Stating the obvious
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-10-08 09:40

Burde det virkeligt være nødvendigt at skrive en artikel som denne?

<http://www.version2.dk/artikel/8671>

Forretningsfolk bør være ekstra forsigtige, når de bruger
netværket på hoteller. Langt de fleste trådløse netværk er uden
kryptering, og det kablede netværk er ofte baseret på hubs.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Max

Dato : 06-10-08 09:43

Hej Anders

> Burde det virkeligt være nødvendigt at skrive en artikel som denne?

Det ser da mere ud til at der er skrevet alt for få af den
slags artikler.

--
Mvh Max

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-10-08 09:51

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hej Anders

> Det ser da mere ud til at der er skrevet alt for få af den slags
> artikler.

Det kan godt være, men det *burde* ikke være nødvendigt at bruge en
masse krudt på at fortælle folk en så elementær ting.

Fra : Max

Dato : 06-10-08 18:30

Hej Anders

> Det kan godt være, men det *burde* ikke være nødvendigt at bruge en
> masse krudt på at fortælle folk en så elementær ting.

Der er nok ikke brugt krudt nok på at få folk til at fatte den slags
elementære ting og det bliver nok aldrig anderledes.

--
Mvh Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-10-08 19:42

Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Det kan godt være, men det *burde* ikke være nødvendigt at bruge en
> masse krudt på at fortælle folk en så elementær ting.

Hvorfor ikke? Er forretningsfolk da klogere end andre?

<http://www.pcworld.com/article/id,147213/article.html>

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Kent Friis

Dato : 06-10-08 18:38

Den Mon, 06 Oct 2008 10:39:31 +0200 skrev Anders Wegge Keller:
> [...]
> netværket på hoteller. Langt de fleste trådløse netværk er uden
> kryptering, og det kablede netværk er ofte baseret på hubs.

Og som om det ikke er slemt nok, så er netværket ofte forbundet til
hele internettet, med alt hvad der lurer af skumle typer derude.

Så uanset hvad, er der ingen undskyldning for ikke at bruge en VPN.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-10-08 19:05

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> Burde det virkeligt være nødvendigt at skrive en artikel som denne?
>
> <http://www.version2.dk/artikel/8671>

Om det er nødvendigt eller ej kan man jo diskutere (...hvilket sikkert var
årsagen til du postede).. :)

Jeg studsede dog over følgende:
"Mange hoteller tilbyder også internet via kablet Ethernet. Men her viste
undersøgelsen, at 20 procent var baseret på en hub-arkitektur"

20% ?? Kontrollerede lige datoen igen, den er ganske rigtig fra 2008. ´
Havde nok nærmere gættet på 2%