Kalder Ordrup!
Fra : Siri

Dato : 06-10-08 17:46

Kære kattevenner.
Bor nogen i gruppen i Ordrup nær S-stationen?
På vej ned mod stationen (godt belæsset med indkøb) så jeg den flotteste
kat løbe over vejen ned mod stationen fra by-siden.
En stor, sort semilanghåret a la Norsk Skovkat, med lidt hvidt på. Og et
markant kendetegn: Den havde en meget kort hale (den må have mistet
noget af den engang).
Den havde en ret kraftig krop (måske bare pels) og ret korte ben.
Mis var rolig og venlig, da jeg lavede kaldelyde, kom den glad hen og
sagde miau og hilste på. Den løb dog hurtigt videre.
Den trænger til hjælp: Hen ad ryggen sad de største pelsknuder, jeg
nogensinde har set - av!
Den var på vej ned ad en vej, der hedder Kongeledet. Den krydser Banevej
tæt på S-togs stationen.
Jeg skal tilstå, at jeg ikke aner, om den har en ejer. Den bar ikke
halsbånd, jeg kunne ikke komme til at se efter mærkning. Den virkede
ikke mager, men det kan snyde med den tykke pels, den havde.
Men den trænger til en kærlig hånd, og bor du i nærheden, så vil jeg
gerne opfordre dig til at spadsere ad de veje med en transportboks og en
dåse lækkert i hånden.
Og jeg spæder gerne lidt til evt. dyrlægeregning, men den virkede ikke
syg.
Kender nogen den flotte, arme kat?
Med venlig hilsen
Siri