Hvem er den klogeste?
Fra : Kate

Dato : 06-10-08 18:26

Så kom endeligt langt om længe kattelemmen i dag. den har jeg ventet på
med spænding og i morges kl 9 troppede glarmesteren så op. Efter endt
dåd skulle drengene jo introduceres for vidunderet.
eg havde besluttet mig for hvem hég mente måtte være hurtigst til at
fatte den.
Nå, det viser jo så bare hvor godt man i virkeligheden kender sine kræ
Jeg havde helt klart forventet at den fangede Mowgli da, men nej.
Nu har den været brugbar i ca. 10 timer og Mowgli har endnu ikke fattet
en bjælde.Lantr derimod skulle skbbe ud 2 gange og lokkes ind en gang,
nu har han fattet konceptet.

Jeg venter stadig på at Mowgli fatter det

--
Kate

gerne ældre.

Fra : ager

Dato : 06-10-08 21:09

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> nu har han fattet konceptet.
>
> Jeg venter stadig på at Mowgli fatter det

LOL.. ind i mellem må man tage sig til hovedet..

Mvh. Marie -hvis katte skal bruge natten på fest i en mega papkasse
(150x70cm) med huller rundt omkring, det er et klart hit kan jeg høre..GG

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 17:13

"ager" <big@city.dk> wrote in

> LOL.. ind i mellem må man tage sig til hovedet..

Man får sig nogle herlige grin på deres bekostning
nu må jeg hellere give ham den oprejning han fortjener. I morges fik
jeg ham vist/lokket ud gennem lemmen inden jeg tog på job. Jeg var
meget spændt på om jeg havde to sure katte udenfor når jeg komhjem. Men
nej, Mows sad på mit entremøbel og kiggede på mig da jeg kom hjem.
Lante sad ved døren og kiggede ind, men mens jeg sad på wc hørte jeg en
klapren og han stod sekundet efter og sagde goddag
Dygtiiige misser

> Mvh. Marie -hvis katte skal bruge natten på fest i en mega
> papkasse (150x70cm) med huller rundt omkring, det er et klart hit
> kan jeg høre..GG

Hæhæ. Kasser og katte, hvad er der med dem

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 16:54

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lante sad ved døren og kiggede ind, men mens jeg sad på wc hørte jeg en
> klapren og han stod sekundet efter og sagde goddag

Vent du bare til de bliver fortrolige med kattelemmen
Mine 2 kan starte nede bagerst i haven, og så spæner de afsted, til max
hastighed.
Nu ved jeg ikke hvor hurtigt en kat kan løbe, men det ligner 100km/timen når
de har kastet sig gennem lemmen og prøver at bremse før de rammer den anden
ende af huset.

Og deres kattelem ud til haven sidder lidt højt udefra, 35 cm fra jorden til
bunden.
Og så er der en tunnel gennem muren på 20 cm.

Men de rammer hver gang, selvom der bliver sat af 1,5 M før kattelemmen.
Hehe et brag det giver når de åbner den på den måde.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 11-10-08 17:06

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Vent du bare til de bliver fortrolige med kattelemmen

Det er de ved at blive nu. Det er rigtigt dejligt.

> Mine 2 kan starte nede bagerst i haven, og så spæner de afsted,
> til max hastighed.

Det gør mine så ikke, endnu

> [...]
> jorden til bunden.
> Og så er der en tunnel gennem muren på 20 cm.

Jeg har lige målt. Indefra er der 32cm fra gulv til underkanten af
lemmen, udefra er der 46cm fra fliserne til underkanten. Nok derfor
secielt Lante ikke er _meget_ elegant når han kommer ind, men de bruger
den og de er helt klart glade for at kunne gå ind og ud uden at vente
på at jeg gider rejse mig.
Hos mig er der så ikke tunnel, men det var fordi jeg ikke ville slå hul
i husmuren. Det bød mig meget imod uden jeg rigtigt kan komme med en
begrundelse. Derfor Kari superdejlige idé.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Anette

Dato : 07-10-08 00:29

Kate wrote:
> Jeg venter stadig på at Mowgli fatter det

Ikke for at tage modet fra dig, men vi har haft kattelem i knap 5 år.
3 af mine 4 katte fattede idéen med det samme, men Tillie sidder stadig og
kigger på de andre gå igennem
lemmen, med et udtryk der nærmest siger: "Orv hvordan gjorde du det?"
Hun fatter bare ikke at hun kan gøre det samme

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ragna

Dato : 07-10-08 08:03

Kate skrev:
> Jeg venter stadig på at Mowgli fatter det

Sjovt nok, at den som du bedømte som den hurtigst opfattende, faktisk var
længst om at fatte konceptet......hvis han da har gjort det nu?
Det viser bare, hvor svært det er at vurdere de kære væseners reaktion på
forhånd.
Da vi fandt lille Miv sidste år, havde vi forventet, at den ét år ældre Piv
ville have faldet hende om halsen med det samme, men faktisk gik han hele
den første dag og listede sig forsigtigt rundt om det meget farlige væsen.
Til gengæld tog store Fufu den nyes ankomst med en knusende ro, faktisk lod
han hende hoppe op til sig i sengen og dytte næse med sig helt uden tegn på
den skræk, han viste året før ved Pivs ankomst.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 17:20

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> faktisk var længst om at fatte konceptet......hvis han da har
> gjort det nu? Det viser bare, hvor svært det er at vurdere de kære

Jo, han har fattet det, men du har ret. Man undres nogle gange. Mows
plejer at være først fordi han bare er så pokkers nysgerrig, men det at
jeg ville proppe ham i gennem lugen gjorde ham utilfreds

> [...]
> til sig i sengen og dytte næse med sig helt uden tegn på den
> skræk, han viste året før ved Pivs ankomst.

Dengang jeg fik Lante blev jegogså overrasket. Jeg havde i forvejen
Johan og Sofie. Jkohan var nprmalt en utrolig venlig og omgængelig kat,
meget rolig. Hsn havde taget imod 3 killinget i sin tid uden problemer.
Hvorimod Sofie var en strid børste og hun havde tagwt halvgodt imod en
killimg og hadet den anden fra første færd. Derfor forventede jeg
ballade med hende, men rimeligt fred med Johan da jeg købte Lante. Øj,
jeg blev klogere. Ikke sagt at Sofie faldt Lante om halsen, slet ikke,
men den værste aggression kom faktisk fra Johan. Også der måtte jeg
sande at man alligevel ikke kender dem bedre en til pelsen

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 21:53

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> [...]
> Sofie faldt Lante om halsen, slet ikke, men den værste aggression
> kom faktisk fra Johan. Også der måtte jeg sande at man alligevel

Sikke noget sludder jeg fik skrevet. De åbenlyse stavefejl kan i nok
finde, såsom at Johan ikke hed Jkohan og sådan noget, men der var trods
alt kun introduktion af 2 killinger i Johans levetid, nemlig Ludvig som
forsvandt efter få måneder, og Oliwer som dog blev 8½ år gammel hos os.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-10-08 13:06

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> lemmen, med et udtryk der nærmest siger: "Orv hvordan gjorde du det?"
> Hun fatter bare ikke at hun kan gøre det samme

hej
jeg har også fire katte og har fornylig måttet skifte kattelemmen ud til en
meget større model, som faktisk er beregnet for små hunde - fordi Mille,
den mindste af tortietøserne, to gange har boret sig vej igennem den
tidligere kattelem, selv om den var låst og yderligere forstærket med
gaffatape i den side, hvor der ikke var en lås.

Den nye ser voldsomt stor ud og er også noget tungere at skubbe op, når
kattene skal passere den. Jeg regnede derfor med, at der ville gå nogle
dage, førend misserne blev fortrolige med den nye lem, men jeg blev
glædeligt overrasket, allerede samme dag lærte alle fire katte at bruge den
og helt uden, at jeg skulle lokke for at få dem til det.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 17:21

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> men jeg blev
> glædeligt overrasket, allerede samme dag lærte alle fire katte at
> bruge den og helt uden, at jeg skulle lokke for at få dem til det.

Hihi, så er de jo alligevel også klogere end vi regner med

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 17:14

"Anette" <abc@def.es> wrote in

> [...]
> lemmen, med et udtryk der nærmest siger: "Orv hvordan gjorde du
> det?" Hun fatter bare ikke at hun kan gøre det samme

Så vil jeg straks glædes over at Mowgli ikke er *så* langsomt
opfattende Han fattede det i morges hvor han gik ud og han var
kommet ind da jeg kom hjem fra arbejde. Mine drenge er kvikke nok

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-10-08 17:41

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message
> [...]
> nu har han fattet konceptet.
>
> Jeg venter stadig på at Mowgli fatter det

Så fik du det endelig ordnet Blev det godt? Jamen her har Yatzy, der er
den kvikkeste heller ikke fattet det og Zulu, der er pænt dum render ud og
ind af lemmen. Så det er måske meget normalt lige ved kattelem.

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 21:44

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> [...]
> Yatzy, der er den kvikkeste heller ikke fattet det og Zulu, der er
> pænt dum render ud og ind af lemmen. Så det er måske meget normalt

Ja, jeg tror det bliver en dundersuccess når først de helt har vænnet
sig til ikke at skulle være afhængig af mig.
Tror at det bliver lige så gode penge givet ud som indhegningen, som
jeg jo er superglad for.

Hvad man dog ikke gør for de kræ

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 07-10-08 23:26

> Kate skrev:
> Hvad man dog ikke gør for de kræ
> Kate
> gerne ældre.

Jamen, det gør man jo De giver så meget, de kærlige, sjove, begavede
små, store personligheder.
Jeg har netop haft en formidabel teateraften med en god katteveninde
(Tak!) - og så kommer jeg hjem til en kærlig, legesyg lille flok på to
ivrige braksnuder - det er bare skøøøønt
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 11-10-08 17:01

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Jamen, det gør man jo De giver så meget, de kærlige, sjove,
> begavede små, store personligheder.

Det gør de. Jeg tror ikke jeg nogensinde vil leve uden kat, de er jo
uundværlige når først man har haft en

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-10-08 19:24

> [...]
> dåd skulle drengene jo introduceres for vidunderet.
> eg havde besluttet mig for hvem hég mente måtte være hurtigst til at
Såen lidt "off topic", men hvordan ordner man sådan en lem i en termorude?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kate

Dato : 07-10-08 21:50

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Såen lidt "off topic", men hvordan ordner man sådan en lem i en
> termorude?

Det var Kari der kom med idéen. Selv havde jeg aldrig tænkt den tanke

Men jeg ringede til en lokal glarmester og forelagde ham problematikken
og han sagde ikke noget problem. Det koster, men vi kan sagtens lave
det. Det er så noget de lver når de laver en termorude eller
energirude, man kan, iflg min glarmester, ikke lave det i en
eksisterende rude.
Så jeg fik speciallavet ruden med hullet til kattelemmen. jeg gjorde så
det at jeg kørte ud og købte kattelemmen og leverede den op til
glarmesteren, så jeg var sikker på han fik det helt rigtige mål til
hullet.
Den gamle rude har jeg så valgt at gemme for det tilfælde at jeg en dag
ikke har kat (ikke meget sandsynligt, men alligevel) så kan den hele
rude sættes i igen, eller hvis jeg skulle finde på at flytte, så kan
jeg sige til evt. køber at den hele rude er tilgængelig.

Jeg har en lille billedserie af de første 2 dage. Jeg lægger dem ind i
mit album på fredag, så skal jeg nok lægge et link, så kan reaktionen
ses der

--
Kate

gerne ældre.

Fra : vvv

Dato : 10-10-08 20:00

> [...]
>
> Jeg har en lille billedserie af de første 2 dage. Jeg lægger dem ind i
> mit album på fredag, så skal jeg nok lægge et link, så kan reaktionen

Vil du give et link til det album? Den kattelem i termorude vil jeg rigtig
gerne se.

vv

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-10-08 14:01

> Vil du give et link til det album? Den kattelem i termorude vil jeg rigtig
> gerne se.

Du kan se det her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Kari&picnumber=10730

Mvh Kari

Fra : vvv

Dato : 11-10-08 15:58

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan se det her:
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Kari&picnumber=10730

Tak, det ser godt ud, det anede jeg ikke man kunne.

vv

Fra : Kate

Dato : 11-10-08 17:00

"vvv" <?@?> wrote in

> Tak, det ser godt ud, det anede jeg ikke man kunne.

det gjorde jeg nemlig heller ikke, men det er en stor succes her

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-10-08 18:18

> "vvv" <?@?> wrote in

> det gjorde jeg nemlig heller ikke, men det er en stor succes her
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
> gerne ældre.

Ja så er det jo godt at jeg er så kvik, smart og klog *pudserminglorie*
så jeg kan åbne den her mulighed for alle katteejere.

Mvh kari

Fra : Kate

Dato : 11-10-08 19:30

> "Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message

> Ja så er det jo godt at jeg er så kvik, smart og klog
> *pudserminglorie* så jeg kan åbne den her mulighed for alle
> katteejere.

Ja, det er altid dejligt at møde folk der er klogere end en selv

Hermed et gavekort til en flaske Brasso

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 11-10-08 17:00

"vvv" <?@?> wrote in

> Vil du give et link til det album? Den kattelem i termorude vil
> jeg rigtig gerne se.

Jeg nåede ikke at lægge billederne op i går, men er lige ved at gå i
gang med det. Så om kort tid skal jeg nok komme med et link.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 11-10-08 17:28

> "vvv" <?@?> wrote in

> Jeg nåede ikke at lægge billederne op i går, men er lige ved at gå
> i gang med det. Så om kort tid skal jeg nok komme med et link.

Så kom billederne:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=83
&folder=1556&limit_start=0&limit_user=15

Linket er meget langt så jeg ved ikke om det vil virke. Ellers kig
under Kate Rossing, der er mit album og mappen hedder kattelem.

--
Kate

gerne ældre.