Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
milliarder og billioner
Fra : jytte jensen

Dato : 04-10-08 17:42

Hvor mange milliarder går der på en billion ?

Og er der ikke noget med at billion på eng. ikke er en billion på
dansk ? (eller hvordan var det nu det var ?)

VH
Jytte Jensen

Fra : Knut

Dato : 04-10-08 17:49

"jytte jensen (slet BV3UJ)" <mismerkur@BV3UJgmail.dk> wrote in message
> Hvor mange milliarder går der på en billion ?
>
> Og er der ikke noget med at billion på eng. ikke er en billion på
> dansk ? (eller hvordan var det nu det var ?)

1000 milliarder er en billion
og billions på engelsk er danske milliarder

Knut

Fra : Peter T.

Dato : 04-10-08 18:02

In article <12231389310.0969312752014915@dtext.news.tele.dk>,
mismerkur@BV3UJgmail.dk says...
> Hvor mange milliarder går der på en billion ?

1000 milliarder.

> Og er der ikke noget med at billion på eng. ikke er en billion på
> dansk ? (eller hvordan var det nu det var ?)

Jo. Milliard findes ikke i engelsk. Så hvad vi kalder milliard, kalder
englænderne og amerikanerne billion. :)

<http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix>

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : StreetFighter

Dato : 04-10-08 20:33

On Sat, 4 Oct 2008 19:01:56 +0200, Peter T. wrote:

> Jo. Milliard findes ikke i engelsk. Så hvad vi kalder milliard, kalder
> englænderne og amerikanerne billion. :)

Det er egentligt ret irriterende at Danmark ikke dropper ordet "milliard"
og indretter sig efter storebror, for det ville være mere lettere og mere
troværdigt at høre nyheder, hvor oplæser heller ikke kan finde ud af det og
vælter rundt i millioner og milliarder samt glemmer at fortælle om tallene
er oplyst i DKK eller $ eller lire.

--
Wheelies er min passion

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 05-10-08 09:28

StreetFighter wrote:

> [...]
> vælter rundt i millioner og milliarder samt glemmer at fortælle om tallene

aaaaaaaaaaaaah, nu strækker du den lige... det er nærmest børnelærdom at
milliard ikke findes på engelsk.

man lærer det i folkeskolen i engelsk!

Fra : Ivar

Dato : 05-10-08 21:16

StreetFighter skrev:

> Det er egentligt ret irriterende at Danmark ikke dropper ordet "milliard"
> og indretter sig efter storebror,

Måske, nu er der bare lige det, at det hedder "milliard" på næsten
alle sprog på undtagelse af engelsk.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 05-10-08 22:40

Ivar wrote:

> Måske, nu er der bare lige det, at det hedder "milliard" på næsten
> alle sprog på undtagelse af engelsk.
>

> Ivar Magnusson

måske, men nu er det bare lige sådan at de fleste er vokset op med
engelsk fra både film, tv og computere og derfor kommer det ligesom ikke
bag på de fleste, at tingene er sådan...

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-10-08 19:43

Ivar wrote:

> Måske, nu er der bare lige det, at det hedder "milliard" på næsten
> alle sprog på undtagelse af engelsk.

Er vi 100% sikre på at ordet "milliard" slet ikke findes i engelsk?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Claus Skaarup

Dato : 05-10-08 14:38

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
In article <12231389310.0969312752014915@dtext.news.tele.dk>,
mismerkur@BV3UJgmail.dk says...
> Hvor mange milliarder går der på en billion ?

1000 milliarder.

Arh! Der går altså ikke 1000 milliarder milliarder på en billion

1000 milliarder milliarder er en kvintrillion, ikke?

Mvh. Claus, der godt ved hvad Peter T. mente, men ikke kunne lade være med
at misforstå

Fra : Tony

Dato : 06-10-08 23:36

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.fejl> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 1000 milliarder milliarder er en kvintrillion, ikke?
>
> Mvh. Claus, der godt ved hvad Peter T. mente, men ikke kunne lade være med

Hvem taler om 1000 milliarder milliarder, udover dig ?

Tony

Fra : alexbo

Dato : 07-10-08 13:20

"Tony" skrev

> Hvem taler om 1000 milliarder milliarder, udover dig ?

Peter T
På spørsmålet om hvor mange milliarder på en billion, svarer han 1000
milliarder.

Australien har sænket renten med 1%,
det betyder ikke ret meget, før var den 7 % nu er den 1 % lavere, d.v.s.
6,93 %

Der er ingen der er i tvivl om hvad der egentlig menes, det skriver Claus jo
også ang. Peter T's udsagn.

Men jeg synes ikke det gør noget at man i en NG ved navn penge lige påpeger
at tal og betegnelser kan opfattes på flere måder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-10-08 21:35

Peter Knutsen wrote:

> Er vi 100% sikre på at ordet "milliard" slet ikke findes i engelsk?

Ja
<http://en.wikipedia.org/wiki/Milliard>

Det har dog været brugt tidligere i "British English"
<http://en.wikipedia.org/wiki/
American_and_British_English_differences#Numbers>

Billion har tidligere haft forskellig betydning i UK og USA engelsk. Da
jeg havde [UK] engelsk i folkeskolen, mener jeg at billion = 10^12
(omkring 1980; jeg er dog ikke sikker på dette).

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-10-08 22:01