topfart på lovlig Comet?
Fra : Carsten

Dato : 05-10-08 17:56

Hej

Har lige købt en Comet årgang 00 til min søn. Den kører 50 - sælger siger
hårdnakket, at den er fuldt lovlig (ældre mand). Kan de køre så stærkt uden
ændringer?

Mvh

Carsten

Fra : Hagar

Dato : 05-10-08 21:16

"Carsten" <admin@es.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har lige købt en Comet årgang 00 til min søn. Den kører 50 - sælger siger
> hårdnakket, at den er fuldt lovlig (ældre mand). Kan de køre så stærkt

Jeg tror ikke jeg har set ét speedometer der viser rigtigt, typisk viser de
10 km/t for meget, og nogle nye modeller kan godt køre mere en det lovlige,
men så er man forpligtiget til at få den ordnet så den ikke kan køre
hurtigere, der er ingen undskyldning, men det er der nok ikke nogen der gør

Hagar

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-08 09:28

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> [...]
> en det lovlige, men så er man forpligtiget til at få den ordnet så den
> ikke kan køre hurtigere, der er ingen undskyldning, men det er der nok

Nej man er forpligtet til ikke at køre mere, end den tilladte hastighed!
Hvis ellers maskinen står som den er typegodkendt til, er den fuldt
lovlig.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 13:23

Hagar wrote:
> men så er man forpligtiget til at få den ordnet så
> den ikke kan køre hurtigere, der er ingen undskyldning, men det er
> der nok ikke nogen der gør

Og det er du 100% sikker på? Hvor står det, at en lovlig knallert der kan
køre mere end 30 km/t ligefrem skal neddrosles? Det er jo en
kontruktionsmæssig ændring, hvilket er ulovligt.

Fra : Rasmus

Dato : 17-10-08 10:01

"Peter S" <ingen mail> wrote in

> Og det er du 100% sikker på? Hvor står det, at en lovlig knallert der
> kan køre mere end 30 km/t ligefrem skal neddrosles?

Ingen steder, det må være en selvopfunden regel!

> Det er jo en
> kontruktionsmæssig ændring, hvilket er ulovligt.

Jep, og derfor ikke påkrævet!

Fra : kim Jacobsen

Dato : 17-11-08 18:41

skal i retten med min søn ang. dette.
i dag kan man hvis en fører bliver stoppet sætte dem på rullefelt og hvis
dette viser 30 km/t + 20% så falder hammeren. og sker dette to gange må
politiet tage scooteren så du ikke får din scooter. skal i retten d 18/11
med min søn de tog ham i armen hvor efter ham fik kørt 15-2000 meter og blev
bragt til stopning for første gang, men de vil gøre denne episode til to
gange selvom der er ca. 5 min imellem og ham jo ikke blev bragt til
standsning første gang. så hvis din søn er glad for sin scooter sååå gør et
eller andet. ellers snupper de scooteren.

Fra : Rasmus

Dato : 22-11-08 09:49

"kim Jacobsen" <kbeyer@privat.dk> wrote in

> [...]
> jo ikke blev bragt til standsning første gang. så hvis din søn er glad
> for sin scooter sååå gør et eller andet. ellers snupper de scooteren.

Hvordan gik det så??

Såfremt knallerten står i samme tekniske stand, som den er godkendt til,
kan jeg ikke se at den kan konfiskeres. Men man kan vel få en bøde for
at køre for stærkt.

Fra : Kell Petersen

Dato : 26-01-09 15:13

> Hvordan gik det så??
>
> Såfremt knallerten står i samme tekniske stand, som den er godkendt til,
> kan jeg ikke se at den kan konfiskeres. Men man kan vel få en bøde for
> at køre for stærkt.

Ja , det er jo noget sjovt noget ,, hvis man køber en sprit ny knallert , og
køre altid 25 km/t , da man jo har fået at vide at man skal tage det roligt
på sådan en ny en , af forhandleren,, indtil den er kørt til , men dagen
efter bliver man stoppet at politierne ,, som smider den på rullefelt , og
fyre den af til 38 km/t..
Så flår den vario og udstødning af og giver en en både for at køre for
stærkt og samtidigt for at have lavet konstruktive ændringer på den...
Den holder vist ikke i byretten, eller hvad
Man kan vel ikke give en bøde , hvis man altid holder øje med speedometeret
og selv dosere gasgivningen...