Fonts tilgængelige i JRE
Fra : Janus

Dato : 03-10-08 06:27

Hej NG!

Jeg prøver at finde ud af, hvilke fonts der er tilgængelige for alle
JRE'er, altså ikke-platformsspecifikke fonts. Dvs. når jeg porterer
fra Windows til Linux vil det ikke skabe problemer (i hvert fald ikke
med mine fonts).

      GraphicsEnvironment ge =
GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment();
      String[] names = ge.getAvailableFontFamilyNames();
      for (String name : names) {
         System.out.println(name);
      }

- giver mig en fontliste, men er den ikke platformsspecifik?

Mvh Janus

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-10-08 01:43

Janus wrote:
> [...]
>          System.out.println(name);
>       }
>
> - giver mig en fontliste, men er den ikke platformsspecifik?

Som jeg læser:

http://java.sun.com/javase/6/docs/api/java/awt/Font.html
http://java.sun.com/javase/6/docs/technotes/guides/intl/fontconfig.html

så er der ingen font som er på alle platforme, men de 5 logiske
font er garanteret at være mappet til noget på alle platforme.

Arne

Fra : Janus

Dato : 06-10-08 12:07

On 4 Okt., 02:43, Arne Vajhøj <a...@vajhoej.dk> wrote:

[...]
> [...]
>
> så er der ingen font som er på alle platforme, men de 5 logiske
> font er garanteret at være mappet til noget på alle platforme.

Hej Arne, jeg havde ikke set ovenstående side før, dér er det i hvert
fald klart, at der er de 5 "grundfonte", som er garanteret at være
mapped til en reel font på alle platforme.
Det er et lidt tyndt repertoire, så jeg vil benytte
ge.getAvailableFontFamilyNames(), men advare om
kompabilitetsproblemer, hvis der bruges fonte ud over disse 5.

Tak for dit hurtige svar!

Mvh Janus