peter S" <ingen mail> wrote:

>De er lukket for et år siden

LOL - der kan man bare se hvor lidt jeg kommer i centrum.

Tak for rettelsen.